Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: tips om snel een foto te maken onderweg  (gelezen 646 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2319
tips om snel een foto te maken onderweg
« Gepost op: 06-12-2021, 11:13 »
Tijdens mijn trip in Marokko bleek dat ik toch wat vaker dan verwacht even snel een foto wilde maken. Daarvoor gebruik ik mijn telefoon. Deze zit echter in een ziploc in mijn binnenzak, dus niet echt voor de pak. Bovendien werkt hij niet met handschoenen aan. 'Even snel' zat er dus niet in.


Hebben jullie hiervoor tips? Een losse camera die tegen een stootje kan? Ik hoef geen prijswinnende plaatjes te schieten, maar wel wat indrukken vastleggen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: tips om snel een foto te maken onderweg
« Reactie #1 Gepost op: 06-12-2021, 11:49 »
Ben zelf niet zo van de foto's. Rij wel veel met een 'Japenner' die ALLES op de gevoelige plaat vast legt. Op dezelfde manier als jij.

De telefoon zou je in een waterdichte zak van je jas kunnen doen of een losse pocket. Dat scheelt de zipbag. En je kunt de knoppen van je telefoon programmeren voor aanzetten, zoom en afdrukken. Dan hoef je je handschoenen niet uit te doen.

Alternatief zou een action cam kunnen zijn op je helm of stuur die je snel kunt losklikken. alleen gebruiken om individuele fotos af te drukken. Zou wel de hoogste resolutie wide angle kiezen ipv de fisheye ivm vervorming. Thuis kun je de fotos croppen. Beeldscherm achyerop helpt om beter te richten en settings te checken.

HTH

Sent from my SM-G991B using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: tips om snel een foto te maken onderweg
« Reactie #2 Gepost op: 06-12-2021, 13:28 »
Heb altijd waterdicht stofdicht fototoestel bij me.Heb geen dure smartphone en deze maakt niet zulke mooie foto's.Fototoestel is TG2 of 4 moet ff zoeken.Ik dacht van Olympus.Panasonic heeft ook waterdichte.In kleine tanktas of om je nek He wat grappig grote en kleine letters


Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: tips om snel een foto te maken onderweg
« Reactie #3 Gepost op: 06-12-2021, 16:28 »
Hier ook een Olympus touch met rubbertje
Hang ik rond mijn nek en kan ik met links aanzetten en foto's maken al rijdend super toestel

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: tips om snel een foto te maken onderweg
« Reactie #4 Gepost op: 06-12-2021, 17:39 »
Neem je vrouw mee, kan die de foto's maken.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: tips om snel een foto te maken onderweg
« Reactie #5 Gepost op: 06-12-2021, 17:55 »
Die rijd zelf,
Maar dochter doet dat bij reizen op het verharde

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: tips om snel een foto te maken onderweg
« Reactie #6 Gepost op: 06-12-2021, 18:19 »
Neem je vrouw mee, kan die de foto's maken.
extra voordeel: sta je zelf ook nog eens op de foto

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: tips om snel een foto te maken onderweg
« Reactie #7 Gepost op: 06-12-2021, 19:43 »
extra voordeel: sta je zelf ook nog eens op de foto



Valt tegen.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: tips om snel een foto te maken onderweg
« Reactie #8 Gepost op: 06-12-2021, 20:12 »
Tip voor op je telefoon een foto maken met handschoenen:
Veel telefoons activeren de camera door twee keer snel op de aan/uit knop drukken. Daarna kun je met de volume knop een foto maken. Op sommige telefoons kun je dit aan zetten in het menu.
Zo hoef je (als je geen zip-loc gebruikt) alleen je zak te openen en kun je relatief eenvoudig een foto maken.


Daarnaast maken action cams tegenwoordig ook prima foto's :)



Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2319
Re: tips om snel een foto te maken onderweg
« Reactie #9 Gepost op: 06-12-2021, 21:40 »
Heb altijd waterdicht stofdicht fototoestel bij me.Heb geen dure smartphone en deze maakt niet zulke mooie foto's.Fototoestel is TG2 of 4 moet ff zoeken.Ik dacht van Olympus.Panasonic heeft ook waterdichte.In kleine tanktas of om je nek
Dank je. Dat is wel een mooi toestel met gps erbij, weet je later ook nog waar dat was. Wel wat duurder dan ik had gehoopt.

Post Merge: 06-12-2021, 21:44

Ben zelf niet zo van de foto's. Rij wel veel met een 'Japenner' die ALLES op de gevoelige plaat vast legt. Op dezelfde manier als jij.

De telefoon zou je in een waterdichte zak van je jas kunnen doen of een losse pocket. Dat scheelt de zipbag. En je kunt de knoppen van je telefoon programmeren voor aanzetten, zoom en afdrukken. Dan hoef je je handschoenen niet uit te doen.

Alternatief zou een action cam kunnen zijn op je helm of stuur die je snel kunt losklikken. alleen gebruiken om individuele fotos af te drukken. Zou wel de hoogste resolutie wide angle kiezen ipv de fisheye ivm vervorming. Thuis kun je de fotos croppen. Beeldscherm achyerop helpt om beter te richten en settings te checken.

HTH

Sent from my SM-G991B using Tapatalk


Tip voor op je telefoon een foto maken met handschoenen:
Veel telefoons activeren de camera door twee keer snel op de aan/uit knop drukken. Daarna kun je met de volume knop een foto maken. Op sommige telefoons kun je dit aan zetten in het menu.
Zo hoef je (als je geen zip-loc gebruikt) alleen je zak te openen en kun je relatief eenvoudig een foto maken.


Daarnaast maken action cams tegenwoordig ook prima foto's :)
Dank voor jullie tips mbt foto's maken met handschoenen aan. 't Is een telefoon van mijn werk dus moet er zuinig op zijn. Bovendien vind ik het ook prettig om te weten dat ik hulp kan inschakelen, maar dan moet hij nog wel werken. Vandaar de ziploc en binnenzak.

Een GoPro is ook nog een optie zie ik. Vergelijkbaar qua prijs met de nieuwere versie van de camera van propje en jacinto.