Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: vraagje over kle500  (gelezen 2946 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
vraagje over kle500
« Gepost op: 04-10-2006, 21:47 »
Hey iedereen,

Omdat ik graag een echte offroad machine wil hebben zou ik mijn KLE misschien willen verkopen. Alleen weet ik niet wat ik ervoor terug kan krijgen. Misschien dat jullie een indicatie kunnen geven? Er is vrijwel niet offroad mee gereden en is op wat kleine gebruikerssporen na in perfecte staat.

Wat details (niet echt om warm van te worden);

kmstand: 35500
bouwjaar: 2000
verhoogd ruitje, origineel aanwezig
laser sportuitlaat. origineel aanwezig
vrij nieuwe olie en verbruikt letterlijk niks
nieuwe ketting en tandwielen
renthal stuurtje
andere handkappen, origineel aanwezig
op kenteken 25kw, 25kw set er los bij
banden (t63) kunnen nog even mee
olie, bougies, luchtfilter, remblokjes ongeveer 5000 km geleden vernieuwd
extra luchtfilter en gaskabel(duw)

en uiteraard wat foto'tjes:

http://home.planet.nl/~vers0105/kle1.jpg

http://home.planet.nl/~vers0105/kle2.jpg

http://home.planet.nl/~vers0105/kle3.jpg

alvast bedankt voor jullie reacties,

groeten, bart
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: vraagje over kle500
« Reactie #1 Gepost op: 04-10-2006, 22:11 »
echte bedoel je een exc ?
ik zou die kle gewoon houden als ik jou was, daar kun je alles mee behalve extreem

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: vraagje over kle500
« Reactie #2 Gepost op: 04-10-2006, 22:19 »
Wel een gaaf ding zo hoor!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: vraagje over kle500
« Reactie #3 Gepost op: 04-10-2006, 22:50 »
echte bedoel je een exc ?
ik zou die kle gewoon houden als ik jou was, daar kun je alles mee behalve extreem

ik dacht aan een gs 620 ofzo, zoiets als wat Gert ook aanbiedt. maar ik ben door jouw bericht al enigzins overgehaald deze gewoon te houden. tis gewoon wat vervelend dat er vrijwel niks voor de kle te krijgen is en dat het toch eigenlijk een straatmachine is.
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: vraagje over kle500
« Reactie #4 Gepost op: 04-10-2006, 23:39 »
Mooie fiets hoor, die KLE :o

Mmhh... ik zou er gewoon een goedkope baggerbrik bijnemen als je echt wilt offroad rijden :)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: vraagje over kle500
« Reactie #5 Gepost op: 05-10-2006, 09:31 »
Nou voor de allroad ritten die hier op  het forum worden aangeboden is jouw KLE echt prima geschikt hoor! Ik reed op een Yamaha XTZ die ook behoorlijk straat gericht is, maar heb behoorlijk wat ritjes gewoon gereden erop. Ik zou als ik jou was die fiets nog even houden en er gewoon eens mee meedoen. Ik ga komende week een stukje veluwe uitzetten... Dan moet je die rit maar eens meedoen.

Die motor kan prima allroaden, ik denk dat het gewoon een gebrek aan ervaring is, net als bij mij int begin. Gewoon meedoen met de KLE dus!
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: vraagje over kle500
« Reactie #6 Gepost op: 05-10-2006, 10:15 »
Prachtige KLE heb je daar, maar ik ben ook niet zo op de hoogte van wat het gemiddeld opbrengt.

Op het hier al gegeven commentaar wil ik nog even reageren.
Je kan met deze motor inderdaad prima offroadrijden, maar houd altijd in je achterhoofd dat als je dat wat vaker gaat doen, deze motor binnen no-time niet meer zo mooi eruitziet als nu. Ik heb altijd heel graag op mijn bmw650GS offroad gereden, daar ben ik ook mee begonnen met offroad rijden. Na een jaar was de motor technisch nog prima in orde, maar qua looks een slopertje, dus daar kom je nooit meer met goed fatsoen vanaf, mocht je later toch beslissen dat je een andere motor wil (net zoals Cathodion die nu ook een DRZ prefereert boven een XTZ) Dit heb ik overigens bij vele mensen en motoren gezien.

Nu heb ik geen idee of zo’n KLE een beetje crashproof is hoor, misschien is dit wel veel beter dan mijn oude bmwtje en misschien is de huidige waarde ook niet het “intact houden” waard, maar het gaat er dus niet alleen om of je met deze motor een beetje offroad kan, maar ook of je de bijbehorende schades ervoor overhebt.

Daarnaast is een XT/XR/DR etc natuurlijk veel makkelijker handelbaar in het onverharde zeker als je net begint. Maar je levert dikwijls ook een hoop comfort en snelwegstabiliteit in, dus dat is een overweging die ieder voor zich moet maken.

just my 2cents ;)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: vraagje over kle500
« Reactie #7 Gepost op: 05-10-2006, 19:35 »
als je kawa fan bent is dit:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/147991/1
misschien wel leuk voor erbij voor het baggerwerk?! (vast betrouwbaarder dan een oranje schigt)

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: vraagje over kle500
« Reactie #8 Gepost op: 06-10-2006, 08:32 »
ik ga komende week een stukje veluwe uitzetten... Dan moet je die rit maar eens meedoen.

Ahh een rit, leuk Geert, wanneer gaan we (ik dacht dat jij en je motor nog een beetje in de kreukels lagen)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: vraagje over kle500
« Reactie #9 Gepost op: 06-10-2006, 08:54 »
Ik zou BitKid toch eens lief aankijken.

Niet is zo veranderlijk als de mens.  :P

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: vraagje over kle500
« Reactie #10 Gepost op: 06-10-2006, 09:23 »
Ahh een rit, leuk Geert, wanneer gaan we (ik dacht dat jij en je motor nog een beetje in de kreukels lagen)

Ik ben ondertussen uit de kreukels, maar heb nog geen motor. Die rit ga ik met de auto uitzetten, en mocht ik dan nog geen motor hebben dan laat ik jullie em rijden terwijl ik onder weg foto's maak en koffie uitdeel met de auto.  :-*
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • R1150GS
  • *****
  • Berichten: 327
Re: vraagje over kle500
« Reactie #11 Gepost op: 06-10-2006, 15:20 »
Ik zou BitKid toch eens lief aankijken.

Niet is zo veranderlijk als de mens.  :P

Zo is dat!

 ;D
Big bad Bill is sweet William now

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: vraagje over kle500
« Reactie #12 Gepost op: 06-10-2006, 17:03 »
Gave fiets hoor, en prima geschikt om je eerste offroad ervaring op te doen.
Zoals Roos al zei, wel incalculeren dat er weleens wat kuipwerk kapot gaat.
Mijn vriendin heeft ook een KLE en ik kan je vertellen dat die kuip bepaald niet crashproof is...
wat je wel kan doen is alvast op ebay.DE schade-kuipdelen verzamelen (die worden daar voor KLE´s vaak aangeboden) en die erop zetten om je originele delen mooi te houden. Bij een KLE heb je de mazzel dat er geen frame achter je kuip zit dat verbuigt bij een val.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: vraagje over kle500
« Reactie #13 Gepost op: 09-10-2006, 23:53 »
bedankt voor de reacties iedereen! ik denk dat ik gewoon is ga proberen met de kle een rit te rijden. maar als ik zo'n rit wil rijden, heb ik zeker ook een roadbookhouder nodig? hebben jullie nog tips wat dat betreft, waar ik op moet letten?

groeten, bart
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: vraagje over kle500
« Reactie #14 Gepost op: 10-10-2006, 00:04 »
De simpelste en goedkoopste oplossing is een fiethouder halen bij de Halfords en die gebruiken of eventueel aanpassen. Daarnaast kan je roadbooks kopen van bv touatech die je met de hand verdraait of voor een elektrische (en dure) gaan. Ik rij nu zelf met een MD roadbook (elektrisch) en moet zeggen dat me dat er goed bevalt. Ik hou me handen nu aan het stuur.