Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe BMW serie  (gelezen 6295 keer)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #15 Gepost op: 10-10-2006, 13:34 »
Hm ze hebben die blinde ontwerper die het koplamp gedeelte doet nog steeds niet ontslagen zie ik....
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #16 Gepost op: 10-10-2006, 13:46 »
Jammie  :D

Iemand er al achter hoe groot de tank is?

9,5 ltr (geven een actieradius op van 250km, yeah right  :-X )
270mm veerweg
luchtveringachter
Wave schijf voor (niet op deze foto trouwens)
21" voor en 18" achter
Titanium uitlaat leverbaar als optie

en wat velen vreemd zullen vinden is de tandwiel verhouding 15:47 (of niet Roos)
beter was 15:49 dan had die meer offrod capaciteiten gehad. zeker bij kruip/sluip werk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #17 Gepost op: 10-10-2006, 13:47 »
die dingen zijn toch zuinig? Vraag Max maar
Groeten,
D@@n

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #18 Gepost op: 10-10-2006, 13:59 »
Ja maar 9,5 liter? Das wel erg weinig hoor.  :o

Komt vast misschien ooit wellicht heel lang wachten een grotere uitvoering van?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #19 Gepost op: 10-10-2006, 14:19 »
TT 41ltr  ;D
Groeten,
D@@n

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #20 Gepost op: 10-10-2006, 15:03 »
en wat velen vreemd zullen vinden is de tandwiel verhouding 15:47 (of niet Roos)
beter was 15:49 dan had die meer offrod capaciteiten gehad. zeker bij kruip/sluip werk

Tandwiel achter vervangen is niet de grootste klus lijkt me. Althans beter dan bij een "cardanfiets".

En ik denk dat die koplampontwerper zich ook over de uitlaat heeft mogen buigen. Wat een spuugliluke rioolbuis zeg >:(
Maar goed, ook dat is te verhelpen.

Dit is de langverwachte HP1 neem ik aan, of zou er nog een Beijers 1-pittertje in de pijplijn zitten?


GS GJ :D

Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #21 Gepost op: 10-10-2006, 15:19 »
en ik maar denken dat de meeste enduro motors juist een klein tankje willen, want hoeveel km is zo'n enduro eigenlijk??

Vindt het wel grappig, tis geen offroad machiene ivm de tandwiel verhouding, zit er een klein tankje op voor wedstijd is het niet groot genoeg.

of is het dan toch een allroad? wat is die XCcountry dan?

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #22 Gepost op: 10-10-2006, 15:26 »
Jaaaaa ik heb de ideale allroad gevonden...  :-*  :D  Hij staat in Almere en is nu van mij!  8) 8)

Zie mijn ondertitel...
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #23 Gepost op: 10-10-2006, 17:19 »
Jaaaaa ik heb de ideale allroad gevonden...  :-*  :D  Hij staat in Almere en is nu van mij!  8) 8)

Zie mijn ondertitel...
Gaaf man! gefeliciteerd.
Enne nog bedankt voor jouw wrak!!

Die BMW lijkt me wel een superding! Ben benieuwd hoe die in het echt uit ziet en rijdt.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #24 Gepost op: 10-10-2006, 18:33 »
en ik maar denken dat de meeste enduro motors juist een klein tankje willen, want hoeveel km is zo'n enduro eigenlijk??

Vindt het wel grappig, tis geen offroad machiene ivm de tandwiel verhouding, zit er een klein tankje op voor wedstijd is het niet groot genoeg.

of is het dan toch een allroad? wat is die XCcountry dan?

Hoe vaak denk je tijdens een rallye te kunnen tanken?
Offroad rijden gebeurt niet alleen op een baan of tijdens een enduro. Maar het verschil qua ofroad kwaliteit tussen de Country en Challenge is toch groot. Vergelijk het eens met de huidige F650's de Dakar voor meer offroad, de gewone GS voor meer straat (of kleinere mensen :-X) Wielmaten, vering, smal zadel, maken echt een groot verschil. Als je voor wat meer comfort en wat betere wegkwaliteiten gaat, kun je beter de Country nemen denk ik.

Stel nou eens dat ik met 1 motor alles wil doen (we hadden het hier tenslotte over de ideale allroad), zou ik graag wat meer vermogen hebben dan een gemiddelde enduro en wat meer wegstabiliteit, maar wel de veerkwaliteit van een enduro en crashproof design en natuurlijk een zo laag mogelijk gewicht. Dus als het ff kan wil ik de Challenge, met uitwisselbare zadels van de Country en Challenge en een optionele grote tank (desnoods zo'n zijtank achter)

Voor mij is het uitgangspunt de offroadkwaliteiten, maar moet er met goed fatsoen goede afstanden over de weg mee kunnen afleggen.
Voor een ander liggen die prioriteiten heel anders, dus ik denk dat die country ook een heleboel mensen aanspreekt (kijk maar eens hoeveel F650GS er rijden in verhouding tot de F650GS Dakar)

Voor die derde versie moet je naar een supermotard forum. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #25 Gepost op: 10-10-2006, 18:35 »
Ik heb trouwens op mijn oude F-je nooit behoefte gehad om andere tandwielverhoudingen erop te leggen..... :-X
Dat soort dingen moet de praktijk maar uitwijzen.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #26 Gepost op: 10-10-2006, 18:37 »
En ik denk dat die koplampontwerper zich ook over de uitlaat heeft mogen buigen. Wat een spuugliluke rioolbuis zeg >:(

Die uitlaat heeft vrees ik alles te maken aan "de laatste emissie eisen" waar bmw zo graag aan mee doet.
Maar die koplamp vinnik wel best eigenlijk  :-X Vraag mij alleen af hoe crashbestendig die "snavel" is.

(goh 3 posts achter elkaar, ik vin deze discussie helemaal niet leuk :P)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #27 Gepost op: 10-10-2006, 20:15 »



Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #28 Gepost op: 10-10-2006, 20:18 »
(goh 3 posts achter elkaar, ik vin deze discussie helemaal niet leuk :P)


Nog even en je rijd weer BMW :P
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #29 Gepost op: 10-10-2006, 21:05 »
Met die benzine tank onder de buddy lijkt mij niks, krijg je het zelfde probleem als bij de F 650 GS.
Een hoop werk om bij de cilinder te komen voor een onderhouds beurt, en als je een grotere benzine tank wilt is dat ook een groot probleem.
Verder die snavel zal ook wel weer mega duur zijn als deze kapot gaat :(
Maar eerst in het echt zien en mee rijden. :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!