Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heroes legend nu open voor alle BMWs  (gelezen 8851 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #15 Gepost op: 12-10-2006, 09:15 »
Rolf gaat nu snel een G650X bestellen  ::)

Echt niet charmant deze oplossing.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #16 Gepost op: 12-10-2006, 09:20 »
Ik betwijfel het of bmw hier nou echt als schuldige achter gezocht moet worden hoor. Yamaha heeft dus ook toelating voor alle modellen vanaf de 500cc (ze willen blijkbaar nog wel voorkomen dat er echte moderne lichte endurootje meedoen). Maar HL heeft dus duidelijk wel voor de oplossing met de beste financiering gekozen (dus de exclusiviteit van bmw en yamaha) ik mag hopen dat ze het op zijn minst geprobeerd hebben om als alternatief alle merken "oldies" toe te laten, als dat genoeg opgebracht had. Maar dit is dus inderaad wederom een evenement waarin sponsoring belangrijker is dan "de zogenaamde droom"

Zeg Arthur, betekend dus wel dat jullie nu 4 toegelaten motoren hebben staan  :-X

Ik wilde hier ook graag aan mee doen, maar niet omdat ze alleen bmw2V en XT500's toelieten. Ik zou veel liever met mijn twinnetje of anders met mijn soesje meedoen. Het ging er mij meer om dat dit de enige of de eerste "Dakar variant" is, die voor een gewone sterveling nog enigszins te doen is. (alhoewel er nog steeds te veel noodzaak aan sponsoring is) Ik zou dolgraag eens een soort Dakar in rallyvorm doen, die zeg maar te behappen is en dan maakt het mij niks uit wie dat op welke machine doet, zolang meedoen maar belangrijker blijft dan winnen. En dat voorkom je al snel als er geen prijzengeld is. Maar het is wel leuker als iedereen dezelfde soort beperkingen heeft in de motor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #17 Gepost op: 12-10-2006, 09:25 »
Jammer jammer, jammer! >:( >:(

Lijkt inderdaad als of BMW hier een eigen feestje van wil maken. Dan ben ik benieuwd  hoelang Yamaha nog mee mag doen :( Zonde, dat al dat nieuwe spul nu mee mag rijden; wat is dan nog heroisch aan deze evenement >:(

Zo wordt Heroes Legend toch een beetje Zeroes Legend :-X
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #18 Gepost op: 12-10-2006, 09:50 »
Het is een moeilijke discussie, en het is zeker heel goed te begrijpen dat een aantal het er absoluut niet mee eens is, kan ik heel goed inkomen.
V.w.b. de kosten en professionaliteit zal Heroes Legend nooit de richting van de Dakar uitgaan, zover zal het zeker niet komen! Heroes Legend richt zich op de echte amateur, dat zal altijd zo blijven.
Helaas is de organisatie gedwongen iets te doen, aangezien het aantal inschrijvingen gewoon achter blijft bij de verwachtingen. Vergis je niet wat het kost om zo'n rally te organiseren!!!!!
Er zijn veel mensen die interesse hebben om mee te doen, maar het een struikelblok vinden om een xt of gs 2 klepper te kopen en te preparen. Dat zijn geluiden die wij gewoon vaak te horen krijgen!
Een ander voorbeeld: in Spanje zijn nauwelijks xt500's of 2-kleppers te vinden, dat schijnt echt heel moeilijk te zijn. Daar worden jaarlijks echter wel gigantische aantallen 1200's verkocht, en er is veel belangstelling van deelnemers om mee te doen. (onlangs is Heroes Legend in Spanje geweest om zichzelf te presenteren, en natuurlijk om te lobbyen)

Natuurlijk is er uitvoerig gesproken over het toelaten van oudere modellen zoals de Honda XL/XR/Africa Twin, de Cagiva's enz.enz. Deze zullen in de toekomst zeer waarschijnlijk ook toegelaten worden, voor 2007 is voor deze optie gekozen. Als er komend jaar niet meer inschrijvingen komen, staat de toekomst van het evenement in gevaar, zo simpel is het helaas wel.....

Heroes Legend wil een Dakarbeleving bieden. De bivouacs, de route, maar ook de veiligheid met irritrack en goede medische begleiding. Tijd om af en toe ook nog eens om je heen te kijken, en samen met elkaar naar de finish. Dat zal niet veranderen, ook als er meer moderne motoren bijkomen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #19 Gepost op: 12-10-2006, 10:04 »
Eerste reactie is jammer dat de commercie weer wint.
Kan me voorstellen dat ze meer inschrijvingen willen en daarom een breder scala
aan motoren willen toelaten. Maar dan blijft het jammer dat er niet gekozen is
voor een verbreding in de vorm van meer legendarische machines van andere merken
die ooit in de Dakar zijn ingezet.

Tweede reactie is iets positiever; ik denk dat een team dat een R1xxxGS wil
gaan inzetten en erg goede rijders zal moeten hebben, en toch wel wat zal moeten
versleutelen aan die fiets. Vraag me dus af of zo'n team niet net als een team
met een ouder model Yamaha of BMW zal bestaan uit hobbyisten die zichzelf voor
een behoorlijke uitdaging plaatsen.
In de meeste rallies tegenwoordig zou zo'n bmw erg weinig te zoeken hebben, zelfs
de door sommigen zo bewierookte HP2 blijkt enkel mee te kunnen komen in de top
icm met een toprijder als Kirsi. Op zich dus voor de gs-gemeente een leuke kans
om met daarvoor niet geschikte motoren toch eens iets rally-achtigs te ondernemen.

Vraag me ook af hoeveel teams extra dit over de streep zal trekken; voor een beetje
fatsoenlijke ombouw van de 4 kleps gs kun je ook met een erg leuk omgebouwde
2 klepper of xt aan de start verschijnen.
Denk eerder dat enkel een team zoals BDM op HP2's door deze wijziging
het merk BMW zo in de broodnodige spotlights zal kunnen krijgen.
Denk dus niet dat er hierdoor ineens een massa kapitaalkrachtige BMWteams aan de start zal verschijnen.

Maar zelfs dan blijft het erg jammer dat het originele idee om enkel met
oude/verouderde Dakar legendes te rijden verloren gaat.  Dat had toch meer een bij de naam Heroes Legend
passende gedachte.
Geert W. '05 Hp2, '96 XTZ660

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #20 Gepost op: 12-10-2006, 10:26 »
Lijkt inderdaad als of BMW hier een eigen feestje van wil maken. Dan ben ik benieuwd  hoelang Yamaha nog mee mag doen :(

Ik vind het te kort door de bocht om bmw zo neer te zetten. Ik heb nog niks gelezen waaruit blijkt dat bmw hier zijn privé onderneming van wil maken...... Of dat het hele toelaten van nieuwe bmw en yamaha fietsen een idee van bmw was......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #21 Gepost op: 12-10-2006, 10:45 »
Steun van de fabrikanten of andere sponsoren is onontbeerlijk om de rally betaalbaar te houden voor de deelnemers. De motoren die meedoen blijven afstammelingen van de XT en GS modellen. Zonder steun van Yamaha en BMW gaan de kosten verder omhoog. Dat BMW hier een eigen feestje van wil maken is pure onzin en niet aan de orde..... En zoals gezegd, in de toekomst zullen ook de andere merken met hun historische Dakarfietsen toegelaten worden. BMW of Yamaha hebben daar verder niets over te zeggen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #22 Gepost op: 12-10-2006, 10:46 »
Ik vind het te kort door de bocht om bmw zo neer te zetten. Ik heb nog niks gelezen waaruit blijkt dat bmw hier zijn privé onderneming van wil maken...... Of dat het hele toelaten van nieuwe bmw en yamaha fietsen een idee van bmw was......

Ik schreef het meer vanuit de gedachte dat Yamaha (Nederland?) zich met de Yamaha Dakar Challenge qua marketing/publiciteit meer lijkt te concentreren op iets doen met het ontdekken van jong talent.

En dat is toch een heel andere kant van de Dakar Rally dan wat je met Heroes Legend wil bereiken; geef oud talent nog een kans... :-X

Hopelijk horen we nog hoe die beslissing precies genomen is ???
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #23 Gepost op: 12-10-2006, 10:49 »
Kijk, wat mij betreft is het simpel: HL kan dit niet maken ten opzichte van de mensen die zich al wel hebben ingeschreven onder de oorspronkelijke voorwaarden. Zij hebben recht het product geleverd te krijgen waarvoor ze betaald hebben. Door de aanpassingen in de toelatingseisen krijgen zij dus NIET het product waarvoor ze betaald hebben. In juridische termen heet dat een onrechtmatige daad en gewoon nederlands is dat oplichterij. Hier worden hele consumentenprogramma's aan gewijdt. Dat HL moeite heeft om het juiste aantal deelnemers bij elkaar te krijgen is hun probleem. Met de weinige marketingkennis die ik heb weet ik wel dat de markt voor het HL-product klein is en dat je dat vooraf mee moet nemen in de wijze waarop je de markt benadert.

Voor de duidelijkheid: dit staat volledig los van de hoe terecht of onterecht de overwegingen van HL-perspectief zijn om dit besluit te nemen. Vanuit financieel perspectief van HL zal dit ongetwijfeld een goed besluit zijn. Vanuit de mensen die graag mee wilden doen, maar niet konden omdat ze niet binnen de vereisten vielen, is dit ook een goed besluit.

Ik weet niet precies wie dit besluit genomen heeft en in hoeverre de deelnemers hierbij betrokken zijn geweest, maar ik zou mij persoonlijk als verkoper van een product (= HL) toch hebben ingespannen om samen met mijn klanten een oplossing te zoeken als ik erachter zou komen dat ik niet kan leveren wat ik beloofd heb. Vanuit marketingperspectief had HL rekening kunnen houden met dit scenario en de deelnemers daar vooraf over kunnen inlichten: jongens als dit gebeurd, gaan we dit doen, gaan jullie daarmee akkoord? Ik zou mijn klanten nooit de dupe laten worden van mijn eigen problemen. Als HL niet heeft overlegt met de deelnemers (dat weet ik dus niet), is ze in ieder geval verplicht de mensen die reeds hebben ingeschreven tegemoet te komen. Dat kan door ze de optie te bieden hun geld volledig terug te geven, of korting te geven, of ....

Welke oplossing ook gekozen wordt/is: feit blijft wel dat de oorspronkelijke deelnemers hun droom niet kunnen waarmaken op de wijze die hen beloofd is terwijl ze daar niet zelf schuldig aan zijn.  

Just my 2 cents...

(dit gaat niet eens meer over motorrijden ...   :confused:)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #24 Gepost op: 12-10-2006, 10:56 »
Steun van de fabrikanten of andere sponsoren is onontbeerlijk om de rally betaalbaar te houden voor de deelnemers. De motoren die meedoen blijven afstammelingen van de XT en GS modellen. Zonder steun van Yamaha en BMW gaan de kosten verder omhoog. Dat BMW hier een eigen feestje van wil maken is pure onzin en niet aan de orde..... En zoals gezegd, in de toekomst zullen ook de andere merken met hun historische Dakarfietsen  toegelaten worden. BMW of Yamaha hebben daar verder niets over te zeggen.

Waarom is er nu niet voor gekozen om die legendarische motoren mee te laten doen.
In plaats van deze oplossing.
Het is denk ik toch de laatste keer :'( want als het aantal teams nu al een probleem is zal het volgend jaar niets anders zijn.

Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #25 Gepost op: 12-10-2006, 11:03 »
Kijk, wat mij betreft is het simpel: HL kan dit niet maken ten opzichte van de mensen die zich al wel hebben ingeschreven onder de oorspronkelijke voorwaarden. Zij hebben recht het product geleverd te krijgen waarvoor ze betaald hebben. Door de aanpassingen in de toelatingseisen krijgen zij dus NIET het product waarvoor ze betaald hebben. In juridische termen heet dat een onrechtmatige daad en gewoon nederlands is dat oplichterij. Hier worden hele consumentenprogramma's aan gewijdt. Dat HL moeite heeft om het juiste aantal deelnemers bij elkaar te krijgen is hun probleem. Met de weinige marketingkennis die ik heb weet ik wel dat de markt voor het HL-product klein is en dat je dat vooraf mee moet nemen in de wijze waarop je de markt benadert.

Voor de duidelijkheid: dit staat volledig los van de hoe terecht of onterecht de overwegingen van HL-perspectief zijn om dit besluit te nemen. Vanuit financieel perspectief van HL zal dit ongetwijfeld een goed besluit zijn. Vanuit de mensen die graag mee wilden doen, maar niet konden omdat ze niet binnen de vereisten vielen, is dit ook een goed besluit.

Ik weet niet precies wie dit besluit genomen heeft en in hoeverre de deelnemers hierbij betrokken zijn geweest, maar ik zou mij persoonlijk als verkoper van een product (= HL) toch hebben ingespannen om samen met mijn klanten een oplossing te zoeken als ik erachter zou komen dat ik niet kan leveren wat ik beloofd heb. Vanuit marketingperspectief had HL rekening kunnen houden met dit scenario en de deelnemers daar vooraf over kunnen inlichten: jongens als dit gebeurd, gaan we dit doen, gaan jullie daarmee akkoord? Ik zou mijn klanten nooit de dupe laten worden van mijn eigen problemen. Als HL niet heeft overlegt met de deelnemers (dat weet ik dus niet), is ze in ieder geval verplicht de mensen die reeds hebben ingeschreven tegemoet te komen. Dat kan door ze de optie te bieden hun geld volledig terug te geven, of korting te geven, of ....

Welke oplossing ook gekozen wordt/is: feit blijft wel dat de oorspronkelijke deelnemers hun droom niet kunnen waarmaken op de wijze die hen beloofd is terwijl ze daar niet zelf schuldig aan zijn.  

Just my 2 cents...

(dit gaat niet eens meer over motorrijden ...   :confused:)

Erg mooi geschreven Corne, ik heb nooit geweten dat ze dit van plan waren en er is ook geen overleg geweest van HL uit .

En inderdaad Roos ik heb nu 4 motoren die mee mogen :P maar dat was de opzet van dit evenement niet.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #26 Gepost op: 12-10-2006, 11:06 »
Er mooi geschreven Corne, ik heb nooit geweten dat ze dit van plan waren en er is ook geen overleg geweest van HL uit .

Die veer zit erin  ;) , maareh, ik dat geval heb je volgens mij wel recht om eventjes iets van de organisatie te eisen...

en inderdaad Roos ik heb nu 4 motoren die mee mogen :P


Ach zo zie je maar weer: elk nadeel hep z'n voordeel!   ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #27 Gepost op: 12-10-2006, 11:11 »
Ik ben 't erg met Corné eens. Op zich wel een berijpelijke beslissing van de organisatie, hoewel ik me afvraag of ze dat zo kort voor de start nog veel extra inschrijvers op gaat leveren, maar erg unfair (voorzichtig uitgedrukt :-X) naar de huidige inschijvers. Met dit regelement had Arthur bijv. geen nieuwe fiets hoeven kopen, want dan had hij al twee (edit: drie :o) toegestane fietsen thuis staan...... en zo zullen er wel meer zijn.
Komt nog eens bij dat je een (groot) deel van de magie van dit avontuur inlevert.

Maar ja, wat voor de één een nadeel is is voor de ander weer een voordeel :P
D'r zal ook wel een groep mensen zijn die nu ineens wel mee kan gaan. En wij kunnen het wel jammer vinden, maar de offroadwereld is maar klein. Iedere uitsluiting maakt de markt nog kleiner en de kans om je evenement georganiseerd te krijgen dus ook.

Hoop dat alles voor iedereen weer goed op zijn pootjes terecht komt. Zoveel offroad-evenementen zijn er nou ook weer niet en het zou jammer zijn als dit initiatief een te vroege dood sterft :-\


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #28 Gepost op: 12-10-2006, 12:04 »
Ik snap heus wel dat er bij onvoldoende belangstelling gezocht wordt/is naar een een manier om het aantal deelnemers en dus het event zelf op een niveau te krijgen dat het succesvol genoemd kan worden, maar dat doe je niet door ineens alle modellen van de reeds toegelaten merken te accepteren.

Een veel logische keuze lijkt mij: alle modellen ouder dan 10 jaar (over die leeftijd kun je discussiëren), dus ook de XLV750, Lucky Explorer, Big, etc. Want hoe hard je ook zou willen, met zo'n fiets sta je nog steeds in de kou. En dan maar zonder support van de respectievelijke importeurs.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Heroes legend nu open voor alle BMWs
« Reactie #29 Gepost op: 12-10-2006, 12:07 »
Gert Jan, je TCS mag nu ook mee dus inschrijven met die bak.

En doe je wel voorzichtig dit weekend, controleer je of je remtang vast zit :-X
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’