en ik maar denken dat de meeste enduro motors juist een klein tankje willen, want hoeveel km is zo'n enduro eigenlijk??
Vindt het wel grappig, tis geen offroad machiene ivm de tandwiel verhouding, zit er een klein tankje op voor wedstijd is het niet groot genoeg.
of is het dan toch een allroad? wat is die XCcountry dan?
Hoe vaak denk je tijdens een rallye te kunnen tanken?
Offroad rijden gebeurt niet alleen op een baan of tijdens een enduro. Maar het verschil qua ofroad kwaliteit tussen de Country en Challenge is toch groot. Vergelijk het eens met de huidige F650's de Dakar voor meer offroad, de gewone GS voor meer straat (of kleinere mensen
) Wielmaten, vering, smal zadel, maken echt een groot verschil. Als je voor wat meer comfort en wat betere wegkwaliteiten gaat, kun je beter de Country nemen denk ik.
Stel nou eens dat ik met 1 motor alles wil doen (we hadden het hier tenslotte over de ideale allroad), zou ik graag wat meer vermogen hebben dan een gemiddelde enduro en wat meer wegstabiliteit, maar wel de veerkwaliteit van een enduro en crashproof design en natuurlijk een zo laag mogelijk gewicht. Dus als het ff kan wil ik de Challenge, met uitwisselbare zadels van de Country en Challenge en een optionele grote tank (desnoods zo'n zijtank achter)
Voor mij is het uitgangspunt de offroadkwaliteiten, maar moet er met goed fatsoen goede afstanden over de weg mee kunnen afleggen.
Voor een ander liggen die prioriteiten heel anders, dus ik denk dat die country ook een heleboel mensen aanspreekt (kijk maar eens hoeveel F650GS er rijden in verhouding tot de F650GS Dakar)
Voor die derde versie moet je naar een supermotard forum.