Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: VERKOCHT Yamaha TT600R 2003, gereviseerd, klaar voor TET, wereldreis, etc...  (gelezen 785 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39


Yamaha TT 600 R (TTR 600)
bouwjaar 2003
km-stand: 24.000


Vraagprijs €3850,= of doe een bod dat ik niet kan afslaan.


https://www.marktplaats.nl/v/motoren/motoren-yamaha/m1831676919-yamaha-tt600r-2003-gereviseerd-klaar-voor-tet-wereldreis


De samenvatting: bij vragen of serieuze interesse, bel mij gerust. Ik heb geen whatsapp en kijk niet de hele dag op mijn email. De aangeboden motor heeft zoveel extra op maat gemaakte onderdelen dat onderstaand verhaal vast niet compleet is.


Bij deze bied ik mijn Yamah TT600R uit 2003 aan. Na een lange tijd met heel veel plezier en avonturen met deze motor beleefd te hebben, neig ik steeds meer naar hard enduro rijden. Hiervoor heb ik een meer recente motor aangeschaft.


De TTR is de laatste luchtgekoelde dikke stamper van Yamaha. Let op, deze motor heeft origineel alleen een kickstart! Bent u hier niet bekend mee, dan leer ik u dat met plezier. Als u het trucje eenmaal kent, dan start hij altijd met één of twee kicks.


De motor is technisch zeer goed onderhouden. Het totaalpakket dat ik aanbied is veel meer dan één motor. Ik zal proberen dit overzichtelijk en puntsgewijs op te sommen, maar de lijst zal bij lange na niet compleet zijn.


De basis:



  • de motor zoals op de eerste 11 afbeeldingen
  • circa 2.000km geleden heb ik het motorblok preventief gereviseerd (details verderop in de advertentie)
  • de originele plastic achterspatbord / zijkant is niet meer te koop. Er zit nu een handgemaakte kap op gemaakt van 2mm aluminium die behandeld is met een dubbele laag poedercoat in de kleur RAL5002.
  • custom aangepaste voorspatbord van een Yamaha WRF426 uit 2000. Het origineel is ook niet meer te koop. Het spatbord van de WRF426 is bijna gelijk aan het origineel, nog overal te koop en past met een paar simpele aanpassingen
  • custom snelsluiting voor het zadel
  • custom RVS uitlaatsysteem met titanium uitlaatdemper van een Yamaha R1 uit 2004 met Yamaha E-keur. De motor is hierdoor stiller dan origineel!
  • custom LED achterlicht en koplamp met E-keur.
  • custom 5-rijen oliekoeler met RVS valbeugel / stenenvanger
  • custom 320mm zwevende remschijf met adapterbeugel voor de originele remklauw
  • custom achterwiel van een KTM LC4 640 met transmissiedemper, pas gemaakt met RVS bussen. Hierdoor wordt de versnellingsbak ontlast en blijft deze goed.
  • veerring voor en achter recent aangepast door JD Shocks. Afgesteld op een berijdersgewicht van circa 75 kilo.
  • de lagers in het linksysteem van de achterschokbreker zijn voorzien van vetnippels. Hierdoor zijn ze gemakkelijk te smeren en slijten ze nooit meer.
  • rijklaargewicht van de motor 155kg.


Extra's voor avontuurlijke vakanties, lange reizen, TET, wereldreis of waar je maar zin in hebt:


  • extra set wielen! Achterwiel ook van een KTM LC4 640 met transmissiedemper. Voorwiel met originele 270mm remschijf met originele ophanging voor de remklauw.
  • Acerbis 20 liter benzinetank met snelsluiting. Het bereik wordt hiermee circa 400km.
  • custom drie delig bagagerekken set. Dit set heb ik zo aagepast dat hij snel en gemakkelijk te monteren is, zonder losse moeren (daar heb ik een hekel aan). De rekken voor de zijtassen steunen af op het hoofdframe zodat het subframe ontlast wordt. In het subframe zijn een paar extra ophanglippen gelast voor de ophanging van de rekken. Montage in vijf minuten. Ik kan met mijn volle gewicht van 65kg op één zijrek staan zonder dat deze buigt.
  • set verlaagde voetsteunen met verbrede stepjes. Deze set komt ongeveer 4cm lager uit. In een gekke bui heb ik deze een keer in oranje gepoedercoat.
  • set stuurverhogers om het stuur circa 3cm hoger te zetten.
  • zakje met de slijtagedelen die je op avontuurlijke lange trips nodig kan hebben, zoals: remhandel, koppelingshandel, keerringen voorvork, wiellagers, lager tandwielhouder voor het KTM wiel, remblokken, oliefilter.


Motorblok:


  • circa 2.000km volledig gereviseerd
  • alle lagers vervangen en gemonteerd met hittebestendige LocTite lagerlijm
  • alle keerringen vervangen
  • diverse verbeteringen in de versnellingsbak aangebracht voor meer duurzaamheid
  • big-bore 98mm zuiger van Kolbenschmidt. Hiermee komt de motor op 633cc (originele cilinder/zuiger met 20.000km nog aanwezig!)
  • cilinderkop geflowed en op diverse punten aangepast (originele complete cilinderkop met 20.000km nog aanwezig!)
  • inlaat luchtfilter aangepast voor TwinAir luchtfilters
  • handmatige decompresseur gemonteerd
  • Afgesteld op de rollerbank. In combinatie met het custom uitlaatsysteem en luchtfiltersysteem heeft de motor 12% meer trekkracht in de lage- en middelhoge toeren.

Extra onderdelen:


  • teveel om allemaal op te noemen :-)
  • originele cilinder met zuiger en complete originele cilinderkop die pas 20.000km zijn gebruikt, zijn nog aanwezig!
  • extra kapot compleet onderblok voor onderdelen. De krukas is kapot maar kan nog gereviseerd worden. De koppelingskant en de dynamokant kunnen nog gebruikt worden. De tandwielen van de versnellingsbak hebben sterkte pitting.
  • de originele plastic kap zit er nog bij en is nog heel! Dit komt steeds minder voor. Zoals al het originele plastic is deze sterk verweerd door de zon. Hierdoor wordt het meeste originele plastic bros en gaat het kapot
  • originele plastic voorspatbord. Ook deze is verweerd door de zon
  • voorremklauwen, achterremklauw, remslangen
  • alle bedieningskabels, extra gashandvat, koppelingshandel
  • originele koplamp en achterlicht
  • olietank
  • dynamodeksel met dynamo
  • losse dynamo spoelen
  • 1 of 2 draadbomen met gelijkrichter en cdi
  • nog heel veel klein spul. Het mooie grijze plastic krat wil ik zelf houden, dus neem twee grote dozen mee :-)

Volgens mij heb ik zo de belangrijkste zaken wel gehad. Leest u nog steeds? Dan moet u wel echt geïnteresseerd zijn! Geef gerust een bel als u meer wil weten of langs wil komen voor een testrit.















Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Verkocht!