Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wordt dit ooit een gewilde klassieker?  (gelezen 777 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 160
Re: Wordt dit ooit een gewilde klassieker?
« Reactie #15 Gepost op: 25-06-2021, 17:07 »
Ach, ik vind het allemaal wel meevallen voor de oude meuk die ik heb.
Misschien is het voor een XLV750R iets lastiger maar voor de Transalps is alles nog wel aardig goed te krijgen.
Trouwens, die blokken zijn bomvast.
Voor de NX250 zijn sommige onderdelen ondertussen wel lastig tot niet meer te krijgen maar daar zijn dan weer alternatieven voor bedacht.
Bijvoorbeeld de kettinggeleider: wereldwijd niet meer te krijgen.
Iemand heeft nu een 3D model gemaakt dus iedereen kan ze nu zelf (laten) printen - gaat prima.
Zelf ben ik overgestapt op kettinggeleiders van een SLR650.
Met een paar eenvoudige aanpassingen passen die ook goed en deze zijn nog erg goed en goedkoop (onder de 10 euro oid) te kopen.


Het voordeel van de ouwe meuk die ik rijd vind ik de eenvoudige en bewezen technologie en ik ben niet zo benauwd om wat stuk te rijden.


Bovendien: mijn NX250 weegt rijklaar 130 kg (zelf gewogen).
Zijn achter- achter- achterkleinkind, de CRF300L (Rally) is bijna 30 kg zwaarder maar heeft wel min of meer zelfde koppel & vermogen.


En ik sleutel graag.
Overigens, als ik een motor heb toegevoegd aan mijn verzameling gaat 'ie vaak helemaal uit elkaar en pak ik alle technische zaken grondig aan (optische zaken niet zo, dat is niet zo mijn ding). Als dat vervolgens gebeurd is, heb ik eigenlijk geen omkijken meer naar zo'n motor, ook al is 'ie zo'n 30 jaar oud.


Anyway, ik dwaal af ...


Had ik mijn eerste drie motoren maar gehouden, die gelden nu als klassiekers, in volgorde: CB360, XS750, GS1000 ...
Ik heb een KTM 990 Adventure, een Honda XL650V Transalp, een Honda NX250 Dominators, en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 529
Re: Wordt dit ooit een gewilde klassieker?
« Reactie #16 Gepost op: 25-06-2021, 17:50 »
Ik heb altijd ouwe meuk gereden; Moto Guzzi, Cagiva, Honda XR, Husaberg en onderdelen heb ik altijd kunnen vinden. Wel heb ik geleerd kritische voorraad aan te houden van onderdelen die snel slijten of makkelijker kapot gaan.
Als je slim repareert voorkom je de volgende keer dezelfde uitval en wordt de motor betrouwbaarder, betekent wel dat de motor misschien iets minder origineel wordt. En soms ontdek je dat er ontwerpfouten zijn die niet te ondervangen zijn. Tot twee keer toe afgebroken kleppen gehad maar niet opgelost, daar heb ik me niet aan gewaagd.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 47
  • yamaha Tenere xt660z - Honda XR250R
Re: Wordt dit ooit een gewilde klassieker?
« Reactie #17 Gepost op: 25-06-2021, 18:20 »
Wat denk je van de tenere xt660z in ieder geval zeker gewild, de prijzen blijven maar stijgen.

Ik heb ook nog een honda xr250r , waar ze eerder onder de 1000 verkocht werden staan ze er nu voor rond de 2000 te koop.

De xr250, xr400, xr500 en xr650 zijn bijna niet meer te vinden.
Xr600 beginnen ook al steeds duurder te worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 160
Re: Wordt dit ooit een gewilde klassieker?
« Reactie #18 Gepost op: 25-06-2021, 18:40 »
Ik heb een remklauw van een XR250 op mijn ene NX250 zitten :-)
Ik heb een KTM 990 Adventure, een Honda XL650V Transalp, een Honda NX250 Dominators, en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Tiger 900 '96 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Wordt dit ooit een gewilde klassieker?
« Reactie #19 Gepost op: 25-06-2021, 20:25 »
XTZ750
In de juiste kleuren dan wel.


De 950S GO!!!!!



Sowieso heb ik de indruk dat oudere allroads in prijs stijgen de laatste tijd.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1955
Re: Wordt dit ooit een gewilde klassieker?
« Reactie #20 Gepost op: 26-06-2021, 11:43 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3300
Re: Wordt dit ooit een gewilde klassieker?
« Reactie #21 Gepost op: 29-06-2021, 19:30 »

De BMW G450RR
https://link.marktplaats.nl/m1718046863


Dit wordt zeker een klassieker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1346
Re: Wordt dit ooit een gewilde klassieker?
« Reactie #22 Gepost op: 29-06-2021, 23:42 »
Wat misschien ook nog wel leuk is.
De laatste Ktm 300 2 takt kopen.
Maar tja wanneer is het de laatste?


Laatste modellen worden geen klassiekers. Eerste modellen worden dat.

Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 6404
  • Rustig rijden en genieten
Re: Wordt dit ooit een gewilde klassieker?
« Reactie #23 Gepost op: 30-06-2021, 11:06 »
En Kreidler.
Ze gaan al over de €5000