AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

Het grote DRZ 400 topic

<< < (27/31) > >>

Booom:

--- Citaat van: joost.bijl op 31-08-2021, 08:48 ---Dankjewel voor de info. Zou mooi zijn als de cylinder nog prima is.


ik wil wel een goede meting doen van de cylinder om de juiste zuiger te nemen. bv het setje van Vertex: VTKTC22951A/B/C is de zuiger 89.96mm, 89.97mm of 89.98mm. Ik heb niet een manier om zo nauwkeurig te meten ;)

--- Einde van citaat ---


Hoe is het afgelopen met de meting? en vervolg stappen. Ik ben ook aan de beurt  ??? :(

joost.bijl:

--- Citaat van: Booom op 05-01-2022, 09:10 ---
Hoe is het afgelopen met de meting? en vervolg stappen. Ik ben ook aan de beurt  ??? :(

--- Einde van citaat ---


Nou, je zult het niet geloven, maar dat ga ik vanmiddag doen ;)


Hier twee foto's van de cylinder en de kleppen, die misschien wel iets prijs geven over de reden van olieverbruik:







propje:
Diepe krassen?Altijd leuk zand langs je lufi.En iedereen verklaart mij voor gek dat ik zo miereneuker ben met lufi verschonen en randjes netjes in het vet.Had je veel olieverbruik?

Matje:

--- Citaat van: joost.bijl op 07-01-2022, 12:18 ---
.....
Hier twee foto's van de cylinder en de kleppen, die misschien wel iets prijs geven over de reden van olieverbruik:


--- Einde van citaat ---

Ik ben erg benieuwd wat deze foto's zouden prijsgeven over het olieverbruik.

propje:
Het lijkt erop dat er krassen in de cilinderwand nikasil zitten.En behoorlijke koolaanslag op je kleppen kan duiden op olie is je verbrandingsruimte.Die dan langs je krassen sijpelt olieschraapveer hou dat niet tegen.En krassen nikasil heeft ook gevolgen voor je zuigerveren die zijn zachter als je nikasil.Dit zijn aanames want de foto's zijn niet zo scherp.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie