Ach, ik vind het allemaal wel meevallen voor de oude meuk die ik heb.
Misschien is het voor een XLV750R iets lastiger maar voor de Transalps is alles nog wel aardig goed te krijgen.
Trouwens, die blokken zijn bomvast.
Voor de NX250 zijn sommige onderdelen ondertussen wel lastig tot niet meer te krijgen maar daar zijn dan weer alternatieven voor bedacht.
Bijvoorbeeld de kettinggeleider: wereldwijd niet meer te krijgen.
Iemand heeft nu een 3D model gemaakt dus iedereen kan ze nu zelf (laten) printen - gaat prima.
Zelf ben ik overgestapt op kettinggeleiders van een SLR650.
Met een paar eenvoudige aanpassingen passen die ook goed en deze zijn nog erg goed en goedkoop (onder de 10 euro oid) te kopen.
Het voordeel van de ouwe meuk die ik rijd vind ik de eenvoudige en bewezen technologie en ik ben niet zo benauwd om wat stuk te rijden.
Bovendien: mijn NX250 weegt rijklaar 130 kg (zelf gewogen).
Zijn achter- achter- achterkleinkind, de CRF300L (Rally) is bijna 30 kg zwaarder maar heeft wel min of meer zelfde koppel & vermogen.
En ik sleutel graag.
Overigens, als ik een motor heb toegevoegd aan mijn verzameling gaat 'ie vaak helemaal uit elkaar en pak ik alle technische zaken grondig aan (optische zaken niet zo, dat is niet zo mijn ding). Als dat vervolgens gebeurd is, heb ik eigenlijk geen omkijken meer naar zo'n motor, ook al is 'ie zo'n 30 jaar oud.
Anyway, ik dwaal af ...
Had ik mijn eerste drie motoren maar gehouden, die gelden nu als klassiekers, in volgorde: CB360, XS750, GS1000 ...