Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk  (gelezen 1724 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #15 Gepost op: 29-06-2021, 11:11 »
Dan moet je de Exif gegevens wel behouden blijven in de foto, want bij de iPhone wordt dat bij exporteren standaard gewist ivm privacy. Het is uiteraard in te schakelen en dan kan je inderdaad de gps locatie van de foto zien

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #16 Gepost op: 09-07-2021, 12:52 »
Ik vind het zeer opmerkelijk dat foto's van burgers blijkbaar ingezet worden om te bekeuren. Hoe wil je van eventuele wildcrossers bepalen waar ze gereden hebben? Kijken of je de bomen kan herkennen? Of hebben burgers ook al een eed afgelegd waardoor ze nooit zullen liegen.


Als ze alleen maar afsluiten en geen alternatieven bieden/blijven houden zal het steeds lastiger worden om off road te rijden .
Burgers hebben het recht, jij dus ook, om een burger aanhouding te doen. Dan zullen ze ook vast wel het recht hebben om jou tijdens een vermeende overtreding te fotograferen? De diender hoeft dan alleen nog maar te constateren vanaf de foto, dus dan is het klaar (alhoewel formeel geen heterdaadje meer)!

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #17 Gepost op: 09-07-2021, 20:46 »
Er zijn genoeg partijen in Nederland waar je met dit soort jij-bakken over buitenlanders terecht kan, dat hoeft wat mij betreft niet hier ...
Foto was toch vrij duidelijk: daar mag je met de motor niet komen, einde discussie

Nooit van de kindertoeslag fraude gehoord zeker. Dit heeft niets met racisme of mijn politieke voorkeur te maken (vvd) maar alles met hoe lek Nederland soms is. Op openbare onverharde weg in de verkeerde hoek worden gedrukt door een paar wildcrossers die het voor de goeden verpesten versus flinke misstanden waar we allemaal aan meebetalen.

Beetje off topic maar dat jij mij meteen in de racisme  hoek drukt is niet op z'n plaats Jos.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5215947/belastingdienst-toeslagen-kindgebonden-budget-arbeidsmigranten
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #18 Gepost op: 09-07-2021, 21:06 »
Je quote dan toch maar weer een keer terug gelezen: racisme is het niet (zei ik ook helemaal niet), maar blijft naar mijn mening dusdanig fout dat ik me er voor kapot zou schamen.
Nou maak ik hier ook wel eens grappen hier waar mensen zich aan storen, als ik daar op aangesproken wordt haal ik die ook weg dus wie de schoen past…

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #19 Gepost op: 09-07-2021, 23:01 »
De gekozen overheid weet het nu ook niet meer volgens mij. :-X
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #20 Gepost op: 09-07-2021, 23:14 »
We wonen in een shitland waar niks mag maar waar elke Pool of andere buitenlandse arbeider kinderbijslag kan aanvragen en krijgt zonder überhaupt in Nederland te zijn gevestigd. Alles is scheef hier. Misschien moet allroadmaniacs maar een politieke partij starten :}
Ehh we wonen in een top land waar erg veel mag, in Polen mag je wel veel meer offroad rijden maar de rechtstaat is dan weer niet EU waardig, jammer dat je nu een paar stoute Polen er bij haalt terwijl de meeste erg vriendelijke en hardwerkende mensen zijn, zijn ook gek op hun natuur, gaan graag naar buiten en houden dat ook erg netjes.
Die paar stoute polen hebben niks met dit onderwerp te maken, die ons trouwens veel minder geld kosten dan de manier van werken van de echte grote jongens zoals Shell, nu begin ik ook van het onderwerp af te raken............
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #21 Gepost op: 09-07-2021, 23:52 »
Leestip. Gaat o.a. over vooroordelen.



Hoeveel Polen ken jij eigenlijk? Allemaal klojo's?


Net zo min als dat alle motorrijders wildcrossers zijn...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #22 Gepost op: 10-07-2021, 00:34 »
Ik zeg zeker niet dat Polen fout zijn maar dat Nederland veel fouten heeft en dat daar misbruik van wordt gemaakt, ook door Nederlanders wat dat aangaat. Heeft idd op het eerste gezicht weinig met.offroad rijden te maken maar ik denk graag lateraal. Maar gaan jullie vooral mij bashen nu, dat zegt vooral wat over jullie en mij raakt het niet.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #23 Gepost op: 10-07-2021, 07:24 »
Beste Rob,

Maatje van me. Je hebt toevallig een standpunt naar voren geschoven wat veel mensen onder ons denken ,maar wat taboe is, maar ze houden het onder de pet. Hulde voor jouw dapperheid om het te bespreken. Nu je standpunt aangevallen wordt, wordt het bijna een persoonlijke, omdat je nu de enige bent die het nog durft te verdedigen. Ik vind de standpunten van Zappa ook heel krachtig. Zelf ben ik van mening dat als je een verzorgingsstaat opzet dat je uit gaat van het goede in de mens en er zijn nu eenmaal ook een paar slechte op de aardkloot. En ook die appen en communiceren met elkaar. Ze verenigen zich zelf op democratische (criminele) wijze, via internet, net zo makkelijk als wij via ARM bij elkaar komen voor een activiteit die de meeste burgers onzinnig en onwenselijk vinden.

Dus ja, misschien moeten we bij het inrichten van dit soort stelsels gewoon rekening houden met een paar promille aan criminaliteit vanuit de EU. Door de bank genomen zijn die huizen of asperges waaraan onze polen gewerkt hebben misschien wel 20% goedkoper of sneller opgeleverd? Of heeft de ondernemer 20% meer winst, die weer in bitcoins of bedrijven wordt terug geinvesteerd?

Maar laten we lekker km's gaan maken, met geringere overlast voor mensen. Zelfs geringe overlast zorgt, mede door C19, voor scherpe en snelle reacties van de burgerij, dus misschien wel tijd om routes wat te verleggen, om die 'moderne' toegangspoorten van de natuur heen?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #24 Gepost op: 10-07-2021, 10:13 »
Ik vind het zeer opmerkelijk dat foto's van burgers blijkbaar ingezet worden om te bekeuren. Hoe wil je van eventuele wildcrossers bepalen waar ze gereden hebben? Kijken of je de bomen kan herkennen?
Als ik het artikel zo lees lijkt het me onmogelijk om daar voor te bekeuren. Denk dus ook niet dat de endurorijders op de foto iets te vrezen hebben.
Maar wat je zegt Joris. Stel dat je een ambtenaar hebt die bijvoorbeeld het pad waarop gereden wordt aan diverse factoren en jaren ervaring herkent als zijnde een specifiek pad dan is dit wel degelijk mogelijk op enkel het kenteken. De motor kan dan alleen niet in beslag genomen worden.


Dikke kans dat dit ook gewoon de grens van een akker betreft of iets dergelijks waar je gewoon zou mogen rijden. Op het moment dat het al onverhard is denkt de gemiddelde burger dat je er niet met een motor mag komen.
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #25 Gepost op: 10-07-2021, 14:26 »
Ik zeg zeker niet dat Polen fout zijn maar dat Nederland veel fouten heeft en dat daar misbruik van wordt gemaakt, ook door Nederlanders wat dat aangaat. Heeft idd op het eerste gezicht weinig met.offroad rijden te maken maar ik denk graag lateraal. Maar gaan jullie vooral mij bashen nu, dat zegt vooral wat over jullie en mij raakt het niet.


Ik ken je niet persoonlijk dus heb geen oordeel over jou. Nergens voor nodig. Lang geleden al geleerd dat ik met mijn vooroordelen meestal mensen tekort doe. Tegelijkertijd zie je bepaald gedrag en bepaalde problematiek bij bepaalde bevolkingen/bevolkingsgroepen. Dat hoeven we niet te ontkennen. Hoe dat kan is de vraag die komt wanneer je over je eerste vooroordeel heen stapt.


Hou er echter wel rekening mee dat wij anderen beoordelen a.d.h.v. onze eigen maatstaven, waarvan we onbewust aannemen dat die normaal, de norm, zijn en dus ook gelden voor ieder ander.


Dat is niet zo. Als je eens een tijdje in t verre buitenland gewoond of gewerkt hebt dan besef je dat Nederland een uitzonderlijk land is ... en zeker niet normaal vergeleken met 90% van de rest van de wereld...

Heeft mijn blik op de wereld en Nederland i.i.g. wel veranderd.


Lees t boek maar. Hebben we bij de volgende MS1000 iets om over te lullen met een biertje in de hand ;)


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #26 Gepost op: 11-07-2021, 00:34 »
Wil het nog gaan lezen. Mijn vrouw vond het erg goed (helft al verklapt denk ik), maar mijn zoon had het te pakken voordat ik de kans kreeg..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #27 Gepost op: 11-07-2021, 00:44 »
Welk boek?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #28 Gepost op: 11-07-2021, 03:22 »
Stukje naar boven scrollen: de meeste mensen deugen van Rutger Bregman, daar doelde Single Minded op


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Artikel Gelderlander wildcrossen Winterswijk
« Reactie #29 Gepost op: 11-07-2021, 11:11 »
Ik heb voor mijn werk twee keer 2 jaar in Londen gewoond en gewerkt en verder in Chicago, Caracas, São Paulo, Praag, Warschau, Brussel, Dubai om maar wat op te noemen. Ben 26 jaar met een gekleurde vrouw getrouwd geweest  :-X . Ik heb het niet over vooroordelen, antipathie of vergelijkbare onderwerpen. Mijn punt was, is, dat de beleidsmakers die het mogelijk maken (hopelijk maakten inmiddels) om voor niet ingezetenen, tijdelijke arbeiders zoals Polen en Roemenen, kinderbijslag aan te vragen, en het willens in wetens in stand hielden, dezelfde beleidsmakers zijn die het voor avonturiers in Nederland steeds moeilijker maken.


Om mijn benadering te begrijpen zou je verticaal denken moeten loslaten. Dit is een aardig boek over het onderwerp: https://books.google.nl/books/about/Lateral_Thinking.html?id=OYZQcUPBbqcC&printsec=frontcover&source=kp_read_button&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false


BTW, ik drink liever wijn dan bier ;}
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5