Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Mijn grote avontuur is gestart van NL naar Marokko via de TET en méér  (gelezen 1562 keer)

Offline member

• Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
Dus voor Mongolië misschien straks toch een rek maken en voor nu misschien kijken of ik het kan laten lassen of nieuwe demper huls bestellen en kijken of ik daar misschien een holling in kan kloppen op het punt waar hij aan loopt.
Jan heeft een gebruikte demper te koop: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=24979.0

Citaat
Het rijden gaat wel steeds soepeler alleen de weersomstandigheden zijn niet ideaal dus worstel soms nog met mijn ritme om vroeg op te staan en snel mij spullen te pakken om weer onderweg te zijn, me zelf motiveren om het maximale uit de dag te halen in plaats van de gemakkelijke weg van lui opstaan en alles lekker op het gemak wat wel fijn is maar dit maakt het aan het eind van de middag vaak lastig om de geplande Km's voor het donker wordt te halen.
Had daar voor mijn gevoel in de zomer of samen met reis genoten minder last van, eerder licht en warm en een stok achter de deur als je een bepaalde ontbijt of vertrek tijd had afgesproken.
Kun je je geplande km niet inkorten? Je hebt de tijd aan jezelf en hoeft nergens te wezen, dus als je meer geniet van een relaxte start vd dag zou ik dat gewoon doen.

Offline member

• Member
  • *
Jan heeft een gebruikte demper te koop: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=24979.0
Kun je je geplande km niet inkorten? Je hebt de tijd aan jezelf en hoeft nergens te wezen, dus als je meer geniet van een relaxte start vd dag zou ik dat gewoon doen.

Ik heb thuis nog een originele uitlaat demper liggen, het is vooral voor nu onderweg dat ik naar een oplossing opzoek moet.

En inderdaad mijn streven van 250km per dag heb ik al los gelaten en ben nu tevreden met 125 tot 150km al is dat soms zelfs al uitdagend als je wat tegen slagen hebt. Heb al een paar keer flink lopen worstelen op wat steile klimmen met diepe water sporen en een keer de motor vast gereden in een moder poel dan vliegt de tijd in eens voorbij als je daar in je eentje staat te worstelen in de middel of no where.
Maar ook wel leerzaam je leert steeds beter het terrein in te schatten en de afweging te maken of het wel of niet verstandig is om de uitdaging aan te gaan.
En zoals eerder aangegeven is deze trip meer een voorproefje zonder echte verplichtingen dus ik zie het niet als faalen.
Maar het brengt wel je planning in twijfel maar dat is onderdeel van het reis proces die balans en de juiste mogelijkheden daar in vinden.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

• Suzuki DRZ400S,Mitsub Pajero sprt,BMW F800GS

Ik heb thuis nog een originele uitlaat demper liggen, het is vooral voor nu onderweg dat ik naar een oplossing opzoek moet.

Kan je die niet laten opsturen? Je hebt alle tijd lijkt het.
Marcel

Online member

• NC750X; FE570; 950SE
Meelopen met een rallyteam is super leuk en erg leerzaam, maar ook die hebben het probleem van Covid. De amateur rallywereld is erg gezellig en iedereen helpt elkaar met improviseren.

Over je route, de Gibraltar race loopt Spanje naar het Oosten (afhankelijk van welk jaar) misschien kan je die route wel vinden en is het interessant voor jou zonder dat je een boot moet pakken naaar Africa.
None of us is as strong as all of us.