Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?  (gelezen 3119 keer)

Online member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #30 Gepost op: 29-12-2021, 16:21 »
Wat een vette cookie wall zeg bij just-enduro.com, hun cookies ga ik niet accepteren.

Interessante band dit maar in je velg boren zie ik niet zo zitten voor een experiment...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #31 Gepost op: 29-12-2021, 22:12 »
Je zal ook wel een gat moeten boren voor een bandenklem.Niks aan het handje hoor.Kloddertje polymeer erin en het zit weer dicht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #32 Gepost op: 30-12-2021, 08:19 »
Weer een nieuwe variant, een binnenband van 7mm dik met 2 ingebouwde velgklemmen!
https://just-enduro.com/product/lucioli-inner-tube-front-rear-for-enduro-hard-enduro/


When punctured, they offer a run-flat effect like some car tyres, so you can safely return home or finish the competition.

klinkt goed, wel prijzig, vergleken met mousse maakt het qua prijs niet veel uit
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #33 Gepost op: 30-12-2021, 09:31 »
Die klemmen moeten dan de biba vasthouden bij lek rijden.Anders frommelt hij op tot een klont.Ik vind de 4.5 mm al lomp om erin te frotten.en gebruik ze daarom niet meer.Een spijker maakt het niet uit 1.2 4.5 of 7 mm zachtrubber die gaat gewoon door.Op vakantie lijkt het me niet het meest ideaal.Dan wint mousse.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #34 Gepost op: 30-12-2021, 14:56 »
hier wint op vakantie een gewone binnenband. bijna oneindig te repareren, kan niet verbranden, weegt niet de hele wereld, goed verkrijgbaar. Bij rally wint een mousse, no doubt.


In Nederland/Offroad etc. zou ik graag eens een keer tubeliss willen proberen. Maar dan wel voor en achter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #35 Gepost op: 30-12-2021, 20:24 »
hier wint op vakantie een gewone binnenband. bijna oneindig te repareren, kan niet verbranden, weegt niet de hele wereld, goed verkrijgbaar. Bij rally wint een mousse, no doubt.


In Nederland/Offroad etc. zou ik graag eens een keer tubeliss willen proberen. Maar dan wel voor en achter.


Op mijn 701 heb ik denk ik zo'n 12.000 km Tubliss ervaring en ook wat kilometers op de 450 EXC. Tot dusverre zeer tevreden over, ook op de snelweg maar... een scheur in de band heb ik nog niet meegemaakt en dan heb je met dit systeem wel serieus een probleem.


Ook de Tubliss 'binnenband' kan lek gaan dus op reis heb ik altijd een 18 en een 21 inch Tubliss binnenbandje mee. Samen ongeveer het gewicht van een dunne 21 inch en een stuk minder volumineus.


Grootste voordeel is als het langzaam technisch wordt met stenen. Dan kan je gewoon op 0.5 bar a la trial rijden en heb je extreem veel grip.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #36 Gepost op: 30-12-2021, 22:24 »
Tijdens de eerste dag van de midsummer mijn tubliss binnenbandje lek gereden. Gebeurt nooit, waarschijnlijk had ik hem niet goed op spanning. Gelukkig kwam David kort daarna langs gereden en die heeft "altijd" een setje tubliss binnenbandjes bij zich. Niet dus... Kon gewoon verder met conventionele binnenband van rijmaatje Egbert.

Tijdens de brabo voorband lek gereden, door naar tankstation gereden zonder probleem. Werd daar eigenlijk pas opgemerkt. Dan is het wel extreem lekker hoor, in 5 minuten bandenprop erin opblazen en lekker doortuffen.

Ik vind het een top systeem, stukken lichter dan mousse, als je "gewoon" lek rijdt ben je in 10 minuten weer op weg. Tubliss binnenbandje onderweg vervangen is wel een dingetje, thuis doe ik dat met veel zeepwater. Ik heb tegenwoordig wel standaard ook tubliss binnenbandjes bij me en 8bar pompje.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #37 Gepost op: 30-12-2021, 23:51 »
It,s amasing mike.Sjonge worden jullie gesponsord door die rooie maffe dingen.Ben van mousse overgestapt naar dikke biba toen snel naar dunne biba.Ik ben er nog steeds niet uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #38 Gepost op: 31-12-2021, 09:07 »
It,s amasing mike.Sjonge worden jullie gesponsord door die rooie maffe dingen.


Nee hoor precies andersom. Wij sponseren Tubliss door dik te betalen voor die dingen. Ik heb vier wielen van Tubliss voorzien :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #39 Gepost op: 31-12-2021, 10:55 »
hier de tubliss geprobeerd op de 701 met goed gebruikte velgen en was geen succes, paar jaar geleden op nieuwe velgen van een 701 en dat was geen enkel probleem,
4 mm binnenbanden zijn goed voor de cross maar voor verdere reizen onnodig,
kreeg de uitleg eens op mijn trip richting Dakar van een Spaanse KTM dealer, die mijn 4mm eruit haalde voor een 2.5mm
voor een snakebite maakt het zo goed als niets uit omdat je toch al met banden rondrijd met een stijf karkas, op de crossbaan met soepele banden dan zijn ze zeker nuttig,
en een doorn of nagel die erdoor gaat gaat ook door die 4mm;
En wat is op reis een uurtje prutsen indien je lek rijd, gebeurt nu ook niet elke dag ik hou wel van de simpelheid van binnenbanden op reis,
tubliss spreekt mij niet aan om verdere reizen mee te doen, ligt niet aan tubliss maar aan mij, bij vertrek s'morgens gewoon eens tegen de band duwen en ok, bij tubliss moet je steeds die binnentube controleren en mijzelf kennende ga ik mij daaraan storen na een tijdje, voor dagritten geen probleem,
tja ben er ook nog niet uit  :)  mousse vind ik moeilijk omdat je de druk niet kan veranderen, misschien toch eens proberen komende lente

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #40 Gepost op: 31-12-2021, 13:16 »
die tubeliss zou eigenlijk standaard met een verklikkerventiel moeten komen, die rood word als de spanning onder waarde X komt.


https://www.quickpressure.com/product/psi-80-130-tire-pressure-monitor-caps/


Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #41 Gepost op: 31-12-2021, 14:51 »
Ik wissel liever een band met de Nomousse als een band met klemmen en binnenband.
Nomousse levert het niet voor het voorwiel omdat ze zeggen dat dat niet nodig is.
Ik heb het voor ook nog niet nodig gehad.
Als ik mijn bandenspanning controleer controleer ik die van het binnenbandje ook, weinig extra moeite.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Bibmousse, tubeliss, nomousse, of ghetto tubeless ?
« Reactie #42 Gepost op: 01-01-2022, 11:03 »

En wat is op reis een uurtje prutsen indien je lek rijd, gebeurt nu ook niet elke dag ik hou wel van de simpelheid van binnenbanden op reis,
tubliss spreekt mij niet aan om verdere reizen mee te doen, ligt niet aan tubliss maar aan mij, bij vertrek s'morgens gewoon eens tegen de band duwen en ok, bij tubliss moet je steeds die binnentube controleren en mijzelf kennende ga ik mij daaraan storen na een tijdje, voor dagritten geen probleem,
tja ben er ook nog niet uit  :)  mousse vind ik moeilijk omdat je de druk niet kan veranderen, misschien toch eens proberen komende lente


Je moet inderdaad wel met enige regelmaat controleren en het binnenbandje op druk houden. Dat is ietsjes meer werk maar in mijn geval gewoon een onderdeel van het effe-checken ritueel zoals oliepeil etc.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com