Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!  (gelezen 15169 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #45 Gepost op: 27-03-2005, 19:40 »
Harold en ik hebben de boot geboekt. Gaan zondags ervoor met de boot heet, lekker touren omhoog, tourtje rijden, touren omlaag en donderdags weer op de boot terug.
Lekker relaxed!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #46 Gepost op: 05-04-2005, 22:24 »
Ik heb de heenreis geboekt voor Woensdag avond 29 juni. Terug wil ik rijden, ongeveer 2900 km snelste weg volgens Mapsource. Daar kan hier en daar wat afgesneden en bijgelust.

Rwin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #47 Gepost op: 06-04-2005, 16:53 »
Ik heb ook geboekt en neem de boot Rostock - Hanko op donderdag avond en de terugreis op zondagavond.

Wie neemt dezelfde boot heen en/of terug en wil samenrijden?

Groeten,

Rob.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #48 Gepost op: 09-04-2005, 15:10 »
Geboekt! Totaal toch maar weer 276€  :(

Woe 29 Juni Heen, relaxed terug op Do 14  juli...
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #49 Gepost op: 09-04-2005, 16:34 »
Zijn we na de toer nog niet van elkaar af ;).
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #50 Gepost op: 25-04-2005, 17:47 »
Harold en Ik zitten in TEAM 5. Met 2 Finnen en 2 Esten(?).EE in het mailadres.
1x XT600
2x XT660
1x MuZ Baghira
1x DRZ 400
1x AfricaTwin

We zijn er helemaal klaar voor!!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #51 Gepost op: 25-04-2005, 19:21 »
Leuk internationaal groepje Margrieta! Hopen dat die Esten ook wat anders spreken dan Ests.....
Ben nu al benieuwd naar de verhalen :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #52 Gepost op: 30-04-2005, 17:08 »
Hoi Finland gangers,

Ik ben ingedeeld in het "Transalpparit" team met 5 Finnen. Een echt Transalp team dus. Ik heb er zin in!!!! :)

Inmiddels ben ik in het bezit van een GPS V, lang leve ebay! Mijn Garmin GPS III+ staat te koop op marktplaats en ebay. De opbrengst komt ten goede aan nieuwe banden.

Maar nu even over die banden, ik leg achter een Military band (merk onbekend) op de Transalp, een kennis motordealer had die nog liggen. De noppen van deze band zitten redelijk dicht bij elkaar wat een beetje meer comfort geeft op de heen en terugreis maar wel voldoende grip in het terrein. Deze banden werden voorheen door het leger gebruikt maar worden eigenlijk niet meer gemaakt. Ik zal een foto van het loopvlak plaatsen als ie er op ligt.

Maar wat ga ik er voor op leggen? Ik zat te denken aan een Mefo MFE 99 Explorer of Heidenau K60 Enduro..... Heeft er iemand een beter idee voor een band die behoorlijk off-road geschikt is maar wel een beetje comfort geeft ???

Rob.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #53 Gepost op: 30-04-2005, 21:12 »

Maar nu even over die banden, ik leg achter een Military band (merk onbekend) op de Transalp, een kennis motordealer had die nog liggen. De noppen van deze band zitten redelijk dicht bij elkaar wat een beetje meer comfort geeft op de heen en terugreis maar wel voldoende grip in het terrein. Deze banden werden voorheen door het leger gebruikt maar worden eigenlijk niet meer gemaakt. Ik zal een foto van het loopvlak plaatsen als ie er op ligt.

Maar wat ga ik er voor op leggen? Ik zat te denken aan een Mefo MFE 99 Explorer of Heidenau K60 Enduro..... Heeft er iemand een beter idee voor een band die behoorlijk off-road geschikt is maar wel een beetje comfort geeft ???

Rob.

Hi Rob,

Binnenkort zal de organisatie vast een email uitsturen met de mogelijkheid om vers rubber (T63/MT21/etc, dat soort) bij de start er (zelf) om te leggen voor een redelijke prijs. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat na zo'n weekje offroad niet veel van je banden overblijft, met iets anders starten dan vers is gewoon zonde. Na 3/4 dagen al inhouden, cq alle kanten uitglijden,  omdat je band kaal is of omdat je tig noppen mist daar heb ik geen zin (meer)  in.

Ik zou zeggen ga voor een echte offroad band, een Explorer is leuk om er heen te rijden...  ;)

Meindert

Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #54 Gepost op: 01-05-2005, 11:41 »
Ik ben vorig jaar ook op oude TKC's erheen gereden en heb daar ter plekke nieuwe T63's er opgelegd, beviel mij prima zo en hoop dat er dit jaar hetzelfde geregeld wordt. Ik ben benieuwd wat ze dan aanbieden, gezien de T63 hier uitverkocht is. Als voorband rij ik ook graag op een Pirelli MT21

Ik zou het niet doen, die tour rijden met een band die een behoorlijk compromis sluit met asfalt.
Je komt toch behoorlijk divers terrein tegen, met zowel steenachtige ondergronden, als diep zand.
Heb je al wel enig idee hoe lang die band meegaat? Check dat ook eerst, voordat je halverwege de tour op een slick staat.
Ik ben wel benieuwd hoe dat profiel van die military er uit ziet.

Trouwens, banden is niet het enige wat hard slijt tijdens deze tour, zorg er ook voor dat je met een vrijwel nieuwe set ketting/tandwielen van huis weg gaat.
(Ik weet nog iemand die halverwege tandjes begon te spuugen ;))
En neem voor de zekerheid ook een setje extra remblokken mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #55 Gepost op: 02-05-2005, 21:17 »
Bedankt voor de info.
De remblokken zijn al besteld en ketting en tandwielen worden ook voor vertrek gemonteerd. Ook een nieuw luchtfilter staat op de lijst. Verder ik nog ff een nieuw oliefilter en verse olie in het blok om de beurt compleet te maken. Dat was allemaal al voorzien. Ik heb ook reserve rem en koppeling hendels besteld voor weinig bij www.louis.de en die gaan ook mee. Verse binnenbandjes zodat we tijdens het rijden niet hoeven te plakken. En nog wat meer spul.

Ik wacht de mail van de organisatie nog even af en zal eens informeren wat de teamgenoten voor rubber hebben gemonteerd. Nieuwe banden zijn zowiezo nodig aangezien mijn banden aardig op raken, nog prima voor de weg als ik terug kom, en net voor de winter maar weer verse all-road bandjes monteren.

Rob.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #56 Gepost op: 03-05-2005, 13:08 »
Citaat
Hopen dat die Esten ook wat anders spreken dan Ests.....
Nou.... Ik heb ze een mail gestuurd om ons voor te stellen, ze spreken slecht tot geen Engels.
Ben benieuwd!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #57 Gepost op: 04-05-2005, 09:36 »
Ik spreek gelukkig slecht engels dus ik kan me wel verstaanbaar maken bij de esten. ;D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #58 Gepost op: 24-06-2005, 22:45 »
Joepieeee morgen vertrekken we.
De motoren zijn gepakt.

Moet nog wennen aan het iedee dat we morgen al gaan, namelijk ben net terug van een avondje racen op Zandvoord met Jan Lammers!! voor niets!! :D :D

Eerst meegeraced met een Volvo 340 daarna met Jan Lammers in een Seat ibiza TDI en daar na met een australische auto waarbij je met je achterwerk bijna op het asfalt ligd, echt kicken!!
Vooral als je met een snelheid van 220 km/u aanremd voor de Tarzanbocht ;D
Mijn maag voelde niet super meer na die ritjes.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #59 Gepost op: 25-06-2005, 00:26 »
He Finland gangers,

Heel veel plezier daar, doe lekker wild maar voorzichtig en doe vooral de groeten van mij aan Pekka ;). Ben erg benieuwd naar de verhalen en pix als jullie terug zijn.

Kippis,
Maarten

PS: Roos, Meindert, zijn jullie brommers al in orde :-\
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...