Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank  (gelezen 548 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Gepost op: 06-11-2021, 20:50 »
Heeft iemand toevallig zo'n filter voor in je benzinetank liggen die past op een safaritank (van een Husaberg)? Van Twinair of Guglatech ofzo?


Of moet ik me niet zo druk maken over de benzinekwaliteit in Marokko?



Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #1 Gepost op: 08-11-2021, 11:49 »
Benzine (pompen) zijn in Marokko net zo goed of slecht als in Europa. Gewoon de bekende merken en keurige benzine stations. Ik heb in tig keer Marokko nooit problemen gehad met verkeerde/vuile benzine. Een filter bovenin je tank-opening kan natuurlijk geen kwaad, bij het tanken valt wel eens wat vuil/stof/zand wat rondom je tankdop aankoekt, in je benzine tank. Ik heb dat toevallig net zelf met mijn Husaberg na mijn Greece Adventure in september.  Onderin mijn tank vond ik wat zandresten, ik weet zeker dat dat niet in de benzine zat maar dat het aan mijn eigen slordigheid te wijten is.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #2 Gepost op: 08-11-2021, 16:52 »
Anders een panty van je vriendin (of van jezelf?? :D )
werkt ook prima, kan je daarna ook over je hoofd doen en je geld terug halen  :-X
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #3 Gepost op: 08-11-2021, 17:44 »
Een filtertje tussen je pomp en injector is nuttiger. Die zitten op de nieuwe exc op de plaats van de snelsluiting
Ik heb daar wel eens met flink wat zand in m'n tank de dag af moeten maken, had de doop er niet goed op en dook een duin in. S avonds alles gespoeld dat wel.
Verder naar het zuiden zou ik daar een grotere filter tussen zetten die ze bij auto's gebruiken.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #4 Gepost op: 09-11-2021, 09:45 »
Een filtertje tussen je pomp en injector is nuttiger. Die zitten op de nieuwe exc op de plaats van de snelsluiting
Ik heb daar wel eens met flink wat zand in m'n tank de dag af moeten maken, had de doop er niet goed op en dook een duin in. S avonds alles gespoeld dat wel.
Verder naar het zuiden zou ik daar een grotere filter tussen zetten die ze bij auto's gebruiken.
Waarom is een filtertje tussen je pomp en injector nuttiger?
Ik heb twee sokken geplaatst (Safari-en achtertank) bij de inlaat… mijn redenatie is; vervuiling komt van de benzinepomp waar je tankt. De vervuiling kan niet ophopen in je tanks en benzineslangen. Ik zie het filtertje tussen pomp en injector als extra zeefje.

Post Merge: 09-11-2021, 09:49

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #5 Gepost op: 09-11-2021, 12:49 »
The sok does not filter at the same micron level as what's needed for the injector.

Injector has a 20 micron jet.
The sok only filters to 40 micron, where an in-line filter goes down to 10 microns:




Sent from my IN2013 using Tapatalk


Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #6 Gepost op: 09-11-2021, 12:53 »
Voor een volgende keer plaats ik een extern filter zoals hierboven. Nu zal het een panty worden :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #8 Gepost op: 09-11-2021, 13:28 »
Waarom is een filtertje tussen je pomp en injector nuttiger?
Ik heb twee sokken geplaatst (Safari-en achtertank) bij de inlaat… mijn redenatie is; vervuiling komt van de benzinepomp waar je tankt. De vervuiling kan niet ophopen in je tanks en benzineslangen. Ik zie het filtertje tussen pomp en injector als extra zeefje.


Idd het is een zeefje met 10-20 micron porien. Zoals gezegd red je dat niet met een sok, of je moet heeeel veel geduld hebben bij de pomp. Er zijn genoeg mogelijkheden voor filtratie tussen pomp en injector.

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #9 Gepost op: 13-11-2021, 11:02 »
Was er ook niet iets met vervuiling juist door je pomp?
Ik bedoel die zwarte meuk in de filter die in de tank zit dat komt door de pomp of is die theorie achterhaald?



Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #10 Gepost op: 13-11-2021, 16:20 »
Ik heb geen idee waar dat vandaan komt en ook nergens een helder antwoord. Zowel met 690 en 570 had ik het. Gewoon regelmatig vervangen die filter.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #12 Gepost op: 14-11-2021, 16:24 »
Tijdje zo’n tanksok uit Australië geprobeerd maar de doorlaatbaarheid liet te wensen over. Had van de Cagiva nog een filter liggen en dat er bij gezet met slangenklemmen. Was iets lomper als degene die hier genoemd worden, paste net, maar deed t goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 324
Re: gezocht: benzinetankfilter (tanksok) safaritank
« Reactie #13 Gepost op: 14-11-2021, 18:44 »
ik heb ook zo'n australische tanksok in mijn ktm... werkt prima, de benzine kwam er laatst heel schoon en net uit... maar tanken duurt wat langer.