Algemeen > GPS / Navigatie

Welke applicatie om track te tekenen

(1/9) > >>

Jos van Vliet:
Hoi,


Ik ben op zoek naar een goede oplossing om tracks te tekenen. Wat ik wil:
- diverse tracks (gpx files) in kunnen laden. Liefst apart aan/uit kunnen zetten
- diverse lagen/kaarten kunnen zien. Must is satelliet (daarom valt MapSource af, hoewel ik dat een handig programma vind). in GPSvizualizer kan je wel makkelijk van view wisselen maar kan je weer iet tekenen. GoogleMpas zou ideaal zijn (kaart/satelliet en streetview maar ook hier kan je geen tracks importeren of in tekenen, toch?)
- Wanneer satelliet niet kan, dan wel snel kunnen exporteren naar google maps (reden: wil snel streetview gebruiken om de situatie vanaf de weg te zien)
- routeren niet nodig, alleen tracks
- webbased geen probleem
- Liefst installeerbaar zonder admin rights (want ik wil het op mijn werk-laptop doen; de mijne is langzamer/ouder en is bovendien door mijn dochter ingepikt  8) )
- betaald is geen probleem, alleen liever geen abbo
- hoeft niet specifiek voor motor te zijn (maak meer kans bij fietsen en wandelen, staan ook de leukere paden op dan  :-X )




Ben benieuwd of er een one-fits-al oplossing is die ik over het hoofd zie ...


gr Jos

didado:
Ik ken er een hele hoop maar de alleskunner ben ik nog niet tegen gekomen maar...

De premiumversie (21euro) van webbased plotaroute.com komt heel dichtbij. Hij heeft meerdere soorten kaarten, satelliet en je kunt op de kaart klikken en dan opent hij een popup venster met Google Streetview zodat je kunt rondkijken.

Je kunt met plotaroute.com juist heel makkelijk offroad tracks zowel tekenen als routeren. Dat is de meest krachtige feature. In andere woorden: Je track begint op een parkeerplaats en je eerste single track die niet op de kaart staat aangegeven is  2,5 km verder op. De route er naar toe is over verharde wegen.

Je klikt dan de parkeerplaats aan en vervolgens het punt waar de single track begint. Plotaroute routeert je track dan over de wegen zonder dat je alles hoeft te tekenen maar dan klik je vervolgens de knop On Foot aan en kan je de track vervolgens punt voort punt over de single track tekenen. Ga je dan na 1 km weer de weg op dan klik je weer de knop On Road aan. Scheelt enorm veel werk.

Wat hij daarentegen niet heeft is je eerste wens en dat is meerdere tracks in beeld. Je kunt wel 1 track in beeld krijgen en deze eventueel traceren maar je hebt niet zoals in Basecamp de optie om ze aan en uit te zetten. De interface is ook wat rommelig maar went wel snel.

Kortom, niet een alleskunner maar wel de fijnste die ik ken.

Garfield:
Jaaa ... dat is dus een hele lastige.
Ik gebruik Basecamp en vul dat aan met Myrouteapp (daar kun je tracks inladen en in een satellite view zien maar niet editen) en Google Maps & Streetview (daar kun je ook tracks inladen).


Als Basecamp nou eens een goede update zou krijgen ...


Ik ga eens kijken naar plotaroute, thanks voor de tip David !

sigmund freud:
Is die plotaroute.com premium voor 1 jaar?

Garfield:
21 euro per jaar.

Zie: https://www.plotaroute.com/subscribe

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie