Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote DRZ 400 topic  (gelezen 7438 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 6526
  • Rustig rijden en genieten
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #105 Gepost op: 15-06-2021, 11:08 »
Als je as al zo vast zit.
Maak dan je borst maar nat voor de achterbrug.
Zal eens kijken of ik de plaatjes nog heb van de Drz.
M.n eerste offroad motor wat een miskoop.
Gelukkig hier op het forum gekocht dan is het goed :-X
Onderhoud onderhoud.
En af en toe onderhoud.
Maar hoe kan je schijf nu vastlopen?
Je zou er zware ongelukken van kunnen krijgen.


En schijf suzuki crosser?

plaatjes DRZ

https://drive.google.com/drive/folders/0B6O3TTmjX7ChODQ0elRvVjhENk0?resourcekey=0-jpCVUultILB5uZiSapqX-g&usp=sharing

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 40
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #106 Gepost op: 15-06-2021, 12:43 »
Uiteindelijk viel het mee, had alleen geen tang om de bus vast te pakken.


Ik was crossen op zondag, omgevallen en handkap gebogen. Op de snelweg voorrem hendel beetje bekneld. Voor ik het doorhad en stilstond was het al oververhit (uitvoegen, stoppen). Ga zo blokjes/keeringen en schijf halen, gaat gelukkig allemaal lukken met hulp van kuiken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 6526
  • Rustig rijden en genieten
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #107 Gepost op: 15-06-2021, 15:26 »
Toch nog lekker scheuren met de midsummer.
 :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 159
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #108 Gepost op: 15-06-2021, 20:48 »
En je hebt tegelijkertijd geleerd wat je allemaal controleerd checkt en bekijkt als je onderuit bent gegaan ;)
Bij jezelf en bij de motor als je zelf ok blijkt.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #109 Gepost op: 22-06-2021, 12:58 »
Moest iemand interesse hebben in de versterkte koppeling-carterdeksels,
we maken een laatste batch.. Tenminste als we tussen de 8 a 10 bestellingen geraken.


Indien niet word een terugbetaling gedaan. Ik wacht nog een weekje, week en half max.


https://adventure-bike.be/wp/winkel/per-model/suzuki/drz-400/pre-order-full-aluminium-milled-clutch-covers-drz400/
De lokale shop voor reis / rally / raid / allroad
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 285
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #110 Gepost op: 22-06-2021, 14:04 »
Ja.  Ik wil er graag 1.   
Moet ik het ook even via de site aangeven?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #111 Gepost op: 22-06-2021, 14:15 »
Ja.  Ik wil er graag 1.   
Moet ik het ook even via de site aangeven?


Yes graag!
Top, we komen er wel
De lokale shop voor reis / rally / raid / allroad
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 6526
  • Rustig rijden en genieten
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #112 Gepost op: 22-06-2021, 15:00 »
Mooie actie nette prijs.
En 6 mm dik geweldig.
Nee ik heb geen DRZ meer.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3320
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #113 Gepost op: 22-06-2021, 18:05 »
Moest iemand interesse hebben in de versterkte koppeling-carterdeksels,
we maken een laatste batch.. Tenminste als we tussen de 8 a 10 bestellingen geraken.


Indien niet word een terugbetaling gedaan. Ik wacht nog een weekje, week en half max.


https://adventure-bike.be/wp/winkel/per-model/suzuki/drz-400/pre-order-full-aluminium-milled-clutch-covers-drz400/
Ik ga r ook 1 bestellen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #114 Gepost op: 22-06-2021, 20:02 »
Top!
We komen al dichter  ::) :)
De lokale shop voor reis / rally / raid / allroad
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3320
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #115 Gepost op: 02-07-2021, 11:48 »

Ik heb nu een half jaar een 2006 DRZ-S, en ben er er blij mee: doet me een beetje denken aan mijn oude XR400, maar dan met e-start en wat meer vermogen.
Ik heb er een originele koplamp op gezet, USB stekker voor een powerbank, bagagerekje (van een soort nylon), kunststof carterplaat (Hyde racing), tandwielen van 15/49 naar 15/47, en een JD carburateurrevisiesetje (sinsdien loopt hij bijna perfect, starten/stationair super, rijden ook, alleen bij 3/4 gas heb ik het idee dat het iets rijker kan), TTR knipperlichten, ander stuurtje
Na zo’n 1500 km TET, MS1000 en beetje in de buurt: 250 cc olie verbruikt, verder niks, alles werkt nog, niks rammelt of zit los.
Ik ga binnenkort kleppen checken (is hier speciaal geeeedschap voor nodig), lagers linksysteem en achterbrug (ik ben al bezig met inweken met kruipolie) checken.

Vergeleken met mijn TTR (die nu een beetje vergeten wordt) is deze door minder trillingen, het vlakkere zadel en e-start een stuk comfortabeler. De TTR heeft wel meer koppel. En er kan iemand achterop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 6526
  • Rustig rijden en genieten
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #116 Gepost op: 02-07-2021, 12:37 »
Drz is met shims neem aan dat je voelermaatjes hebt?
Hooguit shims wisselen en of andere halen.
Kijk ook naar nokasketting.
Hoop dat jeachterbrug er makkelijk uit gaat.
Goed om dat te checken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3320
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #117 Gepost op: 02-07-2021, 17:13 »
Drz is met shims neem aan dat je voelermaatjes hebt?
Hooguit shims wisselen en of andere halen.
Kijk ook naar nokasketting.
Hoop dat jeachterbrug er makkelijk uit gaat.
Goed om dat te checken.
Voelermaatjes heb ik, shims niet. Kan je fie dingen los kopen?

Nokkenasketting bekijk ik dan ook ff. Ik twijfel een beetje: ik hoor een hoop horrorverhalen over de automatische spanner, maar ik heb een nieuwer type en hoor niks geks. Toch overweeg een upgrade naar een manuele spanner.

Achterbrug ben ik wel benieuwd naar. Ik spuit nu elke dag kruipolie rond de lagers… hopelijk helpt t


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 6526
  • Rustig rijden en genieten
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #118 Gepost op: 02-07-2021, 17:25 »
Je woont toch in de buurt van Afoort?
Volgens mij zijn ze hetzelfde als ktm en harley.
Afoort zit motorsaloon.
Maar ik heb ook bakje met wat maten.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 660
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #119 Gepost op: 02-07-2021, 18:01 »
De valve shims (klepstelplaatjes) zijn dezelfde als voor de RMZ.
Diameter 9.48 mm
De goedkoopste die ik vond, staan hier:
https://mxshop4you.nl/product/valve-shims-klepstelplaatjes-9-48mm/
Op veel plekken zijn ze 2 of 3 maal zo duur.

Achterbrug:
Als de as vastzit is het in de metalen bussen van het motorblok. Daar kom je niet bij met kruipolie.
Je kunt heel snel controleren of hij vastzit: moer eraf en kijken of hij beweegt als je er op hamert.

Stuurtje:
Heb je een verhoogd stuur gekocht Steve?
Zo ja, welke? Ik heb er ook nog een nodig.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control