Wijs op Reis > Reizen en -verhalen

Malaga -> Nederland via de TET

<< < (3/13) > >>

DLS:
In mei 2018 rondje spanje gedaan in maand tijd en top weer gehad. Ja zuiden is iets warmer, maar prima te doen.
Portugal vorig jaar in mei was super nat en in het zuiden erg warm.
Tegenwoordig is het weer niet te voorspellen. 15 graden half november?


Elke dag moeten wachten op trage of luie mensen is al een reden om alleen te gaan. 😂

Frenkie H:
Niet teveel bagage en inderdaad lekker in een b&b of zo slapen dan moet dat wel lukken toch?
Kunt altijd nog wat stukken Skippen als je dat aan ziet komen .

Ik vind wel prettig evt. Begin vd dag stukje asfalt te doen ipv op einde dag.



Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

michel3vb:
September 2018 vanuit Barcelona (via Nordcargo) terug gereden naar Nederland door uitsluitend de TET te volgen.
Dat je het mooiste mist ben ik niet helemaal met je eens. Wij zijn vanuit Barcelona omhoog gegaan en dan linksaf via Andorra Frankrijk in. Dan pak je zowel de Spaanse als Franse Pyreneeën. Prachtig. Zuid-Frankrijk is ook heel mooi. Echter hoe dichterbij Parijs je komt hoe saaier het wordt. Het landschap verandert daar in eindeloze velden. Eerste dagen heel mooi, hoge snelheid maar het verveelt wel een beetje.

300km bij een Brabo lukt mij ook. Echter op zo'n trip, met kamperen erbij, dan zaten wij op +/- 200km per dag.
Wij zijn uiteindelijk tot aan Parijs gekomen en toen terug over de weg naar huis. Uiteindelijk 2 weken weggeweest.

GezwindeSpoed:
Je moet idd goed afspreken met je maatje hoe je het gaat doen. Mijn grootste ergernis is langzaam opstaan/inpakken, dan start klaar staan en dat de andere nog z'n telefoon moet checken of naar de wc moet  >:( . Als je op tijd in je slaapzak ligt, kan je ook mooi op tijd opstaan en om 8u op de brommer zitten. Zorgen dat je 's avonds al de ochtend hebt voorbereid (kleren klaar, camelback gevuld....) scheelt veel. Je kan dan zo 10u op een dag rijden als je conditie op peil is. Hoe ver dat is ligt natuurlijk aan de omstandgheden.

didado:

--- Citaat van: GezwindeSpoed op 11-11-2020, 08:35 ---Je moet idd goed afspreken met je maatje hoe je het gaat doen. Mijn grootste ergernis is langzaam opstaan/inpakken, dan start klaar staan en dat de andere nog z'n telefoon moet checken of naar de wc moet  >:( . Als je op tijd in je slaapzak ligt, kan je ook mooi op tijd opstaan en om 8u op de brommer zitten. Zorgen dat je 's avonds al de ochtend hebt voorbereid (kleren klaar, camelback gevuld....) scheelt veel. Je kan dan zo 10u op een dag rijden als je conditie op peil is. Hoe ver dat is ligt natuurlijk aan de omstandgheden.

--- Einde van citaat ---


Dat is inderdaad heel belangrijk. Mijn ervaring met motorkamperen is dat je toch al snel anderhalf uur nodig hebt van wakker worden tot reisklaar. En dan ben ik niet aan het treuzelen maar er zit dan wel een kop koffie bij en wc bij:-) In een hotelletje gaat het sneller.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie