AllRoad-Forum > All-Road Equipment

Body armour en hitte...

(1/6) > >>

sunaj-janus:
Met de overstap naar een FE501 (exc 500) inclusief ritten die daarvoor geschikt zijn ben ik ook andere eisen gaan stellen aan mijn kleding.

Zo heb ik nu knie braces en body armour van Alpinestars. Die draag boven een Nike zweetafvoerlaag en onder jersey en Klim Dakar broek.

Afgelopen week in Belgiƫ wezen spelen en hele dagen van 32+ graden gezien. Goede test voor zuidelijkere oorden.

Het beviel niet. De tering wat had ik het warm! Vooral had ik moeite met afkoelen. Elke stop was afzien.

Hoe doen jullie dit en wat zijn mijn opties? Het beschermingsniveau voelt goed, maar als ik zo heet ga worden in woestijn is het ook weer onveilig.

Zit nu te denken aan Adventure spec Mongolia/Atacama jas met bescherming er in, die makkelijk uit kan bij een pauze. Zal niet zo goed beschermen als een de Alpinestars Bionic Pro.

patrick2wd:
misschien sloot water voor de afkoel ergens overheen gieten?
rijwind koelt dan ook..


wel weer extra water meenemen..

bthebird:
Een Hyperkewl koelvest tegen je huid en daarover een UFO Enigma bodyprotector. Daarover een doorwaaijersey uit de MX

propje:
Met grote hitte zorgen dat je niet teveel afkoelt.
Je raakt zoveel vocht kwijt dat je er niet tegen kan drinken.
En alleen water is dan niet genoeg.
Je raakt ook zouten kwijt.

Jacinto:
hoe warmer hoe dunner over de protector,
ik heb steeds een crossshirt mee ook om erover te doen als het echt heet zou worden en een koelvestje eronder of je shirt nat maken,
en blijven rijden  ;)
steeds wat ORS me om de mineralen bij veel drinken op peil te houden.
gaat wat in die volgorde, steeds met bodyprotector
Motorjas
ventilatie open,
jas open,
jas achterop de motor
koelvest eronder
plaats met airco opzoeken


gelukkig ga ik meestal in de winter naar die oorden

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie