Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ervaringen met quadlock?  (gelezen 1400 keer)

Online member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
ervaringen met quadlock?
« Gepost op: 15-06-2021, 20:09 »
ziet er interessant uit,
maaar... is t ook wat..
wie
weet
wat?


https://www.quadlockcase.eu/
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
ervaringen met quadlock?
« Reactie #1 Gepost op: 15-06-2021, 22:45 »
ziet er interessant uit,
maaar... is t ook wat..
wie
weet
wat?


https://www.quadlockcase.eu/
Heb ik voor de MTB. Werkt prima, stevig en makkelijk. Maar wel al 2x de camera moeten vervangen omdat de zoomlens motor niet tegen trillingen kan … (iPhone XS)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Online member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #2 Gepost op: 16-06-2021, 10:43 »
Heb ik voor de MTB. Werkt prima, stevig en makkelijk. Maar wel al 2x de camera moeten vervangen omdat de zoomlens motor niet tegen trillingen kan … (iPhone XS)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

er zijn ook trillingsdempers (?) voor te krijgen..
maar geen idee of dat dan ook werkt,]
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #3 Gepost op: 16-06-2021, 10:50 »
En daar gaat het mis Jos.
Te dure iphone en dan ook nog kapot ook :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #4 Gepost op: 16-06-2021, 11:12 »
En daar gaat het mis Jos.
Te dure iphone en dan ook nog kapot ook :P
Het goeie nieuws is dat het een excuus biedt om weer een extra gadget te kopen. Ik heb het liefst 1 device voor alles. maar dat lukt niet. Op de motor heb ik ipv de (te dure) iPhone nu een geleende ruggedized phone, werkt goed met Osmand.
Voor de MTB is een telefoon eigenlijk prima, maar ik kan geen goede mount vinden voor die ruggedized phone (aanbod van cases van Quadlock is gelimiteerd tot de bekendere iphones en Samsungs). En op de MTB is batterijduur echt een issue (scherm continue aan en tracen van een route kan hooguit 2 uur of zo - ook (of juist) met die te dure iPhone).
Dus zoek ik een specifieke fiets GPS (kan de telefoon in mijn zak mee), zit te denken aan een garmin 1030.

Maar dit is allemaal nogal off topic ...


Er zijn idd vibration dampers: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2576/2754/files/VibrationDampener_VIPAC_Testing_900x600_03_550x.jpg?v=1594880512
Geen idee hoe goed ze werken maar als je er een duurdere smartphone op zet zou ik dat zeker doen (ik vind ze voor de MTB dan weer geen optie, wordt een beetje bulky).




Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #5 Gepost op: 16-06-2021, 11:50 »
Ik heb 2ehands op Marktplaats een Samsung Galaxy XCover4 gekocht speciaal voor het navigeren. (Naast mijn iPhone voor het gewone werk).
De XCover is een ruggedized/rugged mobieltje die ik zowel op de MTB, Allroad als op de Enduro gebruik. Kosten ergens tussen de 50 en 120 euro op marktplaats. OSMAND erop en het navigeert uitstekend. 3 Universele telefoon-houders van de Action van 2,50 op mijn diverse voertuigen gemonteerd. Geprobeerd op de Allroad, Enduro en Mtb met slaande takken en trapjes op en af etc.. Zit als een huis. En zelfs met het scherm op redelijk fel houdt hij het 4-5 uur uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #6 Gepost op: 16-06-2021, 14:34 »
Heb je een foto van die houder? Action is niet om de hoek  8)  Mijn telefoon heeft een afgeschuinde zijkant waardoor de standaard Ali-houder het net doet (die verder prima is)

Online member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #7 Gepost op: 16-06-2021, 16:19 »
@josvanvliet
zit er bij jouw Phone een usb gat waar je een usb-dinges in kan steken?


ziet er verder ook wel goed uit,
dan maar geen tab-dinges op de brommer maar de Phone,
mits deze opgeladen kan worden..


had de vraag ook al aan de fabrikant gesteld, maar daar slapen ze nog..

....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #8 Gepost op: 16-06-2021, 16:55 »
Ik heb er naar zitten kijken, maar te veel verhalen over camera's die stuk gaan op de fiets/motor vanwege trillingen. Daar wordt je niet gelukkig van. Tijden geleden eens een rugged android van eBay voor een paar tientjes, maar Osmand werkt technisch wel, maar als ik rij, doet hij het voor geen meter. :(
Op de fiets heb ik een Wahoo ELEMNT waar ik heel tevreden over ben. Op de motor voor navigatie vind ik het nog steeds lastig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #9 Gepost op: 17-06-2021, 10:21 »
Zoals gevraagd hierbij de telefoonhouder van de Action: https://www.action.com/nl-nl/p/x-tronic-smartphonehouder/




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #10 Gepost op: 24-06-2021, 19:44 »
Inmiddels heb ik een quad lock met iPhone 11 alweer zo’n twee maanden in gebruik. Vorige week ook tijdens de Midsummer 1000 heb ik die continu in gebruik gehad. Ik heb de anti vibratie demper ook in gemonteerd. Het lijkt er op dat dat ding zijn werk doet. Tenminste… mijn camera doet het nog steeds. En heeft best wat voor z’n kiezen gehad.

Online member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #11 Gepost op: 24-06-2021, 21:13 »
ik heb uiteindelijk één van SP-connect gekocht,
in de praktijk zou t weinig uitmaken met quadlock, maar deze zou iets beter gemaakt zijn.
iig ook met vibratiedemper gekocht..


laat wel weten hoe t bevalt.

....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #12 Gepost op: 25-06-2021, 07:38 »
Ik heb ooit de quadlock, sp en nog eentje getest. Mijn voorkeur gaat ook uit naar SP. Quadlock scheen nog wel eens te breken. Of dat nog steeds zo is weet ik niet.


Nadeel van al deze systemen en ook veel andere hoesjes, je smartphone wordt heel snel te heet en gaat dan op zwart. Met name als je draadloos oplaadt als dat uberhaupt nog lukt met zo'n hoesje.. In mijn auto zonder airco achter de vooruit wordt mijn iPhone 12 in het SP hoesje met draadloos opladen bloedheet en gaat na een half uur het scherm dimmen.


Beide systemen bieden nu ook zo'n trillingsdemper om de camera te ontzien.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #13 Gepost op: 25-06-2021, 10:30 »

Nadeel van al deze systemen en ook veel andere hoesjes, je smartphone wordt heel snel te heet en gaat dan op zwart. Met name als je draadloos oplaadt als dat uberhaupt nog lukt met zo'n hoesje.. In mijn auto zonder airco achter de vooruit wordt mijn iPhone 12 in het SP hoesje met draadloos opladen bloedheet en gaat na een half uur het scherm dimmen.



Daar zat ik eigenlijk ook een beetje op te wachten afgelopen week, tijdens de MS1000. Met 30+ en flink de zon erop bleef de smartphone het gelukkig wel gewoon doen. In de auto achter de voorruit had ik die ervaring nl. ook eerder. Maar op de motor koelt het dus blijkbaar voldoende. Laden doe ik dan weer niet draadloos, dat scheelt wellicht iets inderdaad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: ervaringen met quadlock?
« Reactie #14 Gepost op: 25-06-2021, 11:14 »
ja gewoon laden scheelt maar in de auto zonder airco (is stuk) moet ik de stekker er soms uittrekken omdat hij te heet wordt.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com