Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?  (gelezen 5866 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #15 Gepost op: 19-12-2020, 08:25 »
dat is het verschil tussen vakantie en reizen


denk dat je ons gezamel[size=78%]ijke[/size][/size]laatste piste ook niet vergeet [size=78%] ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #16 Gepost op: 19-12-2020, 08:29 »
Snap niet zo goed wat de meerwaarde is van georganiseerd reizen?

Ik prefereer ook zelf mijn reis organiseren maar ben nu 1 keertje met Brouwer op reis geweest en mijn conclusie is dat het heel goed georganiseerd is en spot goedkoop voor wat je krijgt. Ik ga als Covid niet lastig doet in April naar Griekenland met hem voor ongeveer 1600 euro. Probeer dat zelf maar eens voor die prijs voor elkaar te krijgen.

Zijn reizen zijn zo goedkoop dat je het zelf eigenlijk niet goedkoper kan, zelfs niet naar Spanje. Zijn reizen zijn van begin tot einde inclusief dus vliegtickets, motortransport en hotels etc.

Ik hou zelf van kamperen maar mijn ervaring is dat motorkamperen tijdrovend is, tenzij je natuurlijk wild kampeert maar dat is niet overal mogelijk.

Toen ik met een paar maatjes de TET Spanje/Portugal eind sept reed waren we vaak twee uur minimaal bezig om een camping te vinden. Het seizoen was voorbij, de dagen werden al wat korter en de paar campings die er bijvoorbeeld in Noord Portugal enigszins in de buurt van de TET lagen, waren zeldzaam. Kortom, al vroeg in de middag moesten we onze rit verleggen om onderdak te vinden en dan bleken ze vaak ook nog gesloten.

Zelf georganiseerd met Nord Cargo motortransport naar Madrid,vliegtickets, kampeerkostet etc waren we in een dag of 9 vrijwel het zelfde kwijt als zo'n Brouwer rit.

Ja zelf organiseren levert absoluut veel meer avontuur op en speciale herinneringen maar er is wel degelijk een meerwaarde aan een georganiseerde rit. Als je nauwelijks tijd hebt vanwege je werk en je wilt alleen maar rijden, verder niet nadenken en aan het einde van de dag in een comfortabel hotel slapen dan is georganiseerd vaak een hele fijne optie.

Kortom, ik doe beiden, zelf geregeld maar ook georganiseerd om effe een weekje lekker te rijden.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #17 Gepost op: 19-12-2020, 09:40 »

Ik at bij mensen thuis.
Ik ben linkshandig doe daar dus zowat alles mee.
Ook eten.
Het kleine jochie zegt wat tegen zijn opa.
Ik versta geen woord Marokkaans.
Maar het was me wel duidelijk dat hij aan z.n opa vertelde dat ik met de verkeerde hand at.
Als ik eraan denk schaam ik me nog,je kan er niet veel aan doen omdat je het niet gewend bent.
Opa zei tegen het jochie dat het goed was.
Na 2 tellen heb ik m.n hand maar op m.n rug gehouden en met Rechts gegeten.

Die jongen is geleerd, rechter hand is voor de schone dingen, handen geven, eten enz enz.
Je kont afvegen doe je met links, dat zijn de hygiƫne regels.
Komt er zo'n witte viezerik, zit te eten met de hand waar die mee pist en z'n kont afveegt.
NB daarom zien die WC's er zo uit, daarzo.
Hij schiet steeds uit hun handen.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #18 Gepost op: 19-12-2020, 10:49 »
mocht t lukken wil ik straks (wanneer wij in Spanje zitten) hier ook wel tijd en energie in steken.


lijkt mij wel leuk om zoiets ernaast te doen..


(lees klantenbinding)
😇
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #19 Gepost op: 19-12-2020, 10:49 »
Snap niet zo goed wat de meerwaarde is van georganiseerd reizen?


Ben het Didado eens, ik ben op vakantie om motor te rijden.
Tent opzetten afbreken in- uit- pakken daar gaat enorm veel tijd in zitten
Camping zoeken........


Tegenwoordig zie je dat niet meer "No Bikers", had je eindelijk een camping, stond er zo'n bordje bij de poort.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #20 Gepost op: 19-12-2020, 11:08 »
Ik ben op vakantie om de vakantie.
En doe dus hennig an.

Ieder z.n ding.
Ik hou niet van plannen.
Ga altijd op de bonnefooi en we zien wel waar we uitkomen.
Prijs van Brouwer is echt netjes.


Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #21 Gepost op: 19-12-2020, 13:25 »
De aantrekkelijkheid zit hem voor mij precies in wat didado en struis zeggen, weten dat alles geregeld is en lekker kunnen rijden.

Maar als ik nu van iedereen zou horen dat er met Brouwer (of bij een andere aanbieder) alleen maar mensen meegaan die om half zes achter de piepers willen zitten, wordt het alweer minder aantrekkelijk. Het moet geen all-inclusief met motor-excursie worden natuurlijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #22 Gepost op: 19-12-2020, 13:32 »
Ik zou gewoon 2 x gaan.
1ste keer georganiseerd.
2 e keer zelf gaan.
Weet je precies wat je leuk vindt.
Persoonlijk hou ik niet zo van kuddevorming en bralmannetjes.
Die zijn beter uit te zoeken als jezelf gaat.
Bij Arjan kan je wel een klein eigen groepje samenstellen.
Rij je met Arjan met voorrijder of krijg je tracks?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #23 Gepost op: 19-12-2020, 13:42 »
Je kunt bij Brouwer met een kleine groepje (minimaal 3) ook GPS tracks rijden.
Krijg je van hen.  Maar op niveau met voorrijder kan ook.  Allroad kan ook nog.  Pak je de moeilijker stukken niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #24 Gepost op: 19-12-2020, 18:02 »

Maar als ik nu van iedereen zou horen dat er met Brouwer (of bij een andere aanbieder) alleen maar mensen meegaan die om half zes achter de piepers willen zitten, wordt het alweer minder aantrekkelijk. Het moet geen all-inclusief met motor-excursie worden natuurlijk.


De Brouwerrit is een een week lang durende buitenlandrit a la Brabo 600. De hele dag rijden met gelijkgestemden en dan in de avond samen eten. That's all. Als het goed is rij ik in Griekenland samen met nog 4 anderen als zelfstandig navigerend GPS groepje. Alle vier de anderes zijn forumleden :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #25 Gepost op: 19-12-2020, 19:54 »
Een goeie gids weet de echt mooie plekken. Dat is de eerste keer(en) niet zo nodig want het is overal mooi daar. Maar na een paar keer heb je de standaard dingen wel gezien en wil je de minder bezochte pareltjes. Die vind je zelf niet zo snel.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #26 Gepost op: 19-12-2020, 20:24 »
De 570 is de makkelijkste en beste motor waarmee ik in Marokko heb gereden. Vraagt wel om zelfbeheersing, een overstekende oued heeft al heel wat mensen hun vakantie eerder doen eindigen of erger. Rijden is er niet te heel technisch, stenen en zand moet je niet te langzaam rijden. Georganiseerd geeft je meer km's per euro terwijl zelf regelen meer herinneringen per euro geeft.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #27 Gepost op: 20-12-2020, 08:41 »
Wat is een Oued?
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #28 Gepost op: 20-12-2020, 09:28 »
Rivier of rivierbedding
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: eerste keer Marokko (groepsreis). TIPS?
« Reactie #29 Gepost op: 20-12-2020, 09:29 »
Rivierbedding die meestal droog is. Soms doemen die uit het niks op in een vlakte en kan je niet op tijd remmen, vaak is gas erop en bunnyhop de beste optie.
Op roadbook staan ze aangegeven, op GPS niet dus daarom behoudender rijden.
None of us is as strong as all of us.