Dat zegt op zich niet zo veel: wat doet de 'regelkring' die daar tussen zit?
Een mapping zorgt voor: IF signaalwaarde zus THEN aansturing zo
Setpoints voor o.a. AirFuel ratio door het toerengebied.
https://tuneecu.net/TuneECU_En/mapedit.html
TS heeft het e.e.a. veranderd aan het in- en uit-laat traject. Dat heeft zeker invloed op de vulling van de cilinder.
Heb op de XT660Z die ik ooit had ook wel's lopen spelen met enkel de temperatuursensor in de airbox om zo de AF-verhouding aan te passen.
Dan merk je wel wat dat doet door het toerenbereik: kan in sommige stukken goed zijn, in andere niet.
Idem wel eens geëxperimenteerd met de tegendruk van een supertrapp uitlaat op een SRX600. Zelfde soort effecten.
Plaats anders eens het originele luchtfilter terug en kijk wat dat doet. Als je dan geen /minder problemen hebt dan weet je waar t van komt.