Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mijn grote avontuur is gestart van NL naar Marokko via de TET en méér  (gelezen 5300 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Wat je al zei (en wat ik heb gedaan) het is dichtbij en prima in een weekje tussendoor te doen. Op naar de zon of iig beter weer....
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Ik volg je via polarsteps. Probleem met de uitlaat opgelost? Band raakt de originele niet meer?
Ik zou idd de dynamo ook effe laten testen als je de nieuwe accu laat plaatsen.


Suc6, Marten
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
er staat te lezen dat er een andere uitlaat opzit nu,
wel mooi geschreven allemaal is een plezier om te lezen,
indien je pa zo een goedzak is kan ik altijd zo een rekje maken maar daarvoor moet hij dan wel met een modelmotor tot in Bastogne, Belgie rijden,
zal dan in Chroommoly zijn en wat geduld hebben.
Dat is de reden dat ik nooit met de Michelin dessert rij, de grip op nat wegdek en bij zo een reizen rij je bij nat nogal snel eens verhard.
veel plezier nog en dag per dag nemen,
ik hou ervan om steeds vroeg te vertrekken dat laat me ontspannen rijden, de omstandigheden van de onverharde wegen zijn in dit seizoen steeds zwaarder door al het natte ivgl met de lente/zomer alles is echt sompig nu.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Inderdaad, beperk de social media updates tot de avonduren en vertrek lekker vroeg. Iedereen weet dat je op pad bent, dus niemand verwacht op stel en spring een reactie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Ik heb ff gewacht met mijn ouwe lullen reactie, maar neem je niet te veel hooi op je vork?! Het is fantastisch om je in real time te volgen. Maar reizen moet je leren, je hebt al genoeg aan je hoofd. Heb ik genoeg benzine, is de route goed, waar ga ik eten, heb ik nog drinken (zeker straks in Marooko), waar ga ik slapen. En dan wil je ook nog uitgebreid verslag doen.....

Ik zou als ik jou was wat stapjes terug doen, wat is het belangrijkste bij reizen: het reizen zelf. Dus zorg er voor dat dat goed gaat en leuk is. Om te blijven reizen moet je materiaal het blijven doen, zorg daar iedere avond goed voor. Al de rest is maar bij-zaak en kan je doen als je tijd over hebt. Reizen doe je primair voor jezelf!!

En idd, ik hou ook van op tijd opstaan en snel de eerste km's maken in de ochtend. Stop niet te veel/lang maar doe veel dingen tegelijk als je stopt. In Frankrijk heb je veel supermarkten met tankstations. Dus ik deed daar vaak lunch, boodschappen en tanken in een.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Ik volg je via polarsteps. Probleem met de uitlaat opgelost? Band raakt de originele niet meer?
Ik zou idd de dynamo ook effe laten testen als je de nieuwe accu laat plaatsen.


Suc6, Marten
Ik ben op dit moment in Lille seclin bij Motoland KTM, de bougie dop verbinding was versleten die hebben we vervangen, Olie wissel gedaan. Nu even lunchen en we gaan zo naar andere achterband kijken want de huidige loopt nog steeds lichtjes aan wel minder als tegen de akra.
En dan gaan we ook laadspanning en tps controleren.


Voor de banden twijfel ik tussen set 50/50 mitas e07s om dat ik km's over de weg wil gaan maken richting het zuiden of meer 30/70 Dunlop d606 achter en MT21 voor.

Post Merge: 02-11-2021, 13:59
Ik heb ff gewacht met mijn ouwe lullen reactie, maar neem je niet te veel hooi op je vork?! Het is fantastisch om je in real time te volgen. Maar reizen moet je leren, je hebt al genoeg aan je hoofd. Heb ik genoeg benzine, is de route goed, waar ga ik eten, heb ik nog drinken (zeker straks in Marooko), waar ga ik slapen. En dan wil je ook nog uitgebreid verslag doen.....

Ik zou als ik jou was wat stapjes terug doen, wat is het belangrijkste bij reizen: het reizen zelf. Dus zorg er voor dat dat goed gaat en leuk is. Om te blijven reizen moet je materiaal het blijven doen, zorg daar iedere avond goed voor. Al de rest is maar bij-zaak en kan je doen als je tijd over hebt. Reizen doe je primair voor jezelf!!

En idd, ik hou ook van op tijd opstaan en snel de eerste km's maken in de ochtend. Stop niet te veel/lang maar doe veel dingen tegelijk als je stopt. In Frankrijk heb je veel supermarkten met tankstations. Dus ik deed daar vaak lunch, boodschappen en tanken in een.
Terechte opmerking Niek, denk dat je daar de spijker wel op de kop slaat.
Het gaat me niet om de likes of volgers hoef er ook geen geld mee te verdienen zoals de influencers maar ik vind het zelf prachtig om reis verhalen van anderen te lezen en wil het voor later ook graag zelf bijhouden maar de combinatie van alle omstandigheden en de tijd wat dingen kost heb ik onderschat. En ik zet vaak andere helpen op plek 1 en mijn eigen belang op plek 2 dat moet ik leren om daar beter op te letten ik heb nu in Lille wat rust dagen gepland om de motor op orde te krijgen en wat rand zaken zodat ik ook wat meer rust in mijn koppie krijg en dan Idd goed plan voor het reizen maken. Vroeg vertrekken voor 9.30u km's maken Idd een grondige stop en een korte koffie pauze en dan rond 16.30 opzoek naar slaapplaats motor na lopen en eten en dan savonds verslag schrijven of als het niet past wat steek worden om te onthouden en foto's sorteren en later op rust dag het volledige verslag.


Het opstaan is niet mijn sterkste punt ben geen enorm ochtend mens en nu het sochtens zo donker is nodigt dat ook minder uit maar tot nu toe meestal 07.30u en dan 8 ontbijt. Maar merk dat ik veel van de kleine dingen zoals bagage pakken en monteren onderschat heb kwa tijd.
Tip van de combi supermarkt is een goede, koffie stop en tanken combineerde ik meestal al wel.


Het reizen is wel leuk en rijden gaat opzich ook goed alleen de tijd die alles kost en de minder km's dan gepland maken me wat onzeker.
Maar Idd ik heb wel wat veel hooi op mijn vork genomen en bepaalde zaken onderschat en ik moet opzoek naar de perfecte balans hier in en het solo reizen maakt sommige dingen ook lastiger dan met een vriend of groep.

Post Merge: 02-11-2021, 14:07
er staat te lezen dat er een andere uitlaat opzit nu,
wel mooi geschreven allemaal is een plezier om te lezen,
indien je pa zo een goedzak is kan ik altijd zo een rekje maken maar daarvoor moet hij dan wel met een modelmotor tot in Bastogne, Belgie rijden,
zal dan in Chroommoly zijn en wat geduld hebben.
Dat is de reden dat ik nooit met de Michelin dessert rij, de grip op nat wegdek en bij zo een reizen rij je bij nat nogal snel eens verhard.
veel plezier nog en dag per dag nemen,
ik hou ervan om steeds vroeg te vertrekken dat laat me ontspannen rijden, de omstandigheden van de onverharde wegen zijn in dit seizoen steeds zwaarder door al het natte ivgl met de lente/zomer alles is echt sompig nu.
Jacinto bedankt voor het aanbod maar zoals de meeste al zeggen moet ik op dit moment even focussen op het rijden. Ik zal je in gedachten houden maar Bastogne is wel een eindje.
Mijn vader vind het soms wel leuk om te helpen maar hij is meer van het tuinieren en bouwvakkers werk dan het hele technische maar stuk rijden om me uit de brand te helpen vind hij geen straf als hij de tijd er voor heeft.
De band was niet mijn eerste keus maar had nog een paar half aangebroken setjes staan vandaar dat ik hier op ben vertrokken.


Dag tot dag prioriteiten bepalen begint nu wel duidelijk te worden.
Ja omstandigheden van de paden heb ik wel wat onderschat vooral de klei, regen had ik wel verwacht
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
daarom dat ik nooit op reis vertrek maar op proefrit, :)
ik denk dat je de normale evolutie doormaakt zoals velen,
mijn bagage is ook altijd al verandert, tot je je ding gevonden hebt,
het is ook niet omdat het voor iemand anders werkt dat het voor jou goed is
ik ken er die dezelfde bagage van mij in 2 brooddozen krijgen, wel bij mij werkt dat niet.
één kant kampeergerei en noodrantsoen, andere kant gereedschap en reserveonderdelen,
en bovenop mijn gewone kledij met toiletzak dat is samen met de tanktas meestal het enigste wat van de motor gaat,
s'morgens vertrekken is tanktas erop roltas met 2 rokstraps vast en op 5 minuten ben je weg.
En als je vind dat je te weinig kilometers maakt dan was je bij de planning misschien wat te gulzig, gewoon nemen hoe het komt je moet nergens zijn, het is de ervaring die telt.
Al rij je morgen huiswaarts, dan zal je toch al een pak ervaring opgedaan hebben,
En zoals die ouwelul  ;D al gezegd heeft concentreer je op de reis, de rest is bijkomstig,
zelf neem ik foto's met een olympus touch die rond mijn nek bengelt en s'avonds durf ik soms de rit in een paar zinnen opschrijven en een verslagje komt meestal wanneer ik tijd heb (nadien en in de winter)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Het gaat me niet om de likes of volgers hoef er ook geen geld mee te verdienen zoals de influencers maar ik vind het zelf prachtig om reis verhalen van anderen te lezen en wil het voor later ook graag zelf bijhouden maar de combinatie van alle omstandigheden en de tijd wat dingen kost heb ik onderschat.
Toen ik met team Alpecin op stap was om grand Fondo's te rijden, heb ik mezelf aangewend om regelmatig even mijn telefoon te pakken en een klein filmpje in te spreken. Dat scheelt uitschrijven en je hebt toch het gevoel op dat moment even vastgelegd. Later ben ik dat gaan combineren met een gopro op de fiets en had ik ineens filmpjes om te monteren. Dat monteren kost wel weer meer tijd, maar het vastleggen is echt zo gebeurd. Dan kun je daarna nog kiezen wat je er mee doet. Zo deed ik dat bijvoorbeeld tijdens L'Etape du Tour.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Hey Sam


T kwartje valt nu pas: we hebben elkaar op de MS1000 ontmoet, waren buren  ;D





Ik wens je veel plezier, geniet er van kerel! Dit wordt een life-changing experience!


Laat t gewoon allemaal gebeuren, dan kom je vanzelf ‘in de flow’.


uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Nog een tip van een ouwe lul.


Zorg dat alles een vaste plek heeft. Je oordopjes, portemonnee, telefoon, altijd in dezelfde zak. Je bagage inpakken duurt een paar dagen, maar dan heb je als het goed is ook een systeem en houd je daaraan.
Leg voor je gaat slapen alles klaar, loop de dag van morgen alvast in gedachte door, maak je hoofd leeg (word ik nu te zweverig  :-X ) en ga dan lekker dromen over het ultieme slingerende pad met mega hoogteverschil.
Verlag idd op je telefoon inspreken (scheelt weer papier en je raakt het niet kwijt), uitwerken als je er tijd en vooral zin in hebt.


We zijn je eeuwig dankbaar als je een verlag AF schrijft. Dus liever minder uitgebreid maar met eind dan lappen tekst en de laatste weken missen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Sam, bij mijn originele uitlaat i.c.m. een serieuze (brede) achterband had ik last van hetzelfde probleem met mijn husaberg. Bij mij was het opgelost met 2 alu busjes als extra spacers achter de originele uitlaat busjes. Ik schat 3/4mm dik dat ze waren.


Bij mij werd (en nog steeds) de spatlap ook opgevreten door de band wanneer ik mijn wiel te ver ver naar binnen had staan in de spanners. Volgende keer houd ik de ketting hiervoor iets langer aan.
Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Kijk hij zit al bij Carcassonne in de buurt. Mooi dat hij de draad weer op heeft kunnen pakken  :) . Dan maar even wat langer wachten op z'n mooie verslagen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
super, dat hij er maar van geniet, wij zullen dat achteraf wel doen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Inderdaad heb een paar dagen rust in Santiago de Compostela dus ik probeer mijn verslag Idd weer een beetje up to date te brengen.


Bedankt nog voor al jullie tips.
De uitlaat loopt nog steeds aan wel minder erg dan eerst maar heb weer een gaatje te pakken. Ben al overgestapt naar een 110/100-18 achterband en had de uitlaat na mijn trip door Nederland al naar buiten gebracht met 5 revetten tussen de montage punten.
Ik denk dat het gewicht van de bagage en de brandstof in het subframe de boel iets te ver naar binnen laten flexen.
Dus voor Mongolië misschien straks toch een rek maken en voor nu misschien kijken of ik het kan laten lassen of nieuwe demper huls bestellen en kijken of ik daar misschien een holling in kan kloppen op het punt waar hij aan loopt.


Het rijden gaat wel steeds soepeler alleen de weersomstandigheden zijn niet ideaal dus worstel soms nog met mijn ritme om vroeg op te staan en snel mij spullen te pakken om weer onderweg te zijn, me zelf motiveren om het maximale uit de dag te halen in plaats van de gemakkelijke weg van lui opstaan en alles lekker op het gemak wat wel fijn is maar dit maakt het aan het eind van de middag vaak lastig om de geplande Km's voor het donker wordt te halen.
Had daar voor mijn gevoel in de zomer of samen met reis genoten minder last van, eerder licht en warm en een stok achter de deur als je een bepaalde ontbijt of vertrek tijd had afgesproken.


Echter gooit Covid op dit moment wel roet in het eten voor de noord Afrika plannen. Had gehoopt om januari en februari daar door te brengen en dan weer terug naar Nederland te gaan via de snelste weg.
Marokko zit echter sinds woensdag twee weken in lockdown voor toeristen. Echter zal het me niets verbazen als dit wat langer gaat duren gekeken naar hoe het met de vorige lockdowns daar ging.
Ben naar wat alternatieve locaties aan het kijken, Algarije (lijkt alleen mogelijk met gids via georganiseerd reis), Tunesië (stuk verder weg en bepaalde gebieden ook gids nodig maar minder strict dan Algarije), Corsica of Sardinië (beide hebben hoge kans op veel regen in januari/februari).
Of toch gewoon op het vaste land blijven zuid Spanje/Portugal, weersomstandigheden zijn daar oke maar weet niet of het interessant genoeg is om daar twee maanden mezelf te vermaken.


Andere optie waar ik aan gedacht heb is 1,5 tot 3 maanden soort vrijwilligers werk stage (tegen kleine onkosten vergoeding) te gaan doen bij een race/rally team of bedrijf met connecties richtig de rally wereld om is te ontdekken hoe die bedrijfscultuur is mocht ik in de toekomst ambities hebben om met mijn carrière die kant op te willen gaan dan heb ik al iets op mijn CV staan wat mogelijk wat meer deuren opent.
Ik heb in Frankrijk ook al een dagje mee gelopen met een privé raceteam tijdens een training welke in de top 5 van het pilot de sable kampioenschap rijden. Het was veel praktische sleutel werk meer MBO niveau maar ze waren ook wel bezig met wat verbeter mogelijkheden waar iets meer technisch analyse werk bij komt kijken en de team lead had zelf in het verleden ook voor het KTM fabrieks team gewerkt ben gaf aan dat ze op dat niveau ook meer test werk deden voor nieuwe producten, dus dat sprak me wel aan.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro