Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mijn grote avontuur is gestart van NL naar Marokko via de TET en méér  (gelezen 5298 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Mooie trip, ik ben niet jaloers want ik ben er ook een aan het plannen voor komend (voor)jaar. Kan ik mooi jouw tips gebruiken!

Succes!!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Gave plannen. In Marokko gaven me de routes in het zuiden langs de Algarijnse grens me speciale gevoelens. Dit is ook de oude Dakar route. Flink afgelegen. Mauritanië is een verhaal apart. Langs de ertspoorlijn naar het oosten is heel gaaf maar heb ik niet gereden. Wel bij Atar in de buurt, mooie rots-bergen. Duinen kan je beter uitblijven alleen, veel te zacht daar, zeker met bagage.
Alleen op reis is gaaf!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Hele mooie plannen, je vertelde er al over op de MS1000 afgelopen jaar.

Ik ben ook benieuwd hoe de Husa het doet. Heb je geen stuurdemper erop? ik vond dat dit bij mijn 570 namelijk een van de beste investeringen.


Een mooie reis gewenst!
Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Geweldig plan Sam, dat moet goed gaan komen. Benieuwd naar je verhalen en foto's.


Er zit ook beweging in de toegang tot Marokko, zie o.a. https://www.bladna.nl/marokko-spanje-veerdienst-november,37831.html

Mocht je in het diepe zuiden een adresje zoeken om even op adem te komen en aan je motor te werken, P.M. me maar.  Ligt iets ten westen van Malaga (Coin/Alhaurin)
Veer dienst lijkt Idd langzaam weer verbetering in te komen op horizon unlimited is hier een zeer up-to-date topic over. https://www.horizonsunlimited.com/hubb/morocco/post-covid-ferries-33321-14

Post Merge: 30-10-2021, 22:41
Gaaf avontuur, gave motor!


Ik heb ook een Husaberg 570 met zo'n zelfde AS mini fairing. Wat een verschrikkelijke fijne fiets. In terrein is het een top-enduro net zo goed als welke andere en hetzelfde lage gewicht als andere enduro's. Maar op de weg en lange afstanden rijdt hij veel beter, soepeler, trillingsvrijer en comfortabeler dan de meeste andere enduro's.
Ik heb er onlangs de Greece Adventure Rally mee gedaan (door Arjan Brouwer/Dutch Dakar). In een woord geweldig, ook op lange asfalt stukken!


Nadeel van de Husaberg is de kleine brandstofvoorraad en het weinige aanbod aan goeie oplossingen daarvoor. Jij hebt ze gelukkig allebei.


Een andere nadeel is het kunststof achterframe. Ik ben met name benieuwd wat jij hebt aangepast om het bagage-gewicht aan de achterzijde te kunnen torsen???


Grtz
Frans
Idd exact hoe jij het omschrijft Frenz, ik heb enkele op een DRZ400 gereden voor 4 jaar en daarna overgestapt naar de husa dat was een enorme verbetering.
Ben geen héle ervaren rijder maar heb op vakantie is een uurtje op de 500exc van mijn maatje gereden, en exact dat trillen wat jij omschrijft is wat ik ook als eerste merkte nu is dat wel een bijna stock exc met originele zadel en ongedempte wielen.
Dus ik twijfelde enorme of het ook met al mijn modificaties te maken had.


Aan het subframe heb ik niets gedaan ik heb mijn bagage nog niet los gewogen maar de 570 met 3 Tanks voor 90% gevuld en met volledige bepakking zat op 180kg en mijn fe450 met 2 Tanks aan de voorzijde voor  50% gevuld zonder bagage zat op 150kg. Dus ik gok dat ik +-25kg aan bagage mee heb en ik weeg zelf maar 70kg of met volledige Outfit en rugzak +-90kg.
Ik neem voor nu het risico misschien dat ik in Marokko nog een frame/brace laat lassen van de onderste bout punten van de standaard en rempedaal naar de achterste subframe bouten en dan plaatje met bouten door en door bij de kentekenplaat houder en het achterspatbord



Post Merge: 30-10-2021, 22:43
Ja Sam, ben bang dat je een complete beschrijving moet maken van alles wat je bij je hebt. Inclusief foto's natuurlijk. Zo'n voeding naar buiten is sowieso wel handig, want zelfs als het zadel er al af is vind ik die accu lastig te bereiken.

Godspeed!
Die gaat er zeker nog komen maar daar ben ik waarschijnlijk wel een dagje zoet mee dus moet ik binnenkort op een rust dag mee aan de slag gaan

Post Merge: 30-10-2021, 22:47
Hele mooie plannen, je vertelde er al over op de MS1000 afgelopen jaar.

Ik ben ook benieuwd hoe de Husa het doet. Heb je geen stuurdemper erop? ik vond dat dit bij mijn 570 namelijk een van de beste investeringen.


Een mooie reis gewenst!
Ik heb wel een stuur demper en deze helpt wel Idd maar vind ik zelf meer bij de extra luxe opties horen


Wat ik nog wel was vergeten in de basis optie lijst is een fatsoenlijke koplamp want dat standaard kaarsje is niets waard.
Ben zelf enorm te spreken over de 4 pits led van mayak lab uit Rusland

Post Merge: 30-10-2021, 23:48
Groot gedeelte van de modificaties staan al opgesomd in dit topic

https://advrider.com/f/threads/the-husaberg-70%C2%BA-fe-adventure-traveler-thread.782994/page-72
Met op de volgende pagina zelf persoonlijke feedback van Walter Colebatch een van mijn inspiratie bronnen.
Daarnaast veel gespiekt bij lydon poskitt https://youtu.be/VRnZFqEBqSw
RTW Paul https://youtu.be/IrNZVr46cZ8
En natuurlijk the Rolling hobo https://therollinghobo.com/500exc

Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Citaat
Met op de volgende pagina zelf persoonlijke feedback van Walter Colebatch een van mijn inspiratie bronnen.


Wauw. The Man Himself  8) :D

Supergaaf ook om dit op de 'Berg te doen. Al die BMW's/KTM's/Tenere's dat weten we nou wel  :-X

Wat laswerk betreft ik weet hoe ze in Marokko lassen. Niet erg fijnzinnig zeg maar :-\  Ik zou dat nog in Spanje laten doen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
mooi om te lezen,
ik hoop samen me U dat de grens Marokko Spanje terug open gaat,
als je de gids van chris scott volgt dan moet je ook regelmatig zijn site checken de wegen en pistes evolueren zodanig snel in Marokko.
Probleem is soms dat nieuwe wegen getrokken worden en sommige pistes niet meer gebruikt worden dus ook niet meer hersteld tot er op een bepaald moment er bijna geen doorkomen meer aan is, zeker in het gebergte, Laatste Marokkotrip zo ééntje gedaan met Propje en dan had ik eventjes genoeg van het onverharde.
Langs de Algerijnse grens naarbeneden vind ik ook steeds prachtig, waar tot een paar jaar geleden je een beetje in niemandsland reed komt het asfalt nu tot aan de meeste dorpjes die aan de piste liggen,
Om alleen die langere pistes te rijden moet het goed zitten in het hoofd,
Assa Smara ,gewoon prachtig en van Assa kan je naar Bir Anzerane rijden, gewoon op CAP, in het begin wat zoeken maar daarna zo goed als rechtdoor op de vlaktes, als je je alleen wil voelen dan is het daar wel, reken maar genoeg extra benzine
Indien je in Mauritanie geraakt dan kan ik de piste langs de spoorlijn alleen maar aanraden, je volgt gewoon de spoorlijn soms op 10meter en soms op 3 km gewoon rijden waar je je het beste bij voelt, soms kom je een dorpje tegen, zand valt daar goed te rijden, na 3/4 voorbij de monolieten worden de duintjes iets hoger, dat is pas fun, zijn zo een golven van 1.5/2.5meter en is spelen met de motor op rechts zie je dan de hogere duinen liggen.
Alles kan kapottrillen op die Marokkaanse pistes door het continue getril,
Stuurdemper luxe?? vind ik niet elke dag stap je gewoon minder vermoeid van de motor zo blijft het leuk,
probleem aan een stuurdemper is dat je het niet voelt dus niet beseft wat hij allemaal uitricht voor u


ga ik zeker volgen, veel plezier


ps
was corona er niet geweest dan had ik de reis naar Senegal al zeker herdaan, er liggen daar nog een paar pistes op mij te wachten
mijn ritje was wel korter in tijd, droomde ook ooit van zo een reizen maar na 14 dagen ben ik steeds blij om thuis te komen
Testrit richting zuiden Marokko, Mauritanie, Senegal - Reizen & Evenementen - BMW GS Club Nederland

Post Merge: 31-10-2021, 09:54
en pas op met dat uitgerekend gewicht van de motor, ik heb dat ook bij verschillende motoren gedaan tot je ze op de weegschaal zette dan schrik je soms van het eindgewicht, dikkere binnenbanden, zwaardere banden, wat versteviging hier, wat daar,....
Maar het gewicht is niet het belangrijkste het is het rijgevoel dat telt, ooit voor een lichter motor gegaan, -30kg dan de voorganger en dat was echt enerverend rijden, nu ben ik thuisgekomen op een 701, zeker niet de perfecte fiets maar wel voor mijn reizen, kort en krachtig

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82

Wauw. The Man Himself  8) :D

Supergaaf ook om dit op de 'Berg te doen. Al die BMW's/KTM's/Tenere's dat weten we nou wel  :-X

Wat laswerk betreft ik weet hoe ze in Marokko lassen. Niet erg fijnzinnig zeg maar :-\  Ik zou dat nog in Spanje laten doen.
Peter van Bartang had een adresje in Marokko van een man die daar overland trucks en 4x4s prepareert en dat zou een echte metaal vakman zijn vandaar het idee om het misschien in Marokko te laten doen van wegen het gunstige uur tarief van die man.
Ik zat zelf Idd eerst ook aan Nederland te denken bij hotrod welding dat was volgens Peter wel een vakman maar duur en meer van de grovere motoren dan onze lichte enduros dus Peter had zijn twijfels of hij de juiste sparringpartner zou zijn.
Maar als iemand in Nederland zich geroepen voelt om wat te maken beetje dit idee http://www.globetrottin.com/Luggage-Rack-System-for-2017-thru-2019-KTM-250-500--Standard-Rack-version_p_103.html
Dan wil ik wel vragen of mijn pa mijn 450 daar af wil zetten als pas object en misschien dat we dan groeps aankoop van 10 stuks ofzo kunnen realiseren klinkt of dat er meer graag met hun husa oppad gaan. En ik denk dat ik in de 70 degree Facebook groep ook nog wel een paar geïntegreerde weet.

Post Merge: 31-10-2021, 11:29
mooi om te lezen,
ik hoop samen me U dat de grens Marokko Spanje terug open gaat,
als je de gids van chris scott volgt dan moet je ook regelmatig zijn site checken de wegen en pistes evolueren zodanig snel in Marokko.
Probleem is soms dat nieuwe wegen getrokken worden en sommige pistes niet meer gebruikt worden dus ook niet meer hersteld tot er op een bepaald moment er bijna geen doorkomen meer aan is, zeker in het gebergte, Laatste Marokkotrip zo ééntje gedaan met Propje en dan had ik eventjes genoeg van het onverharde.
Langs de Algerijnse grens naarbeneden vind ik ook steeds prachtig, waar tot een paar jaar geleden je een beetje in niemandsland reed komt het asfalt nu tot aan de meeste dorpjes die aan de piste liggen,
Om alleen die langere pistes te rijden moet het goed zitten in het hoofd,
Assa Smara ,gewoon prachtig en van Assa kan je naar Bir Anzerane rijden, gewoon op CAP, in het begin wat zoeken maar daarna zo goed als rechtdoor op de vlaktes, als je je alleen wil voelen dan is het daar wel, reken maar genoeg extra benzine
Indien je in Mauritanie geraakt dan kan ik de piste langs de spoorlijn alleen maar aanraden, je volgt gewoon de spoorlijn soms op 10meter en soms op 3 km gewoon rijden waar je je het beste bij voelt, soms kom je een dorpje tegen, zand valt daar goed te rijden, na 3/4 voorbij de monolieten worden de duintjes iets hoger, dat is pas fun, zijn zo een golven van 1.5/2.5meter en is spelen met de motor op rechts zie je dan de hogere duinen liggen.
Alles kan kapottrillen op die Marokkaanse pistes door het continue getril,
Stuurdemper luxe?? vind ik niet elke dag stap je gewoon minder vermoeid van de motor zo blijft het leuk,
probleem aan een stuurdemper is dat je het niet voelt dus niet beseft wat hij allemaal uitricht voor u


ga ik zeker volgen, veel plezier


ps
was corona er niet geweest dan had ik de reis naar Senegal al zeker herdaan, er liggen daar nog een paar pistes op mij te wachten
mijn ritje was wel korter in tijd, droomde ook ooit van zo een reizen maar na 14 dagen ben ik steeds blij om thuis te komen
Testrit richting zuiden Marokko, Mauritanie, Senegal - Reizen & Evenementen - BMW GS Club Nederland

Post Merge: 31-10-2021, 09:54

en pas op met dat uitgerekend gewicht van de motor, ik heb dat ook bij verschillende motoren gedaan tot je ze op de weegschaal zette dan schrik je soms van het eindgewicht, dikkere binnenbanden, zwaardere banden, wat versteviging hier, wat daar,....
Maar het gewicht is niet het belangrijkste het is het rijgevoel dat telt, ooit voor een lichter motor gegaan, -30kg dan de voorganger en dat was echt enerverend rijden, nu ben ik thuisgekomen op een 701, zeker niet de perfecte fiets maar wel voor mijn reizen, kort en krachtig


Dankje voor de tips Jacinto, ik heb het boek van Chris volg zijn site en zijn topics op horizon unlimited dus ben op de hoogte van de wijzigingen zelf echter nog nooit in Marokko geweest dus we gaan het ervaren.
Maar de verslagen van jouw en propje waren zeker een trigger om die hoek uit te kiezen.


Wat gewicht betreft dit is met de weegschaal gemeten en gewicht van de voor en achterkant samen opgeteld heb alleen niet los de motor en los de bagage gewogen vandaar de schatting motor +-155/160kg en bagage +-25/30 kg
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Mooie DAF de nieuwe dat dan weer wel

Verder geen tips

Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Misschien dat jullie me ook nog wel kunnen helpen met mijn twijfels en tips voor de regio Hauts-de-France en Normandië voor slaap plaatsen en route tips.


Kopie van mijn Facebook berichten, in het Engels om meer publiek te bereiken:

⁉️Advice needed for TET France North West area until Paris.❓


Hi Guys and Girls,

I need your advice on the north west area of France.
I'm riding my bike from the Netherlands to Gibraltar via, France, Spain and Portugal over the TET to there hopefully cross over to Morocco or other wise if the ferries are still locked done by mid of December I will head via the Mediterranean coast to catch the ferry in Sete.

What are track conditions of Section 1 and section 3. Similar type of clay ground like the Belgium TET?

I have road a mix of the old and new TET Belgium and with the current wett💦🌧️ weather conditions the slippery clay is a real energy drainer.

As I'm on a long journey and this sections are close to my home I maybe want to skip them and go back on a future holiday with better weather ☀️ and a lighter luggage setup.

My riding skills are ok, no pro but also not a complete novice.
Physical condition is good, running 1/2 marathons monthly, and in flat surface able to lift my bike up easily 10 times.
Mentally not the best at the moment 60%, scattered mind and hard keeping 100% constant focus on the road.

Bike is in good condition and not to heavy 180kgs fully loaded and fueled up, tires are proper offroad ones and most likely going to score a fresh set around Dunkirk.

I personally heavy lean towards skipping this part of the TET for now and take a tarmac B-road option to just bellow Paris.

But I'm not very familiar with this area of France so I doubt if to choose for option:
A.: google maps route from Dunkirk to Houdain avoiding highways. (Buying a set of 50/50 or 30/70 tyres (%on-road/off-road) in Dunkirk)

B.: Take a Scenic route along the coast created with kurviger route planner (Buying a set of 50/50 tyres)

C.: Continue TET going diehard mode. ( Buying a proper set of knobies)

I think B is the best option giving my self some nice coastal views, time to get my mind straightened to get mentally back to 90%+.
High chance of finding good cheap sleeping options (B&B, hostels or hotels) maybe some camping but with the weather conditions for coming week 🌧️ I prefer a bit of luxury.

Personally very much in doubt if option C is not going to end up in a break down, for me personally or the bike. Bone Fracture 🦴🤕🏥, broken bike 🏍️🔧⚒️ or a mental breakdown 😭🤯😱.
Rather come back in the future when I'm mentally doing well.

Time is not really an issue have money saved up for 1,5 years of traveling but prefer to be in Morocco before Christmas 🎄.

Additional questions:
- Any body knowing a good bike store around Dunkirk which can help me with a new set of Tyres and proper fully synthetic oil 10W60 or 10w50?
- any body knowing a good MX store around Dunkirk to get a extra set of goggles with a nose guard, antifog Lens and a light tinted lens for wett weather conditions and evening Twilight?
- and an MX store with experience on Husaberg/ Husqvarna/KTM, want to have my TPS and ignition/spark 💥⚡👨‍🔧 checked starting cold is sometimes difficult and under very wett slow speed 1/2th gear the bike some times stalls, I'm personally thinking TPS is maybe a bit of or condens in one of the electrical connectors ( these have been cleaned before the Trip and most of them are filled up with dielectric grease.
- any body a recommendation for a place to stay around Dunkirk for 2 or 3 days?
- the beach races the do in this area (Pilot de sable) Do they also have training days or MX tracks around there, would love to pay a visit for a look around and share a coffee ☕ with some local rider's.

Thanks everyone already for your help.

And for the people interested in my journey check out my polarsteps:
‘The Offroad Adventurer going South NL to NW Africa‘ via https://www.polarsteps.com/SamTheOffroadAdventurer/4412577-the-offroad-adventurer-going-south-nl-to-nw-africa (Currently only in 🇳🇱dutch, but maybe google translate works, looking into adding 🇬🇧 summaries in the future, during my rest days)
Instagram: The_offroad_adventurer
Or just follow my Facebook profile.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
...indien dat plan voor een bagagerek voor de Husa's er komt, doe ik graag mee................


grtz
Frans vD

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Zo'n reis moet je vooral voor je plezier doen. Je hoeft niks, bepaalt alles lekker zelf. Plannen maken is goed maar wees niet bang er van af te wijken.
Offroad rijden is leuk maar ook geen must. Als het sch*tweer is en je bent het zat draai je gewoon het asfalt op naar het zuiden of waar het beter weer is  8)


In Frankrijk heb je een keten motorzaken, Dafy. Die zitten op veel plekken door het land. Goeie ervaring mee. Zit ook in Duinkerken zag ik. Zijn algemeen, niet speciaal MX. Maar wat je daar niet kan kopen weten ze vast wel waar dan wel.


https://www.dafy-moto.com/magasin/dafy-speed-dunkerque-eperlecques.html
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Zo'n reis moet je vooral voor je plezier doen. Je hoeft niks, bepaalt alles lekker zelf. Plannen maken is goed maar wees niet bang er van af te wijken.
Offroad rijden is leuk maar ook geen must. Als het sch*tweer is en je bent het zat draai je gewoon het asfalt op naar het zuiden of waar het beter weer is  8)


In Frankrijk heb je een keten motorzaken, Dafy. Die zitten op veel plekken door het land. Goeie ervaring mee. Zit ook in Duinkerken zag ik. Zijn algemeen, niet speciaal MX. Maar wat je daar niet kan kopen weten ze vast wel waar dan wel.


https://www.dafy-moto.com/magasin/dafy-speed-dunkerque-eperlecques.html
dankje wel voor het advies Gert,
Het gaat waarschijnlijk optie B of A worden.
daffy is een goede tip ga ik is langs.


Echter nieuwe uitdaging sta met een platte accu, gestrand op een boeren landweggetje enben nu bij het eerste huis wat ik tegen kwam aan het logeren.
Mijn jumpstarter wil hem ook niet voldoende Power bieden dus morgen een lader of nieuwe accu zoeken. Helaas vis het een feest dag in België echt is de zoon van de eigenaar een crosser dus ze hebben wat motor vrienden die mogelijk kunnen helpen.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Ik heb met een opgebalzen accu gestaan bij Duinkerken (Eperlecques) in de buurt, 3x raden wie me daar geholpen heeft op een maandag (normaal gesloten).....Dafy.


Is je laadspanning nog wel goed?


Tot aan Parijs heb je veel graspaden tussen de landerijen door. Met regen worden deze gilbberig en soms zitten er harde richels in (rij zoveel mogelijk op het midden). Af en toe gaat de route donkere bosjes in, dit is zeker met nat weer erg zwaar met een beladen motor, maar als je er lol in hebt is het goed om de sleur van de graspaden te verbreken.
Zie ook mijn verslag: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=24902.15
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Dankjewel voor de tips Niek,
Ik zit nu iets boven Roubaix/ Lille.
Heb al gezien dat ze bij de Dafy in Lille mijn accu op voorraad hebben.
Ik denk dat ik tot Duinkerken of loon plage door rijdt daar ff een paar dagen rust om een veiliger route langs de kust uit te zoeken en dan in midden Frankrijk de Tet weer oppak.
Ik heb geen multimeter bij me dus laadspanning heb ik nog niet kunnen controleren.
Maar de drie dagen hier voor leek de accu ok

Post Merge: 01-11-2021, 07:55
Ik heb met een opgebalzen accu gestaan bij Duinkerken (Eperlecques) in de buurt, 3x raden wie me daar geholpen heeft op een maandag (normaal gesloten).....Dafy.


Is je laadspanning nog wel goed?


Tot aan Parijs heb je veel graspaden tussen de landerijen door. Met regen worden deze gilbberig en soms zitten er harde richels in (rij zoveel mogelijk op het midden). Af en toe gaat de route donkere bosjes in, dit is zeker met nat weer erg zwaar met een beladen motor, maar als je er lol in hebt is het goed om de sleur van de graspaden te verbreken.
Zie ook mijn verslag: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=24902.15

je reis verslag heb ik inderdaad gezien daar omschreef je ook al de uitdagingen die de klei grond jouw gaf.
Het is een prachtige omgeving maar ik denk dat ik er verstandig aan doe om later is een keer terug te keren met een lichtere bagage setup en betere weersomstandigheden
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Inderdaad zoals Gert zegt,
alles mag, niets moet, je moet jezelf amuseren,
er zijn soms reizen geweest waarvan ik massa's track's gemaakt heb en er misschien maar één van gereden heb,
het ergste is als je denkt dat je die track MOET rijden,
Al dagen gehad waarvan ik er geen plezier in vond en dus een asfalt of rustdag van maakte, is ook leuk of dagen waar je het dubbele doet gewoon omdat je in de flow bent,
soms gewoon een baantje inrijden en zien waar dat uitkomt, je bent op reis..
succes met je accu