Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rondje Noord Frankrijk  (gelezen 3540 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Rondje Noord Frankrijk
« Gepost op: 27-08-2021, 07:48 »
We zouden dit jaar weer een week in Polen gaan rijden, beginnen in het Zuid-Westen en dan via de Oost-grens naar Letland. Maar m'n maatje heeft te weinig tijd/prioriteit. Ik heb gekeken wat voor mij haalbaar is en dat is het volgende geworden: vanuit Nijmegen over de paden door het Brabandse zand naar Breda, Belgie door over leuke verharde wegen en de Franse TET oppakken bij Duinkerke. Dan bovenlangs Parijs om te eindigen bij het drielandenpunt van Luxemburg/Frankrijk/Duitsland (Schengen).

Voor de terugweg Luxemburg door (heb wat leuke tracks maar moet even goed kijken of dat mag), vervolgens door de Ardennen en nog wat paden pakken vanaf Limburg. Bij elkaar zo'n 2400km, goed voor minstens 5 dagen lekker door rijden.

Heb de grote tank maar wer op m'n 950SE gezet dus benzine stops zullen het tempo niet doen dalen: 35L  ;D . Verder nieuwe tandwielen, ketting en achterband.
Kleine olielekkage bij voetpakking achterste cilinder of startmotor maar bij volgende grote onderhoud aanpakken.

Vorig jaar is de tarp ipv tent goed bevallen dus dit jaar weer maar wel hopen op iets minder condens 's ochtends.
_________________
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2315
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: 27-08-2021, 08:17 »
Je doet je naam weer eer aan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: 27-08-2021, 10:34 »
klinkt goed,
In ieder geval tussen Duinkerken en Parijs was erg leuk en veel onverhard te doen


Veel plezier.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: 27-08-2021, 10:53 »
Veel vette glibberige klei als het geregend heeft

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: 27-08-2021, 11:01 »
Heb beelden gezien van motoren met hangtieten die een modderbad namen . We gaan zien wat voor een weer het wordt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: 27-08-2021, 13:47 »
Ik ben door trekkersporen gereden met de Drz.
Tot onderkant tank zo diep van die hele brede banden van gierwagens.
Zou er graag weer eens rondrijden.
Veel plezier joh geniet ervan.






Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: 04-09-2021, 20:26 »
Super dag gehad, vooral rond Baarle Nassau was het genieten. Belgiƫ was een taai stuk. Net in Watten mosselen gegeten. Daarna starten hij slecht. Sta nu op een soort van parkeerplaats met een opgeblazen accu. Pokke lithium dingen. Morgen zondag, wsl nergens een motorzaak open . Dus ff wat vertraging.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: 04-09-2021, 21:09 »
Ooh das balen.
En die accu was nieuw?
Had je die niet van mij gekocht??
Ja volgens mij had ik die voor de R9T :-[ :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: 05-09-2021, 09:32 »
Klopt, wsl kan ie niet tegen het oude electronica van m'n 950. Is bekend dat ie wel eens wat veel spanning geeft. Voor mij geen m'n lithium accu meer in deze motor

 Net geprobeerd te starten, lukt maar slaat af als je de startkabels er af haalde. Nu wachten op baas van museum van V1 en V2 lanceerbasis, die kan me misschien verder helpen. Probeer in Calais te komen en dan morgen een nieuwe accu te scoren.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: 05-09-2021, 10:01 »
Sucks.
Als je nu een dikke condensator. Ertussen kon zetten was je probleem verholpen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: 05-09-2021, 10:16 »
Auto-accu van een klein blik op de buddy?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: 05-09-2021, 17:57 »
We hebben een oude accu geprobeerd, als je start kabels eraf haalde slaat hij af. Misschien ook spanningsregelaar kaduuk. Weet niet wat oorzaak en gevolg is. Nu op camping met zwembad en restaurant, morgen naar Calais en hopen dat ze iets passends hebben.
Stomme is dat ik thuis en spanningsregelaar heb liggen
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: 07-09-2021, 17:38 »
Ff bijkletsen. Maandag in een half uur een nieuwe accu. Laadspanning was netjes 14V. Gisteren een lange dag, maar erg gaaf veel gras paden tussen landerijen door een soms een spannend donker bosje. Na het eten bij een Amerikaans restaurant nog een klein stuk naar een camping. 15km daarvoor lek . In het donker kwam ik op een donkere camping aan, beheer was al weg. Prachtige sterren hemel en veel vallende.
Vanochtend nog steeds geen beheerder. Nieuwe CO2 patronen gescoord en toen om Parijs gereden, paar flinke blubber bakken gehad, leek meer enduro dan reizen. Nu bijna op zuidelijkste punt.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4348
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: 07-09-2021, 20:26 »
De camping die ik op het oog had was gesloten. Ik was wel toe aan een douche want erg gezweten. 4l water gedronken vandaag zonder te plassen .
Een bosje trok m'n aandacht en zo een prachtig plekje gevonden. Gelukkig had ik al wat boodschappen gedaan. Dus nu aan de wijn met Corsicaanse kaas na een diner van pasta met mozzarella en basilicum


.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Rondje Noord Frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: 07-09-2021, 22:22 »
Living the good life :)
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!