Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote DRZ 400 topic  (gelezen 3368 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 235
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #45 Gepost op: 04-01-2021, 17:04 »
ga lekker een proefritje maken, is altijd leuk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 256
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #46 Gepost op: 04-01-2021, 17:45 »
Volgens mij is de motorfiets voor het eerst geregistreerd op 14-04-2018 en op 28-03-2000 in Nederland op naam gezet (import), maar ik kan het verkeerd zien.
Wel hele nette motor.

Oeps toch verkeerd gezien Matje heeft gelijk uit 2000 en niet ingevoerd

Groet Arnold


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1440
  • Suzuki DRZ400S,Mitsub Pajero sprt,KTM 990 Adv. S
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #47 Gepost op: 04-01-2021, 17:54 »
Ik vind het wel heel duur hoor.  Ik heb exact dezelfde twee jaar geleden gekocht. 22000 km van een particulier.€1800 plus een uitgebreide beurt voor €350. Kleppen contoleren, nieuwe vloeistoffen en terugbouwen originele carburateur. Ik zou zeggen: even verder zoeken, het is nog koud hè.
Marcel

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 1988
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #48 Gepost op: 04-01-2021, 18:08 »
Die motor staat al een paar jaar te koop, maar motorzaken zijn geduldig. Lang stilstaan is natuurlijk niet goed en wellicht staat de motor zelfs nog op zijn originele banden. Die zou ik dan toch graag vervangen zien.

De 1800 euro van goofys hierboven lijkt me een mazzeltje, op MP worden ze gebruikt vaak voor 2500+ aangeboden, maar daar zitten dan meestal wel een paar aanpassingen aan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1440
  • Suzuki DRZ400S,Mitsub Pajero sprt,KTM 990 Adv. S
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #49 Gepost op: 04-01-2021, 18:59 »
Het was inderdaad niet ongelukkig.

Wel heb ik deze nog.
https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=24170.msg311393#msg311393
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 610
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #50 Gepost op: 04-01-2021, 19:14 »
Het was inderdaad niet ongelukkig.

Wel heb ik deze nog.
https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=24170.msg311393#msg311393


Heb je frankmxparts al eens gevraagd om dat ding over te nemen?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1440
  • Suzuki DRZ400S,Mitsub Pajero sprt,KTM 990 Adv. S
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #51 Gepost op: 04-01-2021, 19:16 »
Zou die geïnteresseerd zijn zonder aankoop van mijn kant?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 610
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #52 Gepost op: 04-01-2021, 20:15 »
Als er nog iets is van te maken of te gebruiken, dan is hij een van de weinige die dat kan.
Hij verkoopt vaker gereviseerde FCR's.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11141
  • In order to go faster - go slower
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #53 Gepost op: 04-01-2021, 20:44 »
Voor de proefrit op die zwarte even checken:

- zit er een bruine of een grijze nokkenasspanner op? Als hij écht uit 2000 stamt dan zit er misschien nog een grijze op en die staan er om bekend dat ze soms de geest geven. De bruine is de betere opvolger
- check voor de grap eens of er een grote aluminium beugel onder het achterspatbord zit (vorm van een U, zoals bij een paperclip). Er zijn ooit wat netp e-tjes uit californie ingevoerd, maar die hadden een CV-carburateur en geen beugel onder het spatbord want de E kan / mag in principe geen bagage vervoeren.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #54 Gepost op: 04-01-2021, 22:18 »
Die motor staat al een paar jaar te koop, maar motorzaken zijn geduldig. Lang stilstaan is natuurlijk niet goed en wellicht staat de motor zelfs nog op zijn originele banden. Die zou ik dan toch graag vervangen zien. De 1800 euro van goofys hierboven lijkt me een mazzeltje, op MP worden ze gebruikt vaak voor 2500+ aangeboden, maar daar zitten dan meestal wel een paar aanpassingen aan.



Bedoel je specifiek die bij motoport die ik gepost had als link? Die is al een paar jaar te koop?


Ik heb op het formulier online een proefrit aangevraagd voor woensdag, dan ben ik een dagje vrij. Mooi even heen en weer rijden en een praatje maken.
Naar je tips zal ik ns kijken Noppy, thanks! Ik zag online ook al manual cam chain tensioner fixes.



Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 1988
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #55 Gepost op: 04-01-2021, 23:34 »



Bedoel je specifiek die bij motoport die ik gepost had als link? Die is al een paar jaar te koop?


Ik heb op het formulier online een proefrit aangevraagd voor woensdag, dan ben ik een dagje vrij. Mooi even heen en weer rijden en een praatje maken.
Naar je tips zal ik ns kijken Noppy, thanks! Ik zag online ook al manual cam chain tensioner fixes.



Ben niet 100% zeker, maar ik meen dat ik hem vaak op speurders tegenkwam. Helaas is dat geen tweedehands site meer. Voorheen kon je daar zien wanneer de advertentie geplaatst was en sommige oudere motoren stonden er dan jaren bij.

Deze volgens mij ook, maar dat kunnen ze je bij Motoport wel vertellen. Er zijn ook betaalde kentekensites die je iets meer kunnen vertellen fan de RDW-site.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5736
  • Rustig rijden en genieten
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #56 Gepost op: 05-01-2021, 08:05 »
Kan ook zijn dat de advertentie er jaren op stond en ze verwisselden van motors.
Speurders was een maffe site op het laatst.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 47
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #57 Gepost op: 05-01-2021, 13:01 »
Op basis van de kentekeninfo van OVI RDW is het kenteken in april 2018 voor het laatst overgeschreven, en heeft ie 1 particuliere eigenaar gehad. Dus hij staat denk ik al bijna 3 jaar bij Motoport op voorraad. Dat geeft ruimte voor onderhandeling.
Volgens kenteken is het een S, dus de knipperlichten ontbreken ook.


Als de prijs nog iets zakt, en hij rijdt zoals het hoort is het geen slechte deal. DRZ's zijn weinig te koop en de prijzen liggen zelden onder de 2500 euro.


Check ook even de accu als ie zolang stil heeft gestaan.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 61
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #58 Gepost op: 12-01-2021, 16:33 »

Ik ben even in mijn archief wezen kijken ;D [size=78%].[/size]

Voor de liefhebbers.

ik heb het orginele suzuki werkplaats handboek op cd staan dit is van de S versie (engels)
er zit technisch weinig verschil met de E


Groet Ap

Offline member

  • *****
  • Berichten: 610
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #59 Gepost op: 12-01-2021, 17:20 »
Bedankt Ap.
Voor degenen die een E hebben: het service manual van Clymer behandelt ook de E.
Ik zal dat ook in de openingspost vermelden.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control