Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!  (gelezen 15159 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #90 Gepost op: 20-07-2005, 07:13 »
En als je de eigenschappen van de foto bekijkt die er had moetedn staan zie je dat hij verwijst naar een bestand op je harde schijf. Even uploaden (de originele foto's) en waarschijnlijk de html-bestanden aanpassen met de verwijzing :-*

Dan kunnen we allemaal gaan genieten van de kunstwerken van Harold  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #91 Gepost op: 20-07-2005, 10:01 »
Wordt aan gewerkt.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #92 Gepost op: 20-07-2005, 10:13 »
Citaat
Wordt aan gewerkt.
Oh ja??

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #93 Gepost op: 20-07-2005, 12:51 »
Ja, werk dan een beetje door!  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #94 Gepost op: 20-07-2005, 14:07 »
Nog nix?  :P
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #95 Gepost op: 20-07-2005, 15:28 »
Erwin is ook weer in het land zag ik aan de reacties! Welkom en vooral: VERTEL!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #96 Gepost op: 20-07-2005, 16:02 »
JP en ik zijn zaterdag ook weer thuis gekomen na een mooie reis door Zweden. Nog grotendeels vergezeld van een Deense teamgenoot (team 13) op een Supertenere en met veren op z'n helm.

Wat een ontzettende mooie omgeving, heel dat scandinavie eigenlijk. Na alle onverharde wegen tijdens de allroadtour hebben we dat maar lekker voortgezet bij de thuisreis. Over het algemeen 's ochtends maximaal onverhard kleine wegen en dan 's middags iets meer doorgaande wegen. Met behulp van een 1:800000 kaart en m'n GPS met Cityselect versie 7 gaat dat erg goed en makkelijk. Mocht er geen allroadtour in wat voor vorm dan ook meer zijn, gewoon daar rondrijden en je komt ook op de mooiste plekjes via de mooiste wegen, je moet alleen misschien wat meer (kook?)spullen meenemen. (en wellicht zelf Fins spreken om wat onderdelen te bestellen)

Pas de laatste dag in Zweden regen gehad, net nadat we JP's ketting verwisseld hadden. Die heeft waarschijnlijk een knauw gehad bij het afbreken van de kettingbeschermer of zo en 1 schakel was stuk. Het aantal motordealers in Zweden valt erg tegen.

Ik heb bij een in eerste instantie onschuldig lijkend schuivertje tijdens de tour m'n achterrem verspeeld. Toch wel flauw. Het rempedaal is omhoog getrokken doordat de motor daar overheen schoof (niet in een greppel maar gewoon op het pad). De stang die tegen het remzuigertje duwt is door het circlipje in de hoofdremcylinder getrokken. Hierdoor is het remzuigertje te ver naar buiten gekomen en is het rubbertje kapot gegaan. Gevolg, geen remdruk en da's niet prettig rijden.

Marco (Een van onze teamfinnen) heeft gebeld met de importeur of een dealer en 1,5 dag later konden we een nieuw zuigertje met rubbertjes ophalen op het busstation tussen 2 kampen in. Erg fijn geregeld dus! De bus is tevens de pakketdienst in Finland.

Nu zit ik me af te vragen hoe ik dit een volgende keer ga voorkomen. Overigens heb ik al meer motoren gezien waarbij ditzelfde kan gebeuren, andere motoren hebben een stuk metaal dat voorkomt dat dit pedaal omhoog getrokken kan worden.

Het stukje carbon onder op de tank heeft z'n werk goed gedaan, maar ook weer eenmalig (net als de andere kant trouwens).

Volgens mij zijn Finland en Zweden aangelegd met een KTM 950 in gedachten. Helemaal perfect om te rijden daar. Veel lange bochten waar je niet (hard) voor hoeft te remmen en dan vervolgens licht driftend uit kunt komen. (behalve die ene dan, toen ik met m'n snufferd in het gravel lag) Voornamelijk lekker ontspannen rijden.

Helaas heb ik wel de moeilijkere stukjes gemist op woensdag door gebrek aan achterrem. Eerst de brug afbouwen voordat je erover heen kunt en zo klonkt wel erg leuk. Het moeras op vrijdag heb ik m'n lagertjes vrijwillig niet aan gewaagd maar wel fijn meegesleurd aan andere motoren. Wel heel leuk om van dicht bij te zien hoe een bv. dikke BMW half onder de blubber staat.

Bij elkaar 8000 km afgelegd, waarvan zo'n 1000 op de boot en 650 heen naar Rostock + 770 terug van Odensa over de snelweg.  2 sets banden versleten en de tandwielen niet. (Fins stof is echt veel beter dan Nederlandse blubber voor ketting en tandwielen).

Foto's gaan later volgen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #97 Gepost op: 20-07-2005, 16:59 »

Foto's gaan later volgen.


Jaaaa, dat zeggen ze allemaal  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #98 Gepost op: 20-07-2005, 17:21 »
Is echt waar, maar ik wil eerst ook de foto's van JP's camera d'r bij hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #99 Gepost op: 21-07-2005, 09:44 »
HELLUP!!

Ik heb voor het eerst van mijn leven een website gebouwt, zo kom je van alles tegen, maar het leek het nu echt goed te doen.

even terug komend op onze foto's......
Ik heb het nu voor elkaar dat de site het goed doet. Gisteravond alles (ja echt waar!) geupload. Alleen.....
Nou krijg je als je op foto klikt niet de grote foto te zien, hij verwijsd weer naar onze harde schijf.
Ik heb echter echt alles geupload. De grote foto's staan in dezelfde directory als de kleine thumps en de pagina's enzo (die zijn wel te zien).
We hebben 20mb ruimte bij freeler, en we hadden op 1% na alles gebruikt. Op onze harde schijf is hij ook zo'n 20 mb.
iemand enig idee??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #100 Gepost op: 21-07-2005, 13:23 »
Ik weet niet waarmee je de webpagina's hebt gemaakt maar ik neem aan dat je ergens in moet vullen waar - na het uploaden - de bestanden waar je naar verwijst staan.

Thuis moet ie verwijzen naar een harddisk locatie, op het web moet dat naar een weblocatie zijn. Misschien dat je ergens bij de instellingen op kunt geven wat de weblocatie wordt?

Success

Rwin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #101 Gepost op: 21-07-2005, 13:53 »

Nou krijg je als je op foto klikt niet de grote foto te zien, hij verwijsd weer naar onze harde schijf.

Dan heb je een 'hard' pad aangegeven waar de fotos staan. Bijvoorbeeld C:\mijn website\images\foto1.jpg. Wat je hiervan zou moeten maken zou kunnen zijn .\foto1.jpg Dit is een 'relatief' pad.

Wat ook werkt is dat je zorgt dat de gehele locatie in de link is opgenomen. Bijvoorbeeld  http://margrieta.freeler.nl/images/foto1.jpg, dit werkt zolang je de foto's alleen onder het domein http://margrieta.freeler.nl gaat neerzetten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #102 Gepost op: 22-07-2005, 09:27 »
Is echt waar, maar ik wil eerst ook de foto's van JP's camera d'r bij hebben.
:o :o Oei dan moet ik maar snel kijken hoe ik die foto's op een cd krijg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #103 Gepost op: 22-07-2005, 10:57 »
Yes, please please ....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Allroad Tour 2005 Puitsi YEAH!!!
« Reactie #104 Gepost op: 22-07-2005, 11:03 »
eg mooi die foto's  :-X  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)