AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak
Progressieve vering op een all-road
SingleMinded:
Ik overweeg een setje Hyperpros op m'n 2010 KTM 690 Enduro R te monteren.
In het verleden goede ervaringen mee gehad op m'n XT660Z Tenere.
Ik hoop m.n. dat de voorvork soepeler zal aanspreken. Nu doet ie t vooral goed bij een stevig tempo: de klappen zijn dan hard genoeg om t zaakje in beweging te krijgen. Bij langzamer tempo of subtielere hobbels is ie nogal stug. Op zich niet heel erg: de hele motor heeft dat spartaanse gevoel en dat heeft best z'n charmes.
Is t zinnig of niet? Iemand met ervaring met Hyperpro's onder een all-road ... en er ook mee t onverharde op gaat?
Grtn. Henk-Jan
Struis:
Er zit af-fabriek WP onder.
Gewoon de voor vork en achter demper laten service-en bij een WP specialist.
Die kan je ook adviseren welke veer (-en) icm met jouw lichaams gewicht.
Je kent je motor niet meer terug!
Ik heb goede ervaringen met Van Laar
SingleMinded:
Heb ik m een paar jaar geleden ook heen gebracht voor onderhoud en afstellen/reshimmen voor en achtervering. Hielp wel wat, maar niet echt een grote verbetering.
Is ook tijd voor verse olie. Dus de voorkant moet er toch uit. De vraag is eigenlijk: kan ik er nog wat aan verbeteren als t toch uit elkaar ligt?
propje:
Heb mijn 690 laatst geserviced.
En advies van Andre motors.
Was dunnere vv olie.
Heb motorex gekocht maar weet zo niet meer welke dikte
Kan het vragen aan m.n zoon die thuis is anders weet ik het als ik weer thuis ben over 2 week.
En toen ook SKF groene keeerringen genomen.
Maar joh al vaker geschreven ik ben een lompo wat vering betreft.
Sommigen voelen 1 klikje verschil.
Ik betwijfel dat altijd.
Ik voel pas klein beetje verschil bij 15 klikjes.
Tis bij mij meestal gewoon goed.
Enne wp is zowat de grootste op deze aardbol dus die weten echt wel hoe je vering hoort te maken.
Anders Jacinto vragen hij heeft laatst z.n vering aangepast van z.n 701 maar dat zal wel ander type wp zijn.
Jacinto:
hier bij Bas geweest in Alphen,
dunnere olie, progressieve veer erin met het grootst mogelijk verschil, dus comfort bij rijden maar niet doorslaan bij onverwachte obstakels, ook skf's en polijsten van de poten, zeer tevreden, spreekt soepel aan ip^v wat te blijven hangen.
Toch mogelijk om strak bochten te nemen op het verharde en lekker door te rijden op het onverharde met reserve.
Maar nu ik ook een 790 daarnaast heb weet ik dat het nog beter kan, een setje van Dall Sogio gemonteerd en is nog wat comfortabeler.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie