Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 701 electronica/storings vraag  (gelezen 1039 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #15 Gepost op: 27-01-2022, 08:30 »
Volgens mij kun je hem niet uitlezen mijn 2020 niet zelf althans.niet met de kabels die ik had voor de 990.

Bij mijn eerste beurt stonden er twee meldingen in "het systeem" omdat ik met contact aan wat stekkers los had gehad. Die hebben ze gewist maar waren geen foutmeldingen.



Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: 701 vragen en verhalen
« Reactie #16 Gepost op: 27-01-2022, 08:41 »
Storing is "opgelost": accu los gehad (om lader-connector er aan te zetten) en het lampje is uit ... Snap het niet, maar mooi.
Het is een 2018 model, ik ga zien of het wel of niet uit te lezen is ..


Vanochtend voor het eerst nu ook mee gereden, klein stukje offroad ook, man wat een geweld! Zo'n motor loopt toch veel soepeler dan mijn 525 (is ook niet echt te vergelijken natuurlijk). Nu met grote smile op het werk :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #17 Gepost op: 27-01-2022, 11:02 »
Dat geweld is fenomenaal heerlijk.Weet niet of er gevoelsmatig veel verschil zit in de 67 pk van mijn 690 of de 74pk van jou husky maar het is wel kicken.Ik kan er niet zo goed mee omgaan.Al vaker gezegd heb best al wat brommers gereden maar de 690 is het langst bij me gebleven wilde hem ook bijna terug kopen.Tis toch eigenlijk de beste reismachine die er bestaat.Geniet ervan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #18 Gepost op: 27-01-2022, 16:08 »
Volgens mij kun je hem niet uitlezen mijn 2020 niet zelf althans.niet met de kabels die ik had voor de 990.
Om eerlijk te zijn, heb ik het niet zelf geprobeerd. Maar ik weet wel dat de 990 een ouder protocol gebruikt.
Op mijn 500 werkt het zoals het hoort. Aangezien het voor wegmotoren verplicht is, twijfel ik er eigenlijk niet aan dat het gewoon werkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #19 Gepost op: 27-01-2022, 16:18 »
Wat is er voor weg motoren verplicht?Dat je toegang hebt tot je brandstofmapping?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
701 electronica/storings vraag
« Reactie #20 Gepost op: 27-01-2022, 18:14 »
Dat geweld is fenomenaal heerlijk.Weet niet of er gevoelsmatig veel verschil zit in de 67 pk van mijn 690 of de 74pk van jou husky maar het is wel kicken.Ik kan er niet zo goed mee omgaan.Al vaker gezegd heb best al wat brommers gereden maar de 690 is het langst bij me gebleven wilde hem ook bijna terug kopen.Tis toch eigenlijk de beste reismachine die er bestaat.Geniet ervan.
Net voor de tweede keer gereden (terug naar huis):
HAD IK AL VERTELD DAT HET ECHT EEN HELE GAVE MOTOR IS?

Of die paar pk veel verschil maakt tov de 690 zou ik niet weten. Wel dat ik tov de 950 niet echt het gevoel heb iets te missen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #21 Gepost op: 27-01-2022, 20:02 »
Wat is er voor weg motoren verplicht?Dat je toegang hebt tot je brandstofmapping?
Nee, toegang tot storingscodes met behulp van merk-onafhankelijke apparatuur.
Het OBD2 protocol, dat bovenop de CAN bus draait.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2022, 22:26 »
 ;D ;D ;D  Mooi dat je er zo blij als een kind mee bent. Vond/vind de 690 best intimiderend, en echt die motor kan veel meer dan ik durf, maar de combinatie 65pk en 150kilo op een zandweg is best woest. Je zit zo boven de 100 km/u, daar hoef je niet eens het gas vol voor open te draaien, en eigenlijk gaat dat ook beter dan een beetje lafjes rond keutelen. Soms denk ik dat ik er te oud voor ben  ;D  Ding heeft eigenlijk Marokkaanse pistes nodig…


Wat bij de mijne nog een flink verschil maakte was de Akra uitlaat I.c.m aangepaste mapping: dan komt ie echt van onderuit met vette klappen van zo’n plek. Wat een lol :D !


Die Aurora kit staat m echt goed. Heb jij dan ook dat ‘s avonds nog ff de garage in loopt om er nog ff naar te kijken? Net als vroeger dat je je nieuwe dinkytoy naast je bed zette?
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2022, 23:00 »
Ik heb op m'n 690 een Rekluse koppeling en een WR versnellingsbak zitten.
Dat maakt hem echt perfect.
Wel een volledige Arkra pijp, maar geen mapping.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2022, 23:35 »
;D ;D ;D  Mooi dat je er zo blij als een kind mee bent. Vond/vind de 690 best intimiderend, en echt die motor kan veel meer dan ik durf, maar de combinatie 65pk en 150kilo op een zandweg is best woest. Je zit zo boven de 100 km/u, daar hoef je niet eens het gas vol voor open te draaien, en eigenlijk gaat dat ook beter dan een beetje lafjes rond keutelen. Soms denk ik dat ik er te oud voor ben  ;D  Ding heeft eigenlijk Marokkaanse pistes nodig…


Wat bij de mijne nog een flink verschil maakte was de Akra uitlaat I.c.m aangepaste mapping: dan komt ie echt van onderuit met vette klappen van zo’n plek. Wat een lol :D !


Die Aurora kit staat m echt goed. Heb jij dan ook dat ‘s avonds nog ff de garage in loopt om er nog ff naar te kijken? Net als vroeger dat je je nieuwe dinkytoy naast je bed zette?
Betrapt… ja, ik loop er ‘s avonds nog even langs.

Zit een Akra op en een powercell luchtfilterhuis maar de standaard mapping. Wat is een goed adres (in het zuiden) om mapping aan te laten passen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2022, 23:39 »
Ik heb op m'n 690 een Rekluse koppeling en een WR versnellingsbak zitten.
Dat maakt hem echt perfect.
Wel een volledige Arkra pijp, maar geen mapping.
WR als in wide range? Maakt dat veel uit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2022, 00:06 »
Elke ktm en huskie dealer kan de mapping erzo voor je inzetten
Alleen door de nwe politiek van ktm mag het nu,eerst was dat strikt gescheiden.Kijk uit dat je niet aan je mapping laat prutsen maar bij mijn weten kan niemand erbij behalve dealer.Heb nog wel een open cdi liggen maar denk niet dat die passend is op de nieuwere blokken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2022, 00:52 »
WR als in wide range? Maakt dat veel uit?


Wide ratio, een lagere "één, twee het zelfde, drie iets hoger, vier vijf zes steeds iets hoger.
tenslotte heb je er eigenlijk een zevende versnelling bij............


Kruip door-sluip door, zeker icm met de Rekluse gaat geweldig.
gewoon off road; zat "vroeger' in drie en vier, nu in z'n drie...


Op de weg; met de originele bak had ik altijd het gevoel, een versnelling te kort te komen.
Nu niet meer.
Top snelheid; die is gelijk, ik kan gewoon 170/180 Km/U TOP rijden, net zo snel als vroeger..............
Met als voordeel dat je s'avonds vanaf de bank, zonder op te staan, een biertje uit de koelkast kan pakken.
Je armen worden wat langer............
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2022, 06:56 »
WR als in wide range? Maakt dat veel uit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
dat maakt en leuk verschil, maar vanaf het 17 model vind ik het niet meer nodig,
ik heb er eentje in mijn 16, toen waren ze nog betaalbaar ook maar vanaf het 17 model is het motorkarakter zo veranderd dat ik een wr versnellingsbak overbodig vind (heb al met allebei gereden)
ik heb er ook een rapid bike opzitten, bij Ruud frederiks laten doen, niet op meer power maar op meer koppel onderin, heel leuk bij het technische werk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2022, 08:59 »
Het blok met de twee balans-assen, 2017. was toen alleen leverbaar in de Duke.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....