Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 701 electronica/storings vraag  (gelezen 1040 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2022, 09:01 »
inderdaad maar in de 701 zit deze vanaf modeljaar 17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #31 Gepost op: 29-01-2022, 01:58 »
dat maakt en leuk verschil, maar vanaf het 17 model vind ik het niet meer nodig,
ik heb er eentje in mijn 16, toen waren ze nog betaalbaar ook maar vanaf het 17 model is het motorkarakter zo veranderd dat ik een wr versnellingsbak overbodig vind (heb al met allebei gereden)
ik heb er ook een rapid bike opzitten, bij Ruud frederiks laten doen, niet op meer power maar op meer koppel onderin, heel leuk bij het technische werk.
Versnelingsbak verhoudingen zijn origineel af KTM/Husqvarna gelijk gebleven.
Motoren met een tweede balans as hebben alleen meer vermogen bovenin.
Onderin leveren ze zelf nog iets in tov de vroegere modellen.
Dus hoe Ruud Frederiks er software matig, een cenrifugaal koppeling plus een hogere eind overbrenging in kan programmeren, is mij een raadsel.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: 701 electronica/storings vraag
« Reactie #32 Gepost op: 29-01-2022, 11:46 »
begrijpend lezen is ook een kunst  :)
ik heb een 16 met wr versnellingsbak waarbij hij getuned is op mijn vraag voor meer bottompower, omdat ik soms nogal wat technische dingen rij
dankzij de wr heb je een korte eerste waarbij je dan een ketting/tandwiel verhouding kan kiezen die het goed doet bij traag werk en op de weg het ook nog goed doet, bij de standaardbak lever je dan in op comfort bij hogere snelheid
toen ik met de standaardoverbrenging op een 17 reed vond ik het hem even goed doen als mijn aangepaste 16, was goed in het tragere werk en op snelheid bleef hij maar doortrekken zonder het gevoel te hebben dat je het blok laat afzien, ook voor langere stukken, denk gewoon dat de 17 in gans het toerentalbereik beter en stiller zijn werk doet waarbij een wr versnellingsbak wat overkill zou zijn.
het leuke aan een 16 vind ik wel het iets meer agrarische karakter van het blok.
Indien ik nu voor nieuw zou gaan dan vind ik het 690 model prachtig,
toen heb ik voor de 701 gekozen voorde extra stuuruitslag