Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: reparatie tank inserts  (gelezen 483 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2224
  • Ik zoek denk ik niet goed kan het niet vinden.
reparatie tank inserts
« Gepost op: 25-12-2020, 14:14 »
zie
http://www.supa-fix.com/products/apx4/
succes

van wiki
One brand of cyanoacrylate, "SupaFix", uses calcium oxide as a filler giving an even harder (mortar-like in texture) result that can be used to join hard materials and even repair cracked castings.[13]


handig voor o.a. globetrotters
wel ff GRONDIG olie en vetvrij voor de niet zo wakkeren
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 3952
Re: reparatie tank inserts
« Reactie #1 Gepost op: 25-12-2020, 14:22 »
lijkt wel heel erg op q-bond,
laatst in de aanbieding bij hbm..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 813
  • Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
Re: reparatie tank inserts
« Reactie #2 Gepost op: 27-12-2020, 12:18 »
https://youtu.be/2tHhW1XOm2U

Gewoon in de supermarkt voor euro 0,39
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5736
  • Rustig rijden en genieten
Re: reparatie tank inserts
« Reactie #3 Gepost op: 27-12-2020, 12:37 »
Volgens mij pleurt hij er voor 3€ aan seconden lijm in.
Ik ga er meer filmpjes van kijken.
Maar mijn gevoel zegt ongeveer hetzelfde als je auto starten met een panty als dynamo riem .cola ontroest je auto en wd40 is gemaakt van Visolie.
En Trump heeft de verkiezingen gewonnen. 8)
Let wel dit is mijn voorzichtige conclusie.
Dus waardeloos.

Post Merge: 27-12-2020, 14:48
grafietpoeder en kaneel werken ook.
als je er maar genoeg sec lijm bij gooit.
Je zoekt een goede hechting tussen het plastic van je tank en je vuller.
de hardheid is ook wel belankrijk maar als het niet hecht trek je de schroef met vuller er gewoon uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1705
Re: reparatie tank inserts
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2021, 23:20 »
Had ik vandaag weer, een mee-draaiende insert.....


Als volgt opgelost; warm gemaakt/smelten, af laten koelen, toen zat tie weer vast....


Boutje wat erin zat was sleutelwijdte 8 mm (KTM M6). imbus-bout M 10 is ook inwendig sleutelwijdte 8.


Imbus bout M 10 X 30, vol gedraaid met moeren M 10.
Met de imbusbout-kop over het zeskant van de bout.
Met de inductie-warmer van HBM de M 10 bout rood-heet gestookt, de warmte trekt door in het M6 boutje & insert.
Toen ik het goed genoeg vondt, M 10 bout eraf, be boel af gekoeld met remmen reiniger.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1287
Re: reparatie tank inserts
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2021, 09:55 »
Mijn tubes zijn leeg, dus best wel gebruikt over de laatste jaren. Werkt wel.
Met de superlijm kan het ook.
BMW 1150GS, xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2150
Re: reparatie tank inserts
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2021, 11:57 »

Wat ik wel eens succesvol heb gedaan,

Het gat in de tank met een mesje of beiteltje wat hoekig / kerfjes erin maken zodat een vulmiddel grip krijgt tegen meedraaien en op zijn plek blijft. Op die manier wordt de hechting tussen tankmateriaal en vulmiddel ook minder belast.

Met 2-K zgn. 'kneedbaar alu' de insert terug erin plakken en afwerken. Zit als een huis!
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5736
  • Rustig rijden en genieten
Re: reparatie tank inserts
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2021, 12:43 »
Wat vind je vrouw ervan als je tube leeg is?
Arme man :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1287
Re: reparatie tank inserts
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2021, 21:09 »
Tja, wat zal ik er van zeggen  ;D
BMW 1150GS, xChallenge en een Montesa 315R