Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GEVONDEN!!! Het is een BMW X Challenge geworden.  (gelezen 1000 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2022, 09:44 »
X Challenge gevonden. Tnx. En best interessant. Iemand ervaring met invoeren vanuit Belgie en het verkrijgen van een NL kenteken.
Ik ga iig contact met ze zoeken.
Importeren stelt niet heel veel voor. De Belgische kentekenplaat zal de huidige eigenaar willen houden, die is persoonlijk. Verder krijg je een roze/ornaje papier mee met de gegevens van de motor (naam is me even ontschoten). In theorie moet de motor bij import voldoen aan alle RDW-eisen (dus inclusief knipperlichten, spiegels en zelfs reflector achterop). In de praktijk zijn ze bij de RDW vaak niet zo streng, maar je kunt natuurlijk pech hebben.

Belangrijk: als de motor minder dan 6000 km gereden heeft, wordt de motor als nieuw beschouwd en moet er BTW afgedragen worden. Let hier even op als je gaat kijken. Daarnaast moet er rest-BPM betaald worden, maar dat is vaak niet zo veel bij een oudere motor, nog geen 100 euro.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2022, 12:31 »
Ik heb een TT600RE van de TTR600 vering voorzien (en het zijstandaard wat verlengd)
Ideale reismachines. Kan weinig stuk aan (geen waterkoeling of upsidedown vork) onderweg, kan prima bagage op en loopt beter dan 1:20. Vermogen en gewicht ook ok voor reizen.


Aanrader.


zie http://weghanahuis.waarbenjij.nu
en
https://erwindob.smugmug.com/Travel/Weghanahuisweblog/

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 108
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2022, 13:38 »
ik heb ook de vering overgezet. ideale reismachine of een rally rijden tijdens de vakantie  :)







Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #19 Gepost op: 26-01-2022, 20:48 »
Jeetje, ik leer hier stiekem meer als ik dacht. Dat bepaalde types TT600 anders geveerd zijn bijvoorbeeld, onderdelen X Challenge lastig/duur verkrijgbaar zijn. Invoeren lijkt heel goed te doen. Mijn keuze voor een X Challenge of een TT600 blijkt wel de juiste. Hoewel ik niet echt meer kan kiezen tussen de 2.
Die TT600 met E start en de vering van een TT600R klinkt ook wel weer heel erg goed! Helaas geen reactie gehad van de X Challenge van 2ehands.be. Ik hoop dan ook echt dat er snel wat op mijn pad komt.

[/size][size=78%]Wie o wie weet er nog een knappe fiets te koop???[/size]


En voor nu alvast bedankt voor de reacties!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #20 Gepost op: 26-01-2022, 20:51 »
xtz660?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #21 Gepost op: 26-01-2022, 21:39 »
Ja, die kerel van 2dehands.be reageert heel traag en blijkt een slechte communicator. Dat heb je met Belgen soms. Ik ben er zelf eentje, dus ik mag dat ongestraft zeggen...;-)Maar hij is echt nog te koop.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2022, 21:41 »
Je kan mijn 500exc ktm overkopen.Is van 2019


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2022, 21:44 »
Ik heb hier nog een oerbetrouwbare Honda Transalp te koop met 14500km, nét ingereden dus. ;-) Met wat veringaanpassingen kan je hier ook aardig mee TETTEN in de benelux.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2022, 21:45 »
Maar een xchall staat toch wel een heel stuk boven de TT hoor.Wat mrM al schreef kies voor injectie.Was eens aan het rondstruinen in de Alpen op hoogte met iemand hij op tt ik op de Xchall.Hebben we ff geruild.Er was niet veel meer over van de 40 galopperende tt pony,s.Merk het ook met de Subaru ook geen injectie die auto heeft het zwaar boven 2500mtr.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2022, 12:44 »
Wel is samen met iemand met een slecht afgestelde 4 cyinder gereden in de bergen, die had ook moeite helling op weg te rijden. Zelf met de TT600RE en de stationairsproeier uit de TTR600 (1 maat groter, gebruik ik van zeeniveau tot heel hoog, met de originele wordt ie best warm) gereden in de Andes gereden tot ver boven de 4000m. Motor is dan een stuk energieker nog dan ik daar aankan. Vermogensverlies op grote hoogte is overigens wel een natuurkundig feit waar je niet onderuit komt zonder turbo.
Ik zou je zoektocht daardoor niet extra laten beperken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2022, 13:13 »
Ik heb echt moeite om bepaalde hellingen te halen met de auto.En als ik ergens een hekel aan heb is omkeren.Dus opgeven verliezen afgaan want je kan je doel niet halen.Was ik voor m.n baas ook maar zo fanatiek :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2022, 16:19 »

Off topic: [size=78%]Jij hebt toch een (Subaru) Forrester? Zijn die met Carb gemaakt? [/size][size=78%]Ik neem aan dat je de versie hebt zonder turbo, maar wel met injectie?[/size]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Gezocht! BMW X Challenge of een Yamaha TTR600
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2022, 17:49 »
Volgens mij is het wel injectie maar geen turbo ;D 2.0 ltr 120pk uit m.n hoofd.