Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006  (gelezen 8291 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #30 Gepost op: 05-11-2006, 20:32 »
Wat heb ik allemaal weer gemist :( de weken zijn gewoon te kort en dan mot ik nog de regio trials rijden. :P
Ik wil meer tijd maar ben bere trots op jullie. zwaar!!!!!!!!  zwaar is mooi !!!!!!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #31 Gepost op: 05-11-2006, 21:06 »
Het was leuk! Te lang niet gereden, dus meteen verzuurde onderarmen. Toen ik daar doorheen was ging het al een stuk beter. Voor het eerst met de exc 400 in rallytrim, dat rijdt toch wel heel fijn. Alleen had ik achter nog een kale desert erop zitten, dat was minder, maar ach. Leuk technisch rondje, lekker droog, dus ook de maisvelden gingen lekker. Het tweede rondje ging al een stuk beter. Daarna nog even wat mensen hier en daar gesproken, moet tenslotte ook nog een beetje netwerken op zo'n dag! 8) :D
Zal wel de laatste keer op de motor geweest zijn van dit jaar, het afwerken in het huis gaat volgende week beginnen. Yippie!

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #32 Gepost op: 05-11-2006, 21:20 »
dit jaar als oppasoom naar de KTM dag geweest met de nieuwe lc8. Dus niet de rit gereden met de lc4rally, waar ik wel van baal, aangezien het terrein er mooi bij lag. Echter nu als toeschouwer wezen kijken naar de jonge helden van 5 en 6 jaar oud, die op ecx50 en 85 wel heel hard rondjes reden. :o
Ook de free style mannen lieten zien dat over de kop gaan niet altijd inhoud dat je in het ziekenhuis beland :stupid:
kortom, een hele leuke, en drukke, dag. Wat elk jaar wel lijkt te groeien.
Ook weer wat geleerd over mijn 660rally van een monteur die 8 dakars ervaring heeft en nu hele leuke rallykitjes verkoopt voor bv een exc 525. Alleen was de prijs...... :-\  Affijn een aanrader voor volgend jaar weer! :)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #33 Gepost op: 06-11-2006, 08:20 »
He , leuk om te zien dat er weer meer enthousiaste otr rit rijders bijzijn :)

Voor hun goed en slecht nieuws...
Het goede nieuws is dat het snel beter/sneller/minder vermoeiend gaat als je dit soort ritten regelmatig rijdt.
Het slechte nieuws is dat deze KTM dag rit niet bijzonder zwaar was.

Als je een beetje geoefend bent rij je zo'n 100km. Da's op deze KTM dag dus 5 rondjes, in Hapert 4 en in Handel 2.5.
rondje duurde half uur voor mij, voor Jaap van der Kooij en de jongens van het Braboteam wat korter want die haalden me in.
( en nog wel meer, maar die ken ik natuurlijk niet allemaal  :D)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #34 Gepost op: 06-11-2006, 11:42 »
Ha de TTT,
dus als je een beetje geoefend bent rij je in Handel 2,5 ronde.

En wat concluderen we daaruit ....  ;)

(nou ja, je had ook wel veel pech die dag)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #35 Gepost op: 06-11-2006, 12:31 »
Ha de TTT,
dus als je een beetje geoefend bent rij je in Handel 2,5 ronde.

En wat concluderen we daaruit ....  ;)

(nou ja, je had ook wel veel pech die dag)

Die had ik verwacht :)
Ik was al blij dat ik gisteren weer kon rijden.

KTM dag is wel voor mij een ijkpunt. In 2004 was het mijn eerste otr rit op de KTM (uberhaupt op een motor)
Dat ging een partij beroerd. Met heel veel moeite 2 rondjes gereden.
In 2005 kon ik makkelijker rond, maar toen zat er een heel lang stuk tankbaan in, 2 volledige rondes gedaan en 1 keer zonder tankbaan.
Gisteren reed ik rond, niet om te overleven maar om te zien in hoeverre ik de echt snelle jongens kan bijhouden. Niet dus, maar het wordt wel steeds leuker zo.
En lekker aan de bochtentechniek werken op al die walletjes op de akker. Heerlijk gevoel als zo'n bochtje perfect lukt.
En aangezien Jaap van der Kooij zo'n 10 jaar ouder is dan ik en mij inhaald heb ik nog jaaaaaren om aan mijn techniek te werken :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #36 Gepost op: 06-11-2006, 13:38 »

Het slechte nieuws is dat deze KTM dag rit niet bijzonder zwaar was.
:(  :o ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #37 Gepost op: 06-11-2006, 17:20 »
Och Toine.. vorig jaar zat de tankbaan er wel in idd, en dat stuk was zwaarder, maar vorig jaar waren de maaislandstukken makkelijker volgens mij. Ik had er dit jaarvooral last van dat er bijna nergens een 'uithijg' stukje in zat. Zelf een slokje drinken uit de rugzak kostte me vaak moeite en leverde meteen op dat ik naast het spoor zat.

Natuurlijk is dit makkelijk ALS je regelmatig bijna alle OTR/Enduro's rijdt.... (en een ligt fietsje neemt).

Der gingen nog een paar crossjongens rond (zonder kenteken... tja...) en die gingen echt hard, ook een stuk harder dan Jaap vd Kooi. Ook een hele andere techniek duidelijk, waarvan ik al pijn in mijn rug krijgt als ik er naar kijk!

Ik vond het zwaar zat. 't was iig technisch gezien best een leuk ritje (voor nederland).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #38 Gepost op: 06-11-2006, 19:09 »
 :stupid:   ...ja en de bomen stonden ook veel te dicht op elkaar !! (voor een SE)

oke oke ik heb m zelf uitgekozen. Ik had ook een 400 cc kunnen kopen.
Komende zondag maar weer oefenen in Varsseveld denk ik !!
Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #39 Gepost op: 06-11-2006, 19:36 »
Tis jammer dat ik er niet bij ben,anders had ik je nu onder het zand gespoten. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #40 Gepost op: 06-11-2006, 19:47 »
Komende zondag maar weer oefenen in Varsseveld denk ik !!

Ik ook. Kunnen ff bijbabbelen over Paasweekend.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #41 Gepost op: 06-11-2006, 19:49 »
mocht Do niet effe een rondje op je SE? of wou die niet??


ps.: Vasseveld ?? offroadrit?? => nieuwe draadje misschien??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #42 Gepost op: 06-11-2006, 20:30 »
Na het 2e rondje behoorlijk kramp in mijn hand gekregen, maar na een rustpauze ging het wel weer en toch dat 3e rondje nog maar gedaan (wat het streven was).

De eerste 2 rondje kon ik de meesten goed bijhouden, een enkele crosser ging voorbij... het 3e rondje moest ik er toch veel langs laten (de die-hards).

kortom: Lekker gereden. goed getrained.
been there, done that, got the T-shirt
 :D :-X
Dat T-shirt is meteen gepromoveerd tot pyjama!

Ik had een vriend van me meegenomen om ook eens kennis te laten maken met het offroad gebeuren. Hij deed over de 20km waar ik 30 minuten over deed ongeveer 5 kwartier en was na 1 ronde meteen helemaal uitgeteld. Ik had opeens flashbacks van mijn eerste offroad rit. Toen had ik ook nog absoluut geen conditie of controle. Wel leuk om te zien dat ik na al die jaren toch echt wel een stukje verder ben gekomen. Ik vind overigens nog niet dat ik echt snel ben ofzo. Ik word nog best vaak ingehaald. Ik ben meer van de vlakke rondetijden en lang doorrijden. Soort van dieseltje... Of duursporter ;-)

Het eerste rondje heb ik maar 1 keer rond gereden maar dat was toch wel iets te weinig.. Daarna heb ik nog twee keer 2 ronden achter elkaar gereden.

Op naar Varsseveld maar weer. Dat is ook een mooie rit... Wel wat langer (50km per ronde, zeggen ze)
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #43 Gepost op: 06-11-2006, 21:08 »
Speedphreax waarom rij je niet een keer een enduro mee? Je hebt inmiddels ervaring genoeg.Rij mee in Harfsen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: KTM Dag Veldhoven 5 November 2006
« Reactie #44 Gepost op: 06-11-2006, 21:36 »
Varsseveld...

Lichtenvoorde ben ik er zeker bij.