Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heroes legend nu open voor alle BMWs  (gelezen 8844 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #30 Gepost op: 12-10-2006, 12:09 »
Voordeel van een 1200GS is natuurlijk wel dat je het wereldwijde dealernetwerk in gang kan zetten als je in de garantieperiode problemen krijgt......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #31 Gepost op: 12-10-2006, 12:22 »
De TCS mag nog steeds niet meedoen, want ik hep een illegale voorvork >:(. Nou ja, voor het classic klassement dan, want ik vind dat 'ie daar eigenlijk thuis hoort.

En ik zal zaterdag regelmatig naar mijn remboutjes kijken denk ik. Ut was een nogal ontnuchterende ervaring zal ik maar zeggen ::)
Jammer dat je d'r niet bij bent. Had je alvast wat kunnen oefenen tegen de competitie die je straks in de HL ook te wachten staat (Do op zijn HP2 :P)


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #32 Gepost op: 12-10-2006, 12:56 »
Qua timing is het allemaal niet gelukkig, en er blijven nog wel wat vragen open. Aan de andere kant: dit soort discussies kun je eenvoudigweg niet uitsluiten. Het iedereen naar de zin maken al helemaal niet. Er zijn 20 teams ingeschreven. Heel simpel: als dat er niet meer worden, is het verhaal snel over. Er hebben een aantal mensen financieel flink hun nek uit gestoken om dit evenement op te starten. Zonder hen had dit hele feest niet eens kunnen beginnen.
Zonder deelnemers geen rally, daar draait het om.
Als er hier 20 mensen zijn die een Africa Twin, DR-Big, Lucky Explorer enz.enz. hebben, en hier nu toezeggen dat ze meedoen als de rally ook voor deze motoren word opengesteld, kijk dan wordt het een stuk makkelijker. Onzin natuurlijk, dat snap ik ook wel.  Maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel, toch? 8)

Vwb de tarieven: de classic klasse schrijft voor een lager tarief in dan de open klasse. Persbericht volgt later.... (wordt aan gewerkt)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #33 Gepost op: 12-10-2006, 13:49 »
Citaat
knip..commerciele belangen van BMW spelen in deze beslissing geen rol

komt van de buren en is een citaat van iemand die, denk ik, wel weet waar die over praat.

dus een stukje onduidelijkheid is helderder

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #34 Gepost op: 12-10-2006, 15:29 »
PERSBERICHT
HEROES LEGEND
OKTOBER 2006


Nieuw: open klasse in Heroes Legend
Hubert Auriol: ‘Nog toegankelijker voor zo veel mogelijk liefhebbers’

Heroes Legend 2007 zal behalve voor de klassieke Yamaha XT500 en BMW GS twee-kleppers ook toegankelijk zijn voor wat jongere modellen motoren. Dat heeft de organisatie van de klassieke rally van Parijs naar Dakar besloten om tegemoet te komen aan de vraag van veel liefhebbers.
Wedstrijddirecteur Hubert Auriol: ,,We kregen veel vragen van mensen die willen meedoen aan Heroes Legend over de motoren. Het is gebleken dat het voor veel liefhebbers een probleem is om aan een oude XT of GS te komen. Daarom hebben we gemeend veel mensen een plezier te doen door een open klasse in te stellen: ook jongere XT’s en BMW GS’n kunnen nu inschrijven en meedoen aan het avontuur.’’
Het principe van Heroes Legend blijft wat het was: op avontuur over de klassieke route van Parijs naar Dakar, in de sfeer van de teamgeest en kameraadschap van de oude rally’s. Door het succes van de eerste Heroes Legend, in februari 2006, is overduidelijk geworden dat die oude spirit nog steeds bestaat. ,,Dat houden we er hoe dan ook in,’’ stelt Auriol.
De drievoudig winnaar en voormalig directeur van de Dakar Rally wil Heroes Legend niet openstellen voor alle motoren. ,,Het mag immers geen race worden,’’ vindt hij. ,,Heroes Legend is een avontuur, wel een wedstrijd, maar geen race tegen de klok. Het moet wel leuk blijven en voor iedereen toegankelijk en haalbaar zijn.’’
Heroes Legend is voor de Yamaha XT500 en de jongere afgeleiden daarvan, zoals de XTZ en de TT, met een minimum van 500cc. Van het merk BMW mogen in principe alle GS modellen, die geschikt zijn voor alle terreinen, deelnemen.  ,,We zien ons wel genoodzaakt om de klassieke motoren voorrang te geven,’’ stelt Auriol. ,,Daarmee is het tenslotte allemaal begonnen. De tarieven voor teams die met een klassieke XT of GS rijden, kunnen daarom voor een gunstiger tarief inschrijven dan teams in de open klasse.’’
Eén motor, een 4x4-auto en drie of vier mensen: dat is een Heroes Legend-team. Het doel is om als team de finish aan het legendarische Lac Rose bij Dakar te bereiken. Daartoe wordt een tocht van ongeveer 6500 kilometer afgelegd, die start op 3 maart aan de voet van de Eiffeltoren in Parijs en op 17 maart eindigt bij het Lac Rose. Dagelijks wordt er ongeveer 500 kilometer afgelegd, waarvan er zo’n 300 tellen voor het klassement. Elk team – óók de 4x4-wagens – rijden voor het algemeen klassement. Daarnaast is er de open klasse en de klassieke klasse, voor de oude XT’s en GS’s. Voor teams waarvan één lid de gehele route op de motor rijdt, is er ook de Iron man-klasse.
Hubert Auriol: ,,In de eerste editie is iedereen gefinisht. Alle mensen, alle motoren, alle auto’s. En iedereen heeft het naar de zin gehad en was enthousiast. Dat willen we komend jaar zeker weer bereiken. Dat is het doel.’’

”Classic Category”
Yamaha XT 500 : dubbele schokdempers, origineel frame + motorblok,
               upside-down voorvork en/of schrijfremmen niet toegestaan

BMW GS tweeklepper modellen
                 upside-down voorvork niet toegestaan

”Open Category”
Yamaha: alle modellen XT, XTZ, TT, minimaal 500cc, onbeperkt te prepareren

BMW: alle GS modellen, onbeperkt te prepareren

Data: 1 – 17 maart 2007
Teams: drie of vier teamleden, één motor, één 4x4-auto
Categoriën: algemeen klassement, open klasse, klassieke klasse, Iron man
Tarief: 12.000 euro voor teams (3 personen)  in de klassieke klasse, 14.500 euro voor teams (3 personen)  in de open klasse.
Meer informatie en inschrijvingen: www.heroeslegend.com, info@heroeslegend.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #35 Gepost op: 12-10-2006, 15:32 »
FF een slordigheidje wegwerken Mars: nu lijkt het alsof de "classic categorie" alleen voor de XT500 bedoeld is ::)


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #36 Gepost op: 12-10-2006, 15:35 »
oeps... Dank voor de tip, is aangepast!

Gr. Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #37 Gepost op: 12-10-2006, 20:56 »
Wat ik me ondertussen af ga vragen is dit: Wat is het grote verschil dit jaar met vorig jaar  ??? ??? Toen lukte het met alleen Yamaha XT 500's om voldoende teams bij elkaar te krijgen. Nu heeft het evenement zelfs meer exposure en bekendheid als toen.

Wat is er dan mis gegaan??

En daarbij: Had er bij de inschijving niet ten minste vermeld moeten worden dat er minimaal xxx teams moeten zijn om het evenement door te laten gaan  ??? ???

Ik heb alle respect voor het ondernemerschap die zo'n evenement mogelijk maakt. Maar met deze onverwachte wending vraag ik me toch af waar het fout is gegaan. Just my thoughts.....  :confused:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #38 Gepost op: 12-10-2006, 21:04 »
Vorig jaar waren er economisch gezien ook veel te weinig.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #39 Gepost op: 12-10-2006, 21:27 »
Ik snap niet dat er geen grens is gesteld van een motor moet minimaal 20 jaar oud zijn. Die zijn overal zat te vinden. Zit je niet aan een merk vast, en blijft het legendarische motoren..


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #40 Gepost op: 12-10-2006, 22:51 »
misschien ook wat voor de guzzi??
origineel met 55liter tank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #41 Gepost op: 12-10-2006, 23:56 »
Beste Heroes whitout legend. mag ik nu ook met mijn KTM mee doen ? of zit er aan dit merk geen historie ?

Groetjes Gerjan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #42 Gepost op: 13-10-2006, 06:11 »
 ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #43 Gepost op: 13-10-2006, 21:22 »
Als het product niet verkoopt kan je als aanbieder/verkoper altijd je product wijzigen in een poging er nog wat van te maken. Je hebt immer al investeringen gedaan en bereik je een "point of no return". Maar klanten die voor een bepaald product al hebben ingeschreven, hebben in elk geval het recht van retour. Het product kan ze wellicht niet meer aanstaan.

Er zijn zoveel rallyes en andere avontuurlijke ritten en zul je als organisator gewoon moeten concureren anders lopen je klanten weg.

Tis allemaal een vrij simpel mechanisme en niet echt "rocket science". Wat niet wil zeggen dat de organsatie makkelijk is. Maar dat geld ook voor de concurerende producten.

Ik vind mijn 990 Adv ook legendarisch  ;)
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #44 Gepost op: 13-10-2006, 22:36 »
Resume tot heden:

Fact:
Nog niemand heeft positief gereageerd (noch hier noch op het GS forum) op deze genomen beslissing. Verder :  :-X