Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: stem op mij voor de KNMV ledenraad  (gelezen 2273 keer)

Offline member

Re: stem op mij voor de KNMV ledenraad
« Reactie #45 Gepost op: 21-12-2021, 22:18 »
Beter wordt het niet.
Hier staat een link onder in het klein.

https://youtu.be/rT5pvCNP9TU

Offline member

• Adventures.....
« Reactie #46 Gepost op: 21-12-2021, 22:43 »
ja, dat wordt snel geroepen.De KNMV is heel goed bezig met het MX Masterplan, echt verreweg de meeste circuits hebben hun vergunningen niet voor elkaar en lopen het risico gesloten te worden. Als er 1 omwonende is die bezwaar maakt tegen zo'n circuit en in de gaten heeft dat de milieuvergunning en de veiligheidsvergunning niet voor elkaar zijn dan geeft elke rechter hem meteen gelijk en is het klaar met die crossbaan.
In het MX masterplan wordt in samenwerking met de besturen van de clubs heel structureel gewerkt aan het goed geregeld krijgen van die vergunningen en ja, dat kost geld en daarom kost de licentie nu iets meer. Dit MX Masterplan zou welleens de redding van de crosserij kunnen betekenen.
Als iemand hier meer details over wil weten wil ik best nog eens in de notulen duiken.
Het is zo makkelijk om meteen te roeptoeteren dat iets niet deugt terwijl juist dit MX Masterplan in mijn ogen een echt goed opgezet plan is.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

« Reactie #47 Gepost op: 22-12-2021, 00:31 »
Het filmpje wat ik postte gaat over de prijsverhoging voor voornamelijk  offroad  rijders die nu 3 aparte licenties moeten kopen.
Dat is een behoorlijke verhoging voor een groep die meestal amper van een crossbaan gebruik maakt.
Dat de KNMV eerder al duistere verhogingen door voerden waarbij ze GEEN cijfers overleggen helpt niet mee.
Dat niemand weet waar ze "ons" ooit hebben geholpen helpt ook niet mee. Maar ok, nu gaan ze echt wel wat doen.
Dan vraag ik me af of ze niet al iets hadden kunnen doen voor ons in het verleden ?

Maar goed, ik betwijfel of dit gaat helpen.
Slecht voor de KNMV en ook slecht voor de sport.
En geheel knmv eigen vooral niet luisteren.

Offline member

• Member
  • *
  • Ride it like you stole it !
« Reactie #48 Gepost op: 22-12-2021, 21:03 »
Martijn, ik heb je in cc gezet op mijn reactie naar de KNMV. Ik denk dat actie nodig is om MX te behouden. Ik vind het plan logisch. De uitvoering vind ik slecht omdat het kosten verhoogt voor rijders zonder dat dit bijdraagt aan de financiering van het plan. Ik vind dat de ledenraad de uitvoerder van het plan op het matje moet roepen.

Het verhaal begon met 2 euro per training. Ik ben 10x op Bleiswijk wezen crossen en heb een  paar trainingen op een crosscircuit gevolgd. Tussen de 20 en 30 euro  voor mij.

Na wat tegengas werd het ineens 48 euro per rijder. Ik betaal meer als vast bedrag om mensen die meer riden dan ik minder te laten betalen. Dat voelt raar.

Maar het konijn uit de hoge hoed is de nieuwe licentie structuur. Ik betaal dit jaar 150 voor een offroad licentie en 35 euro met korting voor een jr racing supermoto licentie. Daarvan kan ik offroad rijden, een aantal enduros rijden en trial en cross trainen. In 2022 gaat dat kosten 115+67+115+80=377 euro. Das toch iets meer dan die 48 euro MX voor Nix!

Een basis sport licentie kan ik niet voor MX en trial gebruiken. Rare naam, BASIS sport licentie. Er is geen korting meer voor een exyra licentie hoewel de KNMV overhead al in de eerste licentie is betaald. Dat ga ik nu 4x doen.

Er zijn veel rijders die meerdere disciplines doen en die gaan afhaken in bepaalde  takken van sport. Dat stimuleert niet de sport wat wel de doelstelling van de knmv is.  Andere neveneffecten zijn dat trainers en andere bedrijven (trialmotor verkoop) minder klanten houden en minder omzet draaien. Ook niet de bedoeling. En de kans is groot dat mensen niet op een baan ttainen maar lekker gaan wildcrossen omdat de knmv ze op ongefundeerde kosten jaagt.

Ik vind het een slechte uitvoering van een plan. Maak lekker de cross licentie 48 euro duurder. Introduceer een betaalde optie op andere licenties om op een crossbaan te rijden. Ben ik nou zo slim of de rest zo dom?

Ik heb  nu het idee dat vooral andere rijders dan crossers de algemene pot van de knmv spekken. Ik laat het me graag uitleggen in een persoonlijk telefoongesprek met Camiel. Of laat hij het servicebureau bellen? Die heb ik al gesproken en die snappen het ook niet...

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

Offline member

• Ruurlo okt06
« Reactie #49 Gepost op: 24-12-2021, 10:48 »
Ook maar een email naar Camiel gestuurd, hij had mij immers erom gevraagd omdat ik meteen al reageerde op dit plan. Daarbij bedankt voor het filmpje popnagel, dat is een goed overzicht. Ik heb het filmpje bij de email gedaan.