AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

KTM OBD uitlezen

(1/11) > >>

didado:

Zijn hier ook OBD experts? Ik wil op mijn exc 450 de boel uitlezen.


Heb ondertussen 3 'ktm' OBD verloopkabels gekocht, meerdere OBD bluetooth modules maar krijg niks te zien. Ja, ook meerdere Android smartphones geprobeerd en ja de modules verbinden via BT want bijvoorbeeld de App Torque ziet de OBD module maar data ho maar. Protocol staat op auto. En ja met lopende motor.


Deze kabel:




Aangezien het weer eens niet lukt om een foto te uploaden. Het gaat om meerdere verschillende ELM 327 bluetooth modules



propje:

Post Merge: 07-05-2022, 19:14Bij de auto doen we altijd maar wat totdat de app hem pakt.Of eerst auto starten of eerst app openen.Heb ook Torgue light gratis versie.Maar nog nooit de ktm proberen uit te lezen.

mmrizio:
De specificaties van de verloopkabel zijn goed.
Zo'n blauw OBD-bluetooth adaptertje gebruik ik ook (en werkt bij mij, maar ik heb 3 van die blauwe en ze zijn allemaal heel verschillend van binnen dus dat zegt niet alles). Die oranje-blauwe lijkt een wat oudere, maar zolang hij CAN ondersteunt moet het goed zijn.


Welk jaar is je 450? 2017 werkt iig; ouder weet ik niet.


Ik vind het nogal een gezenuw, om het op de motor te testen, dus ik test de verbinding liever in de auto. Als dat werkt, heb je iig het Bluetooth gedeelte werkend. Met die goedkope Chinese Bluetooth dingetjes kan het gebeuren dat ze een fake network address hebben, en/of dezelfde naam. Dus even alle OBD devices verwijderen en je telefoon opnieuw starten. Dan zou het moeten werken.
Daarna aansluiten op de KTM.


Torque zou moeten werken, ik gebruik Racechrono.

didado:
Dank, ik ga op zoek naar een betere module. Mijn exc is 2018

propje:
Of ff onder het stuur testen van je Subaru

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie