Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: WYOA 2023  (gelezen 4722 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4370
Re: WYOA 2023
« Reactie #30 Gepost op: 28-05-2023, 09:02 »
Mijn dag 1; 550km

Hemelvaartsdag ga ik na het ontbijt van start. De anderen zijn maandag al vertrokken vanuit Noord-Frankrijk. Ik ga vanuit huis naar Weert waar ik jaren heb gewerkt. Ik weet veel off road paadjes die kant op en het voelt heerlijk, als feest der herkenning, om daar weer op te rijden. Dan volgt België, ik heb een leuke route uit gezet via zoveel mogelijk bochtige wegen, maar omdat het Hemelvaartsdag is is het druk en zijn er veel "zondagsrijders" op de weg. Op een gegeven moment ben ik het zat en ga via de snelweg verder, mis natuurlijk een afslag maar kom uiteindelijk op het beginpunt in Frankrijk aan. Om een uur of half drie begin ik aan dag 1 van WYOA 2023. Leuk paden met af en toe een bosje en veel hoog gras. In de Champagnestreek vind ik het genoeg geweest met nog 25km te gaan van dag 1. Ik heb al boodschappen gedaan, waar twee mannen al brallend mijn motor gadeslaan. Bij het wegrijden maakt een van de twee motor geluiden dus ik antwoord met een flinke dot gas. Ik vind uiteindelijk een mooi plekje tussen de Champagne wijngaarden naast de track. Maak een pasta maaltijd en heb 2 biertjes en een stuk kaas als toetje.






None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 317
Re: WYOA 2023
« Reactie #31 Gepost op: 28-05-2023, 22:45 »
3op een rij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 317
Re: WYOA 2023
« Reactie #32 Gepost op: 28-05-2023, 22:45 »
3op een rij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4370
Re: WYOA 2023
« Reactie #33 Gepost op: 30-05-2023, 07:36 »
Mijn dag 2; 420km

De dag begint als ik wakker wordt van een koude nacht. Ik heb in de nacht een muts op gedaan en een extra shirt, maar nog steeds lag ik flink te bibberen. De zon is nog niet boven de bomen uit, maar het is 7u, tijd om uit de mummie slaapzak te kruipen. Na koffie, stroopwafels en krentebollen start ik de motor en rij de Champagne wijngaarden naar beneden. Bijna beneden begint de achterkant te zwabberen, ja hoor dat is een lek(ker) begin. Bij een Champagne boer op de parkeerplaats vind ik wat stenen en bok de motor op en haal het achterwiel er uit. De boer komt aan strompelen en nodigt mij uit om zijn compressor te gebruiken. Ook leen ik zijn bandenlepels en sleuteltje 12 voor de bandenklem. Er blijkt een doorn in de band te zitten. De doorn verwijderen duurt langer dan de plakker plakken. Met harde achterband begin ik opnieuw de dag. Heel veel wijngaarden door waar volop bedrijvigheid is. Maar ook zie ik de mindere kant van de drijven oogst, mannen in witte (Tyvek) pakken met gasmasker op besproeien de druiven. Waar ik ook kijk zijn ze daar mee bezig.
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van de wijngaarden, en juist dan rij ik de heuvels uit een plateau op. Wat mooi die verandering. Dan begin mijn roltas ineens veel te bewegen, sjorband is door de warmte van de uitlaat gesmolten. Gelukkig heb ik reserve bij me. Een half uur later weer hetzelfde. Nu knoop ik de oude aan elkaar, ik zoek ook een betere manier om bij de uitlaat uit de buurt te blijven. Later koop ik in een supermarkt sjorbanden met ratel en metalen haken: opgelost!
Ik ben inmiddels bezig met dag 3 van de WYOA met mooie bossen en blubber paden. Meestal is er een route om de blubber heen, maar soms valt er niet aan te ontkomen. Ook zijn er veel snelle witte paden. Het is een heerlijke afwisseling.
‘s Middags doe ik boodschappen en rij tot op de helft van dag 3. Dan zie ik een gemaaid weiland dicht bij de bosrand uit de wind. Dit wordt mijn plekje voor vannacht.










None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: WYOA 2023
« Reactie #34 Gepost op: 30-05-2023, 08:09 »
Prachtig

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4370
Re: WYOA 2023
« Reactie #35 Gepost op: 30-05-2023, 08:40 »
.....en dat was het. Nu weer terug achter m'n kompjoeter op werk, ik ben nog steeds niet klaar voor het normale leven. Gauw maar weer leuke ritjes plannen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 317
Re: WYOA 2023
« Reactie #36 Gepost op: 30-05-2023, 09:59 »
Mooi ja
Dat eerste modderstuk hadden wy meer oponthoud met jos zn accu die kapotging
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2082
Re: WYOA 2023
« Reactie #37 Gepost op: 30-05-2023, 16:28 »
Dank je Niek dat je weer de moeite hebt genomen om ons mee te laten genieten 👍
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4370
Re: WYOA 2023
« Reactie #38 Gepost op: 30-05-2023, 20:05 »
Ik doe het graag. Vanavond verder met dag 4. Vanaf dag 5 ook andere rijders in beeld

Post Merge: 31-05-2023, 09:09

Mijn dag 3; 349km

Vannacht heb ik het minder koud gehad op m’n mooie beschutte plekje. Wel verstoorde een brullend hert mijn nachtrust, het kostte flink wat moeite om hem/haar koest te houden. Na een pain au raisin en koffie ga ik van start. Ik heb wat meer tijd genomen om de bagage vast te knopen met m’n nieuwe sjorbanden met metalen haken, dit werkt super.  De route gaat steeds meer door bossen en de blubber wordt minder en meestal is er een simpele oplossing om heen. Wat is dit gaaf rijden. Ik rij continu met een grote grijn rond. De Morvan wordt mijn favoriet van deze rit. Tussen de mooie bossen door wat paden met hoog gras, gelukkig niet zo veel harde ribbels als ik me van 2 jaar geleden kan herinneren.
Dan houd de TET track op en krijgen we een verbindingsstuk gevonden op Wikiloc en naar eigen ontwerp. Deze is dus niet foutloos kom ik achter. Ik wil een pad met heel hoog gras inrijden waar al een spoor staat (later blijkt dat Propje dezelfde greppel bezocht had). Na 5m kom ik erachter dat ik in een greppel ben beland met grote rotsblokken, natuurlijk had ik net getankt (35L) en boodschappen gedaan. Ik kan niet zomaar de greppel uitrijden en maak van de rotsblokken een opstapje. Met een flinke dot gas probeer ik uit de greppel te rijden, maar een rots duwt m’n ketting er af. Ik haal de bagage rol van m’n motor en trek deze met al mijn kracht uit de greppel. Probeer vervolgens de motor om te draaien waarbij m’n achterwiel weer de greppel in rolt. Ik zit nu wat laag in m’n energie, maar ik vind toch nog wat om de motor voor een 2e keer uit de greppel te trekken. Er stopt een wit bestelbusje, dit blijkt een boerenzoon. Samen trekken we de motor achteruit het hoge gras uit. Hij is zo aan het hijgen dat het lijkt of ie een hartaanval gaat krijgen. Snel heb ik de ketting er weer op, deze blijkt niet beschadigd. Een kwartier later verdampt mijn sweet door de rijwind.
Ik rij om het beruchte pad en kom bij een meer, hier staat een verbodsbord maar omrijden is wel erg ver. Een paar omgevallen bomen kan ik omzeilen, maar op een gegeven moment wordt het te gek. Ik draai om en vind een alternatieve route. Zo schiet het niet op met inhalen van de rest. Gelukkig klopt de route daarna beter en kan ik toch km’s maken. Ik kan nog een deel van dag 5 rijden. De track gaat op een gegeven moment langs de TGV lijn een weiland met hoog gras in. De sporen van een paar dagen terug staan er nog en gaan alle kanten op. Na een rondje ga ik terug naar af, want hier is geen uitgang te vinden. Verder zit er nog een hele lange steile klim in met veel grote stenen, man wat gaaf, de grijns pas bijna niet meer in m’n helm.
Rond 19u vind ik het genoeg geweest, op ongeveer 40km boven Lyon (het Zuidelijkste puntje van de route) en vind bij een uitzichtpunt in de glooiende heuvels, een plekje met een hut erbij. Er zijn donkere wolken zichtbaar dus die hut is de redding mocht het losbreken, maar gelukkig blijkt dit niet noodzakelijk. Omdat m’n gasblikje heeft gelekt, heb ik niet genoeg om warm eten te maken. Maar een pizzabrood smaakt heerlijk en voor warme koffie heb ik nog wel genoeg gas.











None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: WYOA 2023
« Reactie #39 Gepost op: 31-05-2023, 21:34 »
Zo heerlijk om deze beelden te zien.
zit gewoon te grijnzen achter de computer.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1345
Re: WYOA 2023
« Reactie #40 Gepost op: 01-06-2023, 00:34 »
Leuk om met je mee te rijden Niek 👍
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4370
Re: WYOA 2023
« Reactie #41 Gepost op: 01-06-2023, 07:11 »
Mijn dag 4; 270km

Wederom een koude nacht met veel wind, ik ben diep weggekropen in m’n mummie slaapzak met veel kleren aan. Nog een stuk van de Wikiloc track dus opletten en niet zomaar overal inrijden. Ik kom op een stuk langs een spoorlijn, ik rij direct naast de bielzen, maar de track was blijkbaar parallel een stukje lager in het bos. Omdat ik niet kan keren rij ik maar door, op de gps moet ik nog ruim 800m. Het wordt steeds smaller en op een gegeven moment rij ik door de bush net langs de bielzen. Gelukkig komt de overweg in beeld en komt er geen trein langs, dit voelde niet helemaal goed.
‘s Middags ga ik tanken, boodschappen doen en eten bij een supermarkt. Vol energie duik ik het bos in, dit blijkt een bosbouw perceel met diepe blubbersporen van de machines. Ik glij onderuit in de blubber, alles is bruin. Ik krijg de motor met moeite overeind omdat ook m’n been onder de tas zit. Ik maak alles zo goed mogelijk schoon met mos, maar besluit terug te rijden naar het dorp voor een autowasserette. Een uur later ga ik weer op pad en maak een omtrekkende beweging om het blubberbos en snij een stuk af. Er komt een hele steile afdaling naar meer (Lac de Coiselet), daarna volgt een mooi rondje meer over het asfalt. Het einde van WYOA dag 6 komt in beeld en rond 15u rij ik de camping op. Het is meteen gezellig met koffie van Propje. ‘s Avonds gaan we op jacht naar eten, maar alles blijkt gesloten (zondag). Uiteindelijk kunnen we bier scoren in een klein winkeltje en halen we pizza uit een pizza automaat








None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 317
Re: WYOA 2023
« Reactie #42 Gepost op: 01-06-2023, 09:22 »
Deze foto zullen er niet veel hebben marco


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4370
Re: WYOA 2023
« Reactie #43 Gepost op: 01-06-2023, 09:28 »
Maar wel deze

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 317
Re: WYOA 2023
« Reactie #44 Gepost op: 01-06-2023, 09:41 »
Workout na daggie crossen ;D
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm