Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Opvolger Montana 600 serie  (gelezen 741 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3017
Re: Opvolger Montana 600 serie
« Reactie #30 Gepost op: 12-08-2020, 00:02 »
Is een principe kwestie. Ik vind de Montana al een baksteen, deze is nog een derde zwaarder. Ik wil alles altijd zo licht mogelijk hebben, zelfs als het niet nodig is. M'n 790 vindt ik ook veel te zwaar. Heb 'm nu 1 keer moeten optillen terwijl hij half in een kuil lag en 1x 60 meter achteruit moeten sleuren omdat een singletrack onder een viaduct langs een kanaal doodliep. Log ding dan. Niet handig als je veel solo rijdt. Denk ernstig aan een 2021 701 of 690.
Hmm dat is wel een beetje zorgelijk, al therapie overwogen? die obsessie met gewicht kan slecht zijn voor je gezondheid!200 gram meer op je 200kg brommer? ga je echt niks van merken, ook niet bij optillen of duwen, maar misschien had je op het grotere scherm wel op tijd gezien dat de track dood liep en had je geen 60m hoeven sleuren ;)   
Beter overzicht op je GPS scherm kan een hoop tijd en zweet schelen is mijn ervaring. 

Ook ga ik niet meer zo snel blind een twijfelachtig pad in waar mn brommer niet in de de breedte inpast, dat is de breedte waarop je hem op de zijstandaard kan zetten en daarop schuin trekken zodat beide wielen los van de grond komen en hem op de de zijstaandaard 360 graden kan draaien
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Opvolger Montana 600 serie
« Reactie #31 Gepost op: 12-08-2020, 00:05 »
Dus een metalen plaatje achter de houder, met het gewicht, van het verschil in gewicht, van de originele batterij VS 3 AA batterijen, zou de ideale trilling demping opleveren.

Post Merge: 12-08-2020, 00:07
Is een principe kwestie. Ik vind de Montana al een baksteen, deze is nog een derde zwaarder. Ik wil alles altijd zo licht mogelijk hebben, zelfs als het niet nodig is. M'n 790 vindt ik ook veel te zwaar. Heb 'm nu 1 keer moeten optillen terwijl hij half in een kuil lag en 1x 60 meter achteruit moeten sleuren omdat een singletrack onder een viaduct langs een kanaal doodliep. Log ding dan. Niet handig als je veel solo rijdt. Denk ernstig aan een 2021 701 of 690.


In de showroom woog tie dat toch ook al...
Net of een 701/690 zo'n lekker licht fietsje is...
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 971
  • 62 6c 61 63 6b 53 50
Re: Opvolger Montana 600 serie
« Reactie #32 Gepost op: 12-08-2020, 07:56 »
Ik heb 4 jaar 690 gereden, ik weet hoe zwaar die is. Ik vind 2 motoren ook onhandig, per saldo rij ik nu minder. 790 is eigenlijk te zwaar voor offroad, de 500 te licht voor lange afstanden over de weg. Elke keer de aanhanger pakken is een drempel.  Ben er nog niet over uit.

Terug on topic. De 680 is een fijn apparaat, doet wat die moet doen. Werkt goed met OSM, krijgt nog steeds updates.
2020 KTM 790 Adventure R - 2017 KTM 500 EXC  - Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 394
Re: Opvolger Montana 600 serie
« Reactie #33 Gepost op: 12-08-2020, 08:35 »
Tja verstand en verval van kracht komt met de oplopende leeftijd  :-X   :D ......