Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: reisverslag Marokko november 2021  (gelezen 4042 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #45 Gepost op: 12-01-2022, 14:57 »
Ik geloof dat we een actieradius van minstens 150 km moesten hebben in Marokko, zou net moeten gaan dus denk ik. En anders stop je deze in je rugtas.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #46 Gepost op: 12-01-2022, 16:08 »
Dan ben je weer van andere afhankelijk :( .In de dakar heet dat waterdrager maar daar wordt dan ook vorstelijk voor betaalt :P Zelf je broek ophouden.

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 315
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #47 Gepost op: 12-01-2022, 19:45 »
Kleinste tank in de groep bepaalt toch min of meer de rit
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #48 Gepost op: 12-01-2022, 20:03 »
Maar je maakt er geen vrienden mee als je telkens de vertragende factor bent. Maar er zijn natuurlijk ook andere opties met flessen of fuel bags.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #49 Gepost op: 12-01-2022, 23:22 »
De breuk lijkt goed genezen, maar heb wel een frozen shoulder. Voor mijn werk niet zo'n probleem, maar kan wel een jaartje duren voor ik weer een motor uit de modder kan trekken.

Hoe ontstaat een frozen shoulder eigenlijk? Kwestie van te weinig bewogen of speelt daar nog wat anders een rol bij?
gr Hilbert

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2022, 09:50 »
Hoe ontstaat een frozen shoulder eigenlijk? Kwestie van te weinig bewogen of speelt daar nog wat anders een rol bij?
Weet ik ook niet precies. Waarschijnlijk had eerder en meer bewegen goed geweest, maar of het daarmee voorkomen was...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2022, 10:10 »
Nee je kan er niks aan doen.Je hebt nu een traumatische schouder door de breuk
En gevolg daarvan is 80% kans op bevroren schouder.Dit is wat ze mij hebben uitgelegd.En leeftijd.Ik heb nu beide armen gehad.Tis geen pretje en het blijft lang zeer doen.Tis dat ik geen zwaar werk meer heb anders was het een groot probleem geweest.Kan met beide armen niet goed meer boven m.n hoofd werken.Wat ook nig grote kans is als je één arm hebt gehad je hele grote kans hebt dat de tweede er ook aan komt.Bij veel mensen ontstaat het spontaan.dus niet door trauma.


Post Merge: 13-01-2022, 12:45
Welke reisverzekering heb je genomen?En zo te horen goede service toch.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2022, 14:34 »
Wat kan jij leuk schrijven!


Genezing is een compromis tussen voldoende beweging voor doorbloeding en niet vast gaan zitten tegenover de botten/gewrichten de kans geven aan elkaar te groeien. Ik heb beide AC gewrichten gescheurd (mijn sleutelbenen zijn niet kapot te krijgen), bij de eerste netjes 3 weken rust, bij de 2e gelijk de koffiemolen beweging geoefend. bij die laatste kon ik na 3 weken weer volop sporten terwijl ik bij de eerste keer na 3 weken pas weer begon met bewegen en een maand later weer wat vertrouwen kreeg.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2022, 15:13 »
Bevroren schouder is geen botten of spieren.Het is het kapsel.Sporten kan nooit goed zijn.Alles wat je veel gebruikt slijt of gaat kapot ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2022, 15:36 »
Ik heb het ook over het genezen van je sleutelbeen, niet de stijve schouder.


Je heet niet voor niets propje  :P :P
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2022, 16:46 »
Haha je weet niet eens waar m.n nickname vandaan komt.Die is al van 15 jr voor ik off road ging rijden.En slaat niet eens op mezelf.
By the way er is wel weer 4 kg bij gekomen sinds ik niet meer speedpedelec.Maar die 4 kg zit op de juiste plaats lkr laag zwaartepunt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2022, 20:55 »
Vanmorgen mijn fysiotherapeut gevraagd naar frozen shoulder, bewegen na trauma helpt wel degelijk om het te voorkomen maar is geenszins garantie op niet krijgen.
Op oudere leeftijd kan het zelfs spontaan optreden, heb je geen val van je rollator voor nodig 🤪. Nog een tikkie medisch mysterie waar het dan vandaan komt.
Anyway kan je er aardig tijdje zoet mee zijn als je pech hebt. Hopelijk valt het voor jou mee Vincent.
gr Hilbert

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #57 Gepost op: 02-02-2022, 15:34 »
Hallo Vincent, ik heb op motor forum je reisverslag gelezen en er een vraag over:

wat voor banden(maat) en type mousse reed je?

Ik wil in september naar de Alpen om op rotsige ondergrond te rijden, maar weet nog niet wat mijn banden/mousse keus zal worden .

Ben benieuwd naar je ervaring,

Groet, Martin



Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #58 Gepost op: 02-02-2022, 16:30 »
Gokje 90/90/21Achter120/80/18Of als je stoer bent 140/80/18Of motor met veul vermogen.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: reisverslag Marokko november 2021
« Reactie #59 Gepost op: 02-02-2022, 17:31 »
Hallo Vincent, ik heb op motor forum je reisverslag gelezen en er een vraag over:

wat voor banden(maat) en type mousse reed je?

Ik wil in september naar de Alpen om op rotsige ondergrond te rijden, maar weet nog niet wat mijn banden/mousse keus zal worden .

Ben benieuwd naar je ervaring,

Groet, Martin



Sorry, ik had je vraag wel gezien, maar nog niet op teruggekomen. Banden waren Michelin Enduro Medium (140/80 en 90/90), mousses ook van Michelin (weet niet of daar nog verschillende versies van bestaan). Banden zijn wel grotendeels versleten, had er denk ik nog wel de laatste dagen op kunnen rijden maar het mooie is er wel af.