Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Paasrit met een uitdaging...  (gelezen 1491 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #15 Gepost op: 20-04-2022, 14:13 »
Vastloper vind ik ook niet voor de hand liggen.
Ontsteking is volgens mij tegenwoordig meestal aan/uit, vind ik ook niet logisch. Of er moet iets mis zijn met je bougie.

Massa-kabel heb ik laatst gehad op m'n crosser: Toen deed ook de starter het niet meer; dus dat zijn ook andere symptomen.
Zekeringen: lijkt me ook aan/uit.
Lucht: Als hij goed liep tot hij stopte, zal er geen poetslap in de luchtinlaat zitten. Maar gemakkelijk om toch ff te checken als je dat niet al gedaan hebt.
Brandstof: Vind ik ook het meest voor de hand liggend. Water of diesel in de tank, het eerste filter (in de tank) verstopt, de pomp die langzaam de geest geeft of de injector die verstopt zit. Met een andere KTM viertakt enduro of cross-tank kun je de eerste 3 uitsluiten; de laatste vind ik minder logisch als je in-line filter nog brandschoon is.


Het doet me denken aan de problemen die ik indertijd met m'n 520EXC had: Daar brak nog wel eens een hoekje van de gasschuif af, waardoor hij slecht liep of vast liep (gelukkig zonder grote schade...). Maar bij injectie zie ik dat niet gebeuren.
Andere sensoren... hij heeft er genoeg, maar ik zou niet weten welke deze problemen veroorzaakt.


Nogmaals: ik zou de accu opladen, ondersteunen met een auto/auto-accu/stevige lader en proberen te starten. En dan van alles proberen, voelen, luisteren, ruiken. En even een andere tank lenen bij een maatje.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #16 Gepost op: 20-04-2022, 15:57 »
Bij de Brabo 2jaar geleden heb ik met Paul (spijker) naast zijn KTM 690 gestaan.
Wou ook niet meer starten, ineens uitgevallen. We dachten ook aan een vast- of warmloper, versnellingsbak of ontstekingsproblemen. Maar we zijn eerst begonnen met lucht en brandstof te checken. Bleek dat de snelkoppeling (voor tank demonteren) in de brandstofleiding los geschoten was.  Die weer vast geklikt en hij liep weer.
Dus het kan ook een onbenullig klein iets zijn.
Gr. Roel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #17 Gepost op: 20-04-2022, 17:29 »
Nou, vandaag flink aan het klussen geweest. Tank er af gehad, bougie gecontroleerd, vonkt prima. Brandstof toevoer gecontroleerd, geeft ruim voldoende brandstof. Luchtinlaat was helemaal vrij. Accu was al vol maar als backup starthulp er naast gezet, niet nodig gehad. Accu doorgemeten en had prima vermogen. Vandaag wel aan het lopen gekregen, 10 minuten lang zelfs. Maar dat wilde die alleen op de choke doen. Drukte ik die weer in dan sloeg die meteen af.


Nu, terwijl die warm is, bij het proberen te starten een hard gillend geluid. Echt zo'n snerp wat pijn in je oren doet. Ik vermoed startmotor die al dan niet meedraait of iets anders mechanisch. Het moet haast wel een mechanisch probleem zijn. Maar echt geen idee wat. Het klinkt nu echt niet goed. Ook iets van een sissend geluid waarneembaar uit de luchtinlaat. Althans dat meen ik te horen.


Morgen toch maar eens bellen naar de dichtsbijzijnde werkplaats aangezien ik er zo zelf niet uit ga komen en niet meer stuk wil maken als wat het al is.
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #18 Gepost op: 21-04-2022, 09:42 »
Sterkte! Met een beetje geluk valt het allemaal mee.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #19 Gepost op: 22-04-2022, 11:54 »
Automatische kleplichter die vastgelopen is en wat compressie weg laat lekken?

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2022, 12:38 »
Motor is inmiddels opgehaald door de monteur en zit met geknepen billen te wachten op het resultaat.
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2022, 13:11 »
Wullie ook.Hoop voor je dat het een kleinigheidje is.En je voor je kop kan slaan dat je er zelf niet aan gedacht hebt En je met €20 je stommiteit kan afkopen ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #22 Gepost op: 22-04-2022, 13:51 »
 :stupid:   herkenbaar
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #23 Gepost op: 25-04-2022, 18:42 »
Afloop bericht:
Werd vandaag gebeld met het resultaat:
Kop kapot
Kleppen kapot
Krukas kapot
Oliepomp kapot
Oliepomp tandwiel helemaal krom (de oorzaak waar alles mee begonnen was)

En toen ben ik ongeveer gestopt met registreren van wat ik aanhoorde....Motor heeft door dat kapotte tandwiel even droog gelopen en nu dus aan gort
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #24 Gepost op: 25-04-2022, 18:53 »
Afloop bericht:
Werd vandaag gebeld met het resultaat:
Kop kapot
Kleppen kapot
Krukas kapot
Oliepomp kapot
Oliepomp tandwiel helemaal krom (de oorzaak waar alles mee begonnen was)

En toen ben ik ongeveer gestopt met registreren van wat ik aanhoorde....Motor heeft door dat kapotte tandwiel even droog gelopen en nu dus aan gort

Oei dat klinkt ingrijpend/ duur.
Hadden ze enig idee hoe die oliepomp kapot is gegaan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #25 Gepost op: 25-04-2022, 19:05 »
Oeiiii.Daar wordt je serieus verdrietig van zeg.Hele blok in de soep.Sterkte ermee.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #26 Gepost op: 25-04-2022, 19:21 »
Hadden ze enig idee hoe die oliepomp kapot is gegaan?
Dat was giswerk omdat het moeilijk te zien was.
Maar hij hield er rekening mee dat het tandwiel bij het vervangen niet goed vastgedraaid was o.id.
Ik vraag me af of die überhaupt wel vervangen is. Oliepomp zou namelijk bij 70 uur vervangen moeten zijn maar hoe iemand die zelf de fiets onderhoud krijg je bij overname nooit een onderhoudsboekje bij.
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #27 Gepost op: 25-04-2022, 20:05 »
Das vlot 70 uur.
Is het een kunststof tandwiel?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #28 Gepost op: 25-04-2022, 20:43 »
Dat is behoorlijk balen.
Gelukkig wel vrij zeldzaam dat dit gebeurt.
Ben benieuwd wat je er mee gaat doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Paasrit met een uitdaging...
« Reactie #29 Gepost op: 25-04-2022, 21:45 »
Dat was giswerk omdat het moeilijk te zien was.
Maar hij hield er rekening mee dat het tandwiel bij het vervangen niet goed vastgedraaid was o.id.
Ik vraag me af of die überhaupt wel vervangen is. Oliepomp zou namelijk bij 70 uur vervangen moeten zijn maar hoe iemand die zelf de fiets onderhoud krijg je bij overname nooit een onderhoudsboekje bij.


Dan neem je wel een gok en moet je de verkoper op z’n blauwe ogen vertrouwen. Kan (vaak) goed gaan, maar soms ook niet :'(


Zwaar kl*ten. Lang geleden ook zoiets meegemaakt; wordt er nog zuur van als ik er aan terug denk  :(


Komt wel weer goed, maar kost geld en kan ff duren voordat het vertrouwen hersteld is… sterkte…
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!