Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Progressieve vering op een all-road  (gelezen 804 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4395
  • Rustig rijden en genieten
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #15 Gepost op: 06-09-2020, 22:18 »
Kwam iets tegen van HK in Tiel.
Ooit eens geweest voor m.n totaal verneukte drz.
Ze hebben me daar toen prettig geholpen.
Zag dat titaan nitride en DLC coating €449 kost voor setje vorkpoten neem ik aan.
 Weet nie of de ashock erbij zit maar die hoor je ook te doen lijkt me?



Post Merge: 06-09-2020, 22:19
Maar m.n 500 is nog zo nieuw die moet straks eerst beetje slijten voordat ik coating kan aanbrengen.

Post Merge: 06-09-2020, 22:28
http://bitubo-raceservice.blogspot.com/2009/06/coating-op-voorvorken-is-goud-beter-dan.html?m=1

Dit vond ik leuk stukje.
Neem aan dat het klopt.
Daarin zie je vooral de verschillen.
Wat ik me afvraag als het echt zo goed is waarom wordt het niet meer toegepast?
Neem als voorbeeld een bedrijf als ktm.
Dan kost voor hun een setje poten toch maar €70 met dlc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 799
  • Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #16 Gepost op: 07-09-2020, 10:18 »
Als jij pas verschil begint te voelen bij 15 klikjes , lijkt mij coating ook overkill.  ;D
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 61
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #17 Gepost op: 07-09-2020, 11:52 »
Ik heb Hyperpro veren op mijn Transalp (en op mijn Pan en mijn VFR). Ik ben er heel tevreden over. Ik rijd vrijwel uitsluitend offroad met de Transalp. Natuurlijk vergelijk ik de Hyperpro's met de bijna 30 jaar oude originele veren maar toch ...
Ik heb een Honda XL600V Transalp (PD06), een Honda NX250 Dominator (MD21), een Beta Rev3 270 uit 2006, een Honda VFR750F (RC36/1) en een Honda Pan European ST1100 ABS-TCS (SC26).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4395
  • Rustig rijden en genieten
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #18 Gepost op: 07-09-2020, 12:01 »
Als jij pas verschil begint te voelen bij 15 klikjes , lijkt mij coating ook overkill.  ;D


Dat klopt ook.
Ik ga er niet sneller van rijden.
Maar de techniek is natuurlijk fantastisch.
En om daarmee rond te rijden is leuk.
Als ik nu adresje vindt voor 200 dan is het nog betaalbaar.
Hoef geen bonnetje aan mn vrouw te laten zien.
Dat schelt weer 21%
Nu de rest nog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #19 Gepost op: 07-09-2020, 20:34 »
Ik heb onder de BMW van m'n vrouw ook een setje Hyperpro geschroefd.
Ik vond dat ding gewoon gevaarlijk slecht dempen, met als gevolg dat soms op heel andere plek uit de bocht kwam als wat je oorspronkelijk van plan was.
Na een beetje fijn-tunen ken je die motor niet meer terug.
Maar mischien ben ik een z**kert.
Als ik een nieuwe auto koop, gaan de originele dempers er ook onderuit, incl de scharnier rubbers.
Vervangen door bv Bilstein met PU bussen


NB je kan er dan wel sneller mee rijden..............hoeft niet
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1494
  • Riding the Mad Mule
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #20 Gepost op: 08-09-2020, 10:02 »
Kwam iets tegen van HK in Tiel.
Ooit eens geweest voor m.n totaal verneukte drz.
Ze hebben me daar toen prettig geholpen.
Zag dat titaan nitride en DLC coating €449 kost voor setje vorkpoten neem ik aan.
 Weet nie of de ashock erbij zit maar die hoor je ook te doen lijkt me?



Post Merge: 06-09-2020, 22:19

Maar m.n 500 is nog zo nieuw die moet straks eerst beetje slijten voordat ik coating kan aanbrengen.

Post Merge: 06-09-2020, 22:28

http://bitubo-raceservice.blogspot.com/2009/06/coating-op-voorvorken-is-goud-beter-dan.html?m=1

Dit vond ik leuk stukje.
Neem aan dat het klopt.
Daarin zie je vooral de verschillen.
Wat ik me afvraag als het echt zo goed is waarom wordt het niet meer toegepast?
Neem als voorbeeld een bedrijf als ktm.
Dan kost voor hun een setje poten toch maar €70 met dlc


voor dat soort bedragen kan ik beter een compleet ander voorvork er in hangen  ???
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4395
  • Rustig rijden en genieten
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #21 Gepost op: 08-09-2020, 12:43 »
En waar vind je dan een betere voorvork voor dat geld?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1494
  • Riding the Mad Mule
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4395
  • Rustig rijden en genieten
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #23 Gepost op: 10-09-2020, 09:10 »
Maar waarom zou een wp van een
Oude 520 beter zijn als een 20 jr jongere 690 vork
Ik weet er voir de rest de balken van hoor.
Maar op mp zie je wp cone vorken staan voor €2000
Zullen wel uit de cross komen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3930
  • Adventure is my middle name
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #24 Gepost op: 10-09-2020, 10:39 »
een vieze oude 520 vork beter dan een 690 vork? sure. de demping kan wel wat beter en de veer is voor mijn voorkeur te stijf maar de vork zelf is prima hoor. als je er een midvalve stack in laat steken is de vork top.
Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1494
  • Riding the Mad Mule
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #25 Gepost op: 10-09-2020, 18:24 »
Dat is dan in mijn veronderstelling dat een 10 jaar oude exc vork beter is dan mijn 10 jaar oude 690 vork. Zou t niet.?Alleen binnenwerk Over zetten schijnt ook te kunnen.


Een Tractive suspension upgrade is ook te overwegen ipv hyperpro http://www.rally-raidproducts.co.uk/ktm-690-fork-inserts-e-r

Wordt gedaan om naar 300mm veerweeg te komen. Dat hoeft wat mij betreft niet per se maar is altijd mooi meegenomen


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4395
  • Rustig rijden en genieten
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #26 Gepost op: 10-09-2020, 18:27 »
Dan krijg je 300mm toch ?
Heb je lange poten.
Wel een goedkope upgrade.
Mijn 690 is al 100cm buddyhoogte met verzwaarde achterveer.
Als daar nog 25 mm bijkomt val ik gelijk om.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1494
  • Riding the Mad Mule
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #27 Gepost op: 10-09-2020, 20:09 »
Idd. Ik kan nu al nauwelijksaan de grond komen. Maar kan t zijn dat je wel meer veertig krijgt maar niet meer hoogte omdat er nu kortere veren in zitten + bussen?


EDIT: nee dus [size=78%]https://advrider.com/f/threads/ktm-690-suspension.894335/page-3#post-22462003[/size]


Hij wordt dan echt hoog


Misschien moet ik eerst maar eens verse olie in doen en dan eens een dag besteden aan t vinden van een goede afstelling...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4395
  • Rustig rijden en genieten
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #28 Gepost op: 10-09-2020, 22:23 »
En je schuifringen goed bekijken.
Of geleidebussen weet niet hoe ze heten.
Tis koper met grafiet lijkt het.
Dit is goed zelf te doen.
Maar eerlijk gezegd heb ik de achtershock nog nooit een beurt gegeven.
Moest ook maar eens gebeuren.
Maar zoals gezegd de 690 vangt echt grote klappen en vooral fouten van mij op.
Dus vering is toch wel belangrijk.
Heb ooit eens met de xchall een stuk op het voorwiel gereden.
Dat ik bang was voorover te klappen.
Als dat was gebeurt kon ik dit niet meer schrijven.
Of met een rietje in m.n mond.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Progressieve vering op een all-road
« Reactie #29 Gepost op: 10-09-2020, 23:13 »
Ik zeg; gewoon wegbrengen....
Ben niet bang om de meest complexe dingen uit-elkaar te gooien.
Maar om het wiel nu weer uit te gaan vinden....
Die prijslijst schrik ik ook niet van.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....