Wijs op Reis > Reis- en Landeninfo

Algerije Tips en Ervaringen?

(1/6) > >>

samvspr:
Ik ben onderweg richting het zuiden originele plan was oversteken naar Marokko rond eind december.
Maar voorlopig zit Marokko op slot voor minimaal 2 weken mogelijk langer.
Dus ben me alvast aan het oriënteren op eventuele alternatieven.
Een van de opties lijkt Algerije te zijn.
Heeft er iemand hier ervaring met offroad reizen met de motor daar? Zelfstandig of georganiseerde reizen.


Informatie die ik op het web kan vinden is beperkt het lijkt een stuk minder touristische dan Marokko en de grens gebieden en het zuiden moeten vermeden worden Ivm terrorisme/oorlogs gevaar.

Betula:
Algerije weet ik eigenlijk niets over. Weet dat het bij Jacinto nog op zijn lijstje staat. Geen idee of hij daar meer informatie over heeft.
Ik weet dat Spanje <-> Marokko dicht zit, maar volgens mij vaart de boot Frankrijk <-> Marokko wel. Het botert met Spanje niet zo vanwege de vluchtelingen (dacht ik).


Boot van Frankrijk naar Marokko is van Sète - Tanger Med

https://www.directferries.nl/sete_tanger_med_veerboot.htm

Duurt wel iets van 45 uur en slechts 1x per week ::)

Rogier:
Geen ervaring mee. En je zo het nader moeten uitzoeken, maar persoonlijk zou ik wel drie keer nadenken om na Algerije naar Marokko over te steken. Die liggen elkaar niet lekker  :-X 

samvspr:
Spanje ligt er al een hele tijd uit inderdaad, van wegen de politieke conflicten in Cueta Ivm vluchtelingen.
Maar sinds deze week is ferry bij Frankrijk ook opgeschort voor minimaal 2 weken Ivm covid.


Van Algerije naar Marokko is Idd zeer lastig.
Algerije zou dan ook in plaats van Marokko zijn.
Wil januari en februari daar door brengen en dan eind februari begin maart weer terug naar Nederland.

propje:
Kom je Algerije wel in?Dacht dat marokko op slot zat.Wil ook graag weer in febr maart.Algerije zou dan wel een optie kunnen zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie