Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar 2022  (gelezen 3466 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Dakar 2022
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2022, 13:04 »
prachtige beelden inderdaad is elke dag genieten,
is niet meer de dakar wat het was maar ja wij zijn ook niet meer wie we waren,  ::)  nostalgie naar afrika,
moet leuk zijn om deel te nemen, dat onderweg zijn in het onbekende is er niet meer bij,
filmpjes doorsturen naar het thuisfront net voor vertrek, op de rustdag in luxe gaan overnachten, nooit ver weg van de bewoonde wereld,
Is anders maar de beelden zijn mooi,
snelheid is ongelooflijk hoog, de top jumpt gewoon over de duinen, als zelfs Van Beveren zei dat hij sommigen niet aan dezelfde snelheid durfde volgen...
ook worden de reglementen au tête du client toegepast, money rules, the show must go on dat is dus nooit veranderd  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Dakar 2022
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2022, 13:34 »
Tis meer een aangeklede luxe Lange brabo of midsummer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Dakar 2022
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2022, 13:37 »
Tis meer een aangeklede luxe Lange brabo of midsummer.


Psies...... als ik sommige gasten voorbij zie stuiven dan kunnen ze er in de Dakar nog een puntje aan zuigen  ;D ;D :D

Post Merge: 14-01-2022, 13:45

snelheid is ongelooflijk hoog, de top jumpt gewoon over de duinen, als zelfs Van Beveren zei dat hij sommigen niet aan dezelfde snelheid durfde volgen...


Dat is precies wat mij tegenstaat. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Ik ben meer van het lijf/motor heel terugbrengen en ben op dit vlak nooit competitief ingesteld geweest. Iets met wat tussen de oren zit. Ben meer een dieseltje......... langzaam opstarten, maar als het spul draait kan ik uren doorgaan en ook lang volhouden.


Afgelopen zomer in Frankrijk meerdere dagen van 600+ km binnendoor gedaan. Waren rijddagen van bijna het klokje rond. Wil hier niet een heilig boontje gaan uithangen of zeggen: kijk mij eens. Maar er zijn er een hoop die kort heel snel kunnen rijden en dan bij lange dagen in het zadel gaan piepen.


Ik doe het liever wat rustiger aan zodat ik ook nog eens om me heen kan kijken. Heb tijdens de Dakar een aantal keren Bram van der Wouden op zijn zelfbouw Sherco zien rijden. In vergelijking met de rest leek het of hij stil stond. Die tufte heerlijk op zijn dooie akkertje in de rond. Althans, zo leek het. Kan ik me wel in vinden :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Dakar 2022
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2022, 14:38 »
Tis een wedstrijd Arie.En je moet wel op tijd binnenkomen.Anders einde Dakar.En weg inschrijfgeld wat is het €20.000?

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Dakar 2022
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2022, 16:04 »
Tis een wedstrijd Arie.En je moet wel op tijd binnenkomen.Anders einde Dakar.En weg inschrijfgeld wat is het €20.000?
volgens mij inmiddels meer dan t dubbele..
😫😫😫




beginnen we de 50plus Afrika challenge..


al is t vorige 50+ idee nooit echt uit de verf gekomen..
🙈
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Dakar 2022
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2022, 18:24 »
size=2px]https://rallyedespionniers.com/  heb ik al 8 maal aan deelgenomen , word ieder jaar echter en zwaarder met etappes van tegen de 500 KM , vergelijken met de Dakar ? Absoluut niet , DAKAR kost abnormaal veel meer , rijden over dezelfde pistes en etappes van de oude Dakar ? ja tuurlijk , is wat je wil hé , vroeger stonden de motards na vier dagen al meer dan veertig uur op de steps , nu na elf etappes , och ja tijden veranderen hé ....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Re: Dakar 2022
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2022, 21:47 »
Dakar en de Brabo de  één  heeft de laatste 20 jaar zijn charme wel verloren .
De ander nog altijd in origenele format , nog steeds in handen van de Thiery van Brabant, en doorrijden is belangrijk als je als eerste patat met snitchel wil en een bak sla.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Dakar 2022
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2022, 22:34 »

Psies...... als ik sommige gasten voorbij zie stuiven dan kunnen ze er in de Dakar nog een puntje aan zuigen  ;D ;D :D

Post Merge: 14-01-2022, 13:45


Dat is precies wat mij tegenstaat. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Ik ben meer van het lijf/motor heel terugbrengen en ben op dit vlak nooit competitief ingesteld geweest. Iets met wat tussen de oren zit. Ben meer een dieseltje......... langzaam opstarten, maar als het spul draait kan ik uren doorgaan en ook lang volhouden.


Afgelopen zomer in Frankrijk meerdere dagen van 600+ km binnendoor gedaan. Waren rijddagen van bijna het klokje rond. Wil hier niet een heilig boontje gaan uithangen of zeggen: kijk mij eens. Maar er zijn er een hoop die kort heel snel kunnen rijden en dan bij lange dagen in het zadel gaan piepen.


Ik doe het liever wat rustiger aan zodat ik ook nog eens om me heen kan kijken. Heb tijdens de Dakar een aantal keren Bram van der Wouden op zijn zelfbouw Sherco zien rijden. In vergelijking met de rest leek het of hij stil stond. Die tufte heerlijk op zijn dooie akkertje in de rond. Althans, zo leek het. Kan ik me wel in vinden :D


En het kost je geen 30000 euries aan inschrijfgeld.
Ben het boek ‘niet alleen’ van auteur Tim Voors aan het lezen.
Dat kost je maar 7000 euries voor 4 maanden op Nieuw Zeeland.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Dakar 2022
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2022, 13:35 »
En het kost je geen 30000 euries aan inschrijfgeld.
Ben het boek ‘niet alleen’ van auteur Tim Voors aan het lezen.
Dat kost je maar 7000 euries voor 4 maanden op Nieuw Zeeland.

Waarschijnlijk nog minder euries Hans. Als ik dat nog even nalees in het boek.
Ik heb het vrijwel in een ruk uitgelezen. En toen ook nog zijn andere boek.
Ja, ik ben al aan het trainen........
Maar niet voor de Camino, dat lijken me echt platgetrapte paden. Wil jij daar echt heen?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Dakar 2022
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2022, 14:22 »
Vraag Ellen mee die wil dat ook nog doen.Ik ga niet mee heb al stukjes ervan gezien met de motor.Weet je nog Matje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Dakar 2022
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2022, 17:53 »
Waarschijnlijk nog minder euries Hans. Als ik dat nog even nalees in het boek.
Ik heb het vrijwel in een ruk uitgelezen. En toen ook nog zijn andere boek.
Ja, ik ben al aan het trainen........
Maar niet voor de Camino, dat lijken me echt platgetrapte paden. Wil jij daar echt heen?
Tja dat is ook TET ook platgereden en de locals zijn deze motorrijders zat.

Het zijn twee mooie boeken. Goed beschreven verhalen met vele tips hoe je een en ander moet doen en de foute dingen die hij ondervond zoals zijn voedsel voorziening -veel te weinig voor zijn lichaamsgewicht. De voedsellijst van een vrouw overgenomen als reverentie-.

Post Merge: 16-01-2022, 18:53
member voor mij is dan de tweede keer -fietsend en wandelend-. Het is gewoon voor mij een uitdaging 3-4 maanden op jezelf en dicht bij huis ‘Europa’. De USA en NZ dat is voor mij een probleem mijn leeftijd gaat dan opspelen. Nog 6 jaar dan ben ik 70 en de tijd vliegt zo voorbij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Dakar 2022
« Reactie #26 Gepost op: 18-01-2022, 19:55 »
Het wordt met de dag beter.
Eerst hadden we Tries van Stratum, maar 4-700 zit in de voorbereiding ! (Gast kan flink rijden)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Dakar 2022
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2022, 08:23 »
Heerlijk  ;D . Lekker die miljoenen F1 van het zand op de hak nemen. Vind het wel een moeilijk accent.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Dakar 2022
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2022, 08:30 »
Ja hè? Kan die tukkers ook nooit verstaan
Maar rijden kan die kerel zeker!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Dakar 2022
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2022, 11:21 »
Kom niet an Tukkers.Nee die brabo,s kan je lkr verstaan.Kan nog erger dan krijg je limbo's 8)