Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Carpe Iter tablet  (gelezen 14628 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #75 Gepost op: 28-05-2021, 20:12 »
Rallyetoren 300gr ::)
Vertel vertel.
https://youtu.be/9OuRdC2Pa2c

FFWD 2:50

Sent from my IN2013 using Tapatalk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #76 Gepost op: 29-05-2021, 07:37 »
Aleen de tablet al weegt 660 gram dus waarschijnlijk niet je ding


bij nader inzien.. een F2R-roadbook weegt 780g. 
En de alles-in-één-functie van dit apparaat maakt het ook erg handig voor adventure riders


Sent from my IN2013 using Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #77 Gepost op: 29-05-2021, 08:57 »


FFWD 2:50

Sent from my IN2013 using Tapatalk


Dat is inderdaad zeer knap gemaakt.
Dacht serieus dat het 3 kg zou zijn.
Carbon mooi produkt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #78 Gepost op: 25-11-2021, 18:04 »
Ik kwam de CI deze week voor het eerst tegen. (Ja, ik weet het.) Het lijkt me wel een gaaf ding. Hoe bevalt hij inmiddels didado? Stevig aan de prijs, maar als ik hem tussen de GS en de KTM heen en weer kan zetten...

Of misschien eerst eens wat experimenteren met een tablet met DMD2 op de KTM...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #79 Gepost op: 26-11-2021, 09:06 »
De tablet laadde eerst niet goed op. Dat kwam mede omdat ze hem standaard eerst alleen met pogo pennetjes via de CI houder opladen. Dat had ik ook op mijn Samsung Active en dat werkt offroad voor geen meter. Ik heb hem toen terug gestuurd voor reparatie. Ik kreeg toen ook een seriele kabel opgestuurd. Die gebruik ik nu en nu werkt hij perfect.


De kracht van de CI is vooral de combinatie van de afstandsbediening, dmd2 en het grote, heldere scherm en de houder. Dat is een waar genot. De tablet zelf is verder weinig bijzonder maar dat is ook niet zo heel belangrijk.


Ze hebben trouwens een compleet nieuwe remote ontwikkeld die veel beter zou moeten zijn en ook beter te bedienen is als rijdt. Die komt in januari op de markt.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #80 Gepost op: 26-11-2021, 09:31 »
Klinkt wel goed. Maar je gebruikte eerst een Samsung Active Tab? Dat zou misschien wel een leuke tester kunnen zijn. Had je de 1/2/3? Werkte dat een beetje? Dan kan ik eerst eens kijken hoe ik de boel opbouw voor dat er een grotere uitgave komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #81 Gepost op: 03-07-2023, 14:09 »
Oud topic ophalen. Zit er aan te denken om ook maar eens een stap voorwaarts te gaan. Roadbook en IMO eraf (stoer, maar gebruik ik nooit). Alles vervangen door 1 ding. Misschien 278 nog als backup maar als het bevalt mag die ook weg.

Gebruik is in NL, of offroad vakantie. Geen hardcore rally. Roadbook gebruik ik nooit (als ik een ritje wil rijden klus is het wel om- denk niet dat Ad Ketelaars snel op digitaal RB overgaat ..).

Sowieso Drive Mode Dashboard 2 en een controller.

Maar ik twijfel nog over dat ene device waar dat op moet draaien.

Ten eerste de grootte: 6” + telefoon device of toch maar een tablet size (7”/8”)?

Waar ik over denk:
- Samsung active tab3. 2e hands redelijk goedkoop. Wel zelf aan de slag met laden, holder.

- DMD-T865 Nav Tab van Thork
https://www.thorkracing.com/produto/dmd-t865-nav-tab/
Mooi alles in 1 oplossing, incl. Lader en lock. Ook 8”, dus ook als table te gebruiken.


- DMD-T665 Nav Phone van Thork
https://www.thorkracing.com/produto/dmd-t665-nav-phone/
Eigenlijk zelfde als de 865 maar gewoon kleiner. Voordeel is dat ik dan ook mooi als wandel navigatie kan gebruiken


- de Carpe Iter
https://www.thorkracing.com/produto/carpe-iter-android-tablet/

7”, bomb proof maar duurste van allemaal.


Voordeel van de Tab is dat je alle losse componenten (lader, holder, tablet, charger) altijd los te vervangen zijn, nadeel is dat dat waarschijnlijk ook echt moet.

Die Thork devices lijken me de beste optie eigenlijk qua durability en doordachtheid.

Mijn voorkeur lijkt uitbreiding gaan naar de T865 (maar ik twijfel veel hoor ).

Iemand ervaring met 1 van de 4 oplossingen hierboven?

Gr Jos


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #82 Gepost op: 03-07-2023, 16:33 »
Was er toen ook mee bezig.Kijk goed naar de aansluiting.Die pogosticks zijn niet zo stabiel.Mooiste is inductie opladen draadloos.Maar dat geeft en veel verlies en veel extra warmte.Dat kan probleem zijn bij 30 gr plus.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #83 Gepost op: 03-07-2023, 17:35 »
Pogo en draadloos laden is allebei niet geweldig. Draadloos opladen (inductie) kan A niet veel vermogen overbrengen en B de smartphone/tablet wordt bloedheet en gaat uiteindelijk op zwart als je een Midsummer zou hebben met 30C terwijl je al aan het navigeren bent. Navigeren is calculeren en daar gaan al die apparaatjes serieus van zweten :-)


Op de CI hebben ze een serieele aansluiting oftewel een waterdichte verbinding a la tripy die wel het vermogen kan leveren. Maar de CI tablet is niet 's werelds beste tablet... prima voor nav maar als ik iets anders moet doen dan grijp ik naar mijn moderne smartphone. Kortom prijzig, heel blij mee voor nav maar het is voor mij geen alternatief voor een laptop/tablet/iphone.


member, de CI is niet de  duurste oplosssing. Thorke heeft een nog duurdere tablet met nog meer nits oftewel een nog helderder scherm en een tablet die mogelijk wel als laptop alternatief op reis zou kunnen dienen :-)


ik heb zo'n Samsung gehad. Op zich heel goed maar pogo en usb laden is totaal waardeloos en onbruikbaar op de motor. Pogo kan niet tegen trillen en iedere 2 seconde wordt het opladen onderbroken en als je audio aan hoor je de hele tijd ping ping etc. USB is ook prut zodra het gaat regenen.


Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #84 Gepost op: 03-07-2023, 17:36 »
Kijk ook eens naar de garmin sxs modellen. Dat lijkt mij nu de beste tablet navi.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #85 Gepost op: 03-07-2023, 17:42 »
Kijk ook eens naar de garmin sxs modellen. Dat lijkt mij nu de beste tablet navi.


DMD2 draait ook op deze apparaten.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Carpe Iter tablet
« Reactie #86 Gepost op: 03-07-2023, 19:39 »
Die Garmins zijn me echt veel te duur, zelfde geldt voor de Tripltek T9 Pro (1300 euro en meer). Voordeel van die Garmin is dat het wel een beetje best of both worlds is, de dmd2 app en de Garmin solide kwaliteit (daar kunnen seining telefoons tegen op)

Daarom vind ik die ruggedized smartphone/tablet wel een mooi alternatief. Ik hoef niet het beste van het beste te hebben (dwz, daar heb ik het geld niet voor over), maar wil wel iets bruikbaars.

Vandaar de twijfel tussen de phone (handig om te wandelen) of de 8” tablet (handig ‘s avonds in de tent).

Zien er beide nog best stevig uit, en wat moderner weer dan de CI.

Zoiets als dit kan natuurlijk ook (alleen schermhelderheid niet duidelijk):

https://www.amazon.nl/Ulefone-Smartphone-waterbestendig-kaartsleuven-vingerafdruk/dp/B0BZZPGWK5/ref=mp_s_a_1_4?keywords=rugged+tablet&qid=1688408614&sr=8-4

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #87 Gepost op: 03-07-2023, 20:42 »
En een grote robuuste mobiel van HOWSEA?
https://www.howsea-benelux.nl/product/10610913/blackview-bv9300-6-7-rugged-smartphones-helio-g99-12-9-256gb-50mp-15-080-mah-287-95- alles in

Mijn Blackview vond ik het beste sterk.
redelijk groot scherm.
draadloos kan maar zal heet worden of bij hitte tot een usb C met magneetje.
nadeel er zit vaak een gebroken gebroken Android versie op.
En dan samen met de jogshuttle/controller.

Of en daarom ben ik weer terug bij Garmin de 700 Montana stevig.
bebruikt zoeken maar de prijzen stijgen ook voor gebruikt.
ze gaan zo weg voor €500 plus.


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #88 Gepost op: 03-07-2023, 22:14 »
Die Garmins zijn me echt veel te duur .... Voordeel van die Garmin is dat het wel een beetje best of both worlds is, de dmd2 app en de Garmin solide kwaliteit (daar kunnen seining telefoons tegen op)


Zeker als ze er gewoon OSM op pleuren, gratis kaartmateriaal dat ook op je €100 Samsung draait.
Je mag je dan wel weer heerlijk ergeren aan buggy en onlogische software en allerlei forums afstruinen voor rare problemen in verschillende versies, updates enz enz.


Het "solide" van Garmin zit m in de kastjes (o.a. in de regen bruikbaar) en de voeding, maar ook lang niet altijd.


Ik zou een goede telefoon als navi nemen en een iPad of zoiets in een stevig doosje voor in de tent.
DMD2 is best leuk (heb het op m'n PR7) maar als je toch al een dashboard op je motor hebt en een voorkeur navi app (bij mij Maps/Locus/Osmand) voegt het niet superveel toe. Het is dan meer een startscherm (launcher) op je telefoon van waaruit je je andere app(s) start, met wat extraatjes. DMD2 is feitelijk gewoon een launcher voor een Android apparaat.


Mooi van een tablet op je motor is wel: meer overzicht dan op een telefoon. Dat is echt wel een meerwaarde. Maar bij die AJP pak je hem er niet zo even af. Dus blijft voor mij de telefoon nog altijd over als "do-it-all" device. Al 10 jaar of zo. Nooit problemen gehad met oververhitting, stukke USB poortjes of wat dan ook. Alleen in de regen laten druppels je scherm verspringen. Daar zijn oplossingen voor en kan ik mee leven.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #89 Gepost op: 03-07-2023, 22:32 »
Oud topic ophalen. Zit er aan te denken om ook maar eens een stap voorwaarts te gaan. Roadbook en IMO eraf (stoer, maar gebruik ik nooit). Alles vervangen door 1 ding. Misschien 278 nog als backup maar als het bevalt mag die ook weg.

Gebruik is in NL, of offroad vakantie. Geen hardcore rally. Roadbook gebruik ik nooit (als ik een ritje wil rijden klus is het wel om- denk niet dat Ad Ketelaars snel op digitaal RB overgaat ..).

Sowieso Drive Mode Dashboard 2 en een controller.

Maar ik twijfel nog over dat ene device waar dat op moet draaien.

Ten eerste de grootte: 6” + telefoon device of toch maar een tablet size (7”/8”)?

Waar ik over denk:
- Samsung active tab3. 2e hands redelijk goedkoop. Wel zelf aan de slag met laden, holder.

- DMD-T865 Nav Tab van Thork
https://www.thorkracing.com/produto/dmd-t865-nav-tab/
Mooi alles in 1 oplossing, incl. Lader en lock. Ook 8”, dus ook als table te gebruiken.


- DMD-T665 Nav Phone van Thork
https://www.thorkracing.com/produto/dmd-t665-nav-phone/
Eigenlijk zelfde als de 865 maar gewoon kleiner. Voordeel is dat ik dan ook mooi als wandel navigatie kan gebruiken


- de Carpe Iter
https://www.thorkracing.com/produto/carpe-iter-android-tablet/

7”, bomb proof maar duurste van allemaal.


Voordeel van de Tab is dat je alle losse componenten (lader, holder, tablet, charger) altijd los te vervangen zijn, nadeel is dat dat waarschijnlijk ook echt moet.

Die Thork devices lijken me de beste optie eigenlijk qua durability en doordachtheid.

Mijn voorkeur lijkt uitbreiding gaan naar de T865 (maar ik twijfel veel hoor ).

Iemand ervaring met 1 van de 4 oplossingen hierboven?

Gr Jos


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


Ik wilde zelf beginnen met papieren roadbooks maar heb dat toch niet doorgezet, het is toch een hele investering en ben toch meer gecharmeerd van die tablets die ik tegenwoordig zie.


Wat is het voordeel van die opties die je noemt ten opzichte van een 'simpele' tripy? Ik rij de laatste rijd veel met het 'dartbord' rechts uit en dat geeft toch wel weer wat meer 'roadbook' gevoel.