Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe BMW serie  (gelezen 6294 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #30 Gepost op: 10-10-2006, 22:06 »
Die onderste lijkt op een Yamaha Tricker..  :-X 

Bovenste lijkt wel aardig maar zeker niet mijn "ideale allroad". Misschien een leuke fiets voor woon-werk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #31 Gepost op: 10-10-2006, 22:21 »
Die uitlaat heeft vrees ik alles te maken aan "de laatste emissie eisen" waar bmw zo graag aan mee doet.
Maar die koplamp vinnik wel best eigenlijk  :-X Vraag mij alleen af hoe crashbestendig die "snavel" is.

(goh 3 posts achter elkaar, ik vin deze discussie helemaal niet leuk :P)

Ik vraag me af welke enduroslimmerik de uitlaat aan de linkerkant heeft uitgedokterd; daar wil ik altijd met mijn hand onder het spatbord om de boel uit de blub te trekken.

(Zit er soms aan de andere zijde óók een uitlaat zoals bij de F650 Dakar? Ik mag toch hopen van niet)

Ergonomisch dus nog niet zo doordacht...

Noppy

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #32 Gepost op: 10-10-2006, 23:08 »
Is maar net hoe je hem beetpakt en aan welke kant je van je fiets staat. De uitlaat zit aan 1 kant, aan de andere kant zit niks.

Husky heeft em ook links zitten, en sommige KTM's ook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #33 Gepost op: 10-10-2006, 23:16 »
Uitlaat en ketting zitten meestal niet aan dezefde kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #34 Gepost op: 10-10-2006, 23:16 »
............ om de boel uit de blub te trekken.


Heb ik nog niet vaak gehoeven.. kwestie van gas geven  ;D :D

Ach, maakt allemaal weinig uit, enne, KTM heeft het ook. Zullen ze dan toch KTM gaan kopieren?  Vind de straatversie dan ook verdacht veel op de Duke lijken hoor  ;)

Vind het wel een leuk ding.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #35 Gepost op: 10-10-2006, 23:25 »
Ik vind het ook een erg leuk ding.

Als ik ooit nog eens een woon/werkfiets nodig heb, dan zal dit mijn eerste keus worden :stupid:

En oh wat een leuke smileys hebben we er bijgekregen ;D

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #36 Gepost op: 11-10-2006, 11:07 »
Met die benzine tank onder de buddy lijkt mij niks, krijg je het zelfde probleem als bij de F 650 GS.
Een hoop werk om bij de cilinder te komen voor een onderhouds beurt, en als je een grotere benzine tank wilt is dat ook een groot probleem.
Verder die snavel zal ook wel weer mega duur zijn als deze kapot gaat :(
Maar eerst in het echt zien en mee rijden. :)

In hoeverre deze even sleutelonvriendelijk is zou ik ook niet durven zeggen, maar de 650GS en deze lijken totaal niet op elkaar als ik die tank onder het zadel zo van de zijkant zie. Grotere benzine tanlk lijkt mij ook geen probleem. De hele basis van de 3 modellen zijn allemaal hetzelfde. Bij de challenge zit alleen geen/nauwelijks een tank bovenop en bij de Country zit die er wel (iemand al gelezen hoeveel benzine de Coutry mee kan nemen?), maar zal alleen met Country zadel compatible zijn. Dus kwestie van tank en zadel van de Coutry erbij scoren en je kan op de langere trips en confortabel zitten en je hebt genoeg benzine.......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #37 Gepost op: 11-10-2006, 11:18 »
Lijkt er trouwens op dat ie nu wel wat sleutelvriedelijker is:


Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #38 Gepost op: 11-10-2006, 11:20 »
Back to the 70s met die kleuren? Volgens mij is yamaha daar toen al mee begonnen ...

Leuk ding. Wat weegtie? Vermogen?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #39 Gepost op: 11-10-2006, 12:50 »
652cc Single cylinder, DOHC.
Bore x stroke mm: 100 x 83
Power KW/PS: 39/53 @ 7 000 rpms
Toruqe Nm: 60 @ 5 250 rpms
Compression ratio: 11,5:


Dry weight/ unladen weight Xchallenge kg: 144/156
Dry weight/ unladen weight Xcountry kg: 148/160
Dry weight/ unladen weight Xmoto kg: 147/159

Seat Height Xchallenge mm: 930
Seat Height Xcountry mm: 840-870
Seat Height Xmoto mm: 900


specs

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #40 Gepost op: 11-10-2006, 17:22 »
'K vind hem mooi! Wel een beetje een "brommertje" he?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #41 Gepost op: 11-10-2006, 18:10 »
'K vind hem mooi! Wel een beetje een "brommertje" he?

Idd, lijkt bijna op een DRZ hè?  ;)
Ik zou dr best aan kunnen wennen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #42 Gepost op: 11-10-2006, 18:59 »
 :-\
Citaat
De prijzen op de Nederlandse markt zijn als volgt vastgesteld:

G650X Country 9.300 euro
G650X Challenge 10.300 euro
G650X Moto 9.700 euro

Dat was natuurlijk te verwachten en op zicht niet eens zo'n groot verschil met de LC4's, Huskies, EXC's, WRF's......

Maar wel jammer dattie niet zo snel binnen mijn portomoneetje gaat vallen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #43 Gepost op: 11-10-2006, 19:11 »
Volgens mij is Roos verliefd ::)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Nieuwe BMW serie
« Reactie #44 Gepost op: 11-10-2006, 19:40 »
Niet alleen Roos.  :-*

Ik wil wel nog een paar dingen weten:

hoe rijdt het in vergelijking met mijn huidige barrel?
Kan ik er Ortliebs overheen gooien?
Hangt hij echt veel beter aan het gas dan een F650GS?
Only 9,5 liter tankinhoud? Hoe kom je dan in zeg, Spanje een dag door?
Waar haal ik dat geld vandaan? 

En de hamvraag: Heb ik hier meer lol mee dan met mijn barrel?  ???

(want om bij de hamvraag van dit draadje terug te komen: het liefst zou ik een nieuwe DR kopen en daar betere vering en een hoger zadel op zetten, míjn ideale allroad)