Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen  (gelezen 7446 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #15 Gepost op: 31-10-2006, 09:31 »
"Crossbanen" zijn volgens mij dan ook de gelegenheid om toch vooral een licht fietsje te rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #16 Gepost op: 31-10-2006, 09:38 »
IMHO een slechte discussie die mij een deja vu bezorgt.
Het gaat toch om mensen met een gemeenschappelijke hobby, die voor een (aanzienlijk) deel van die groep mensen  best wat kan evolueren. Dat is juist toch leuk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #17 Gepost op: 31-10-2006, 09:43 »
Ik heb Marten vooraf om toestemming gevraagt om met de 2 takten te komen, omdat de katoom van Daphne nog uit elkaar ligt en mijn rug een beetje stuk was.

Op echte allroad evenementen kom je met een allroad, maar ik ga liever ermee op reis en oefen in Nederland wel lekker op een licht jank apparaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #18 Gepost op: 31-10-2006, 10:02 »
Gaat de goede kant er wordt lekker generaliseerd. Waar maken we dat meer mee :-X


Gaat erg ver de beleving naar mijn idee als we nu eens de DRZ's verwijzen naar het DRZ-forum en die ook gaan bannen.
Waar geen forum voor is gaat naar het noppenforum.
Dan blijft er een leuk en gezelligklein vrienden clubje over met alleen AT's oh ja die ook bannen want daar is ook al een club voor.

Wat ik wil zeggen hiermee, denk niet zo in hokjes en laat tunnelvisie los.
We hebben lol daar gaat het toch om?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #19 Gepost op: 31-10-2006, 10:12 »
Ik sluit me graag bij Rolf aan. Toen de opmerkingen over uitsluiting van 2T-rijders kwamen vreesde ik hier al voor :-\

Clubs met merk- of typefetisjisten zijn er IMHO al genoeg. Het leuke van ARM is de bonte verzameling van rijders en motoren. Iedereen heeft zijn/haar eigen interesses, maar is overal welkom. Er worden veel verschillende dingen georganiseerd en je bepaald zelf of je mee wil/kan en waarmee. Activiteiten waar je weinig mee hebt schrijf je je niet voor in.
Laat het vooral zo blijven. Hoe minder regels hoe beter. Regels heb je pas nodig als je elkaar in de weg gaat zitten en je onvoldoende begrip kunt opbrengen voor andersdenkenden.

Grote voordeel van de grote variatie in rijders hier is dat je in aanraking komt met mensen die de zaken op een andere manier benaderen. Je wereld wordt groter i.p.v. kleiner. Ik had tot voor een paar weken nog nooit nagedacht over 2t-enduro's, maar zie daar nu toch ook wel voordelen van in. En blijkbaar kan je zo'n ding ook nog redelijk stil krijgen/maken. Die wijsheid had me via bijv. de GS-klup nooit bereikt.

Een lichte enduro naast je allroad aanschaffen is IMHO ook geen teken van zwakte, maar één van wijsheid. Er zijn ook evenementen waar je met een zware allroad nix te zoeken hebt. Met een lichte enduro d'r bij worden je mogelijkheden om te rijden groter. Maar als iemand alles op 1 fiets wil doen, prima toch?
En het is triest om te zien dat binnen sommige klups gewaardeerde leden verketterd worden omdat ze een keer voor een ander merk of type kiezen >:(  

Leven en laten leven.


GS GJ :D


Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #20 Gepost op: 31-10-2006, 10:16 »
GJ wijze woorden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #21 Gepost op: 31-10-2006, 10:19 »
ff pesten



Wat is dit? een allroad? een tweetakt? een supermotard?

Yep, alle drie :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #22 Gepost op: 31-10-2006, 10:20 »
 :stupid:  Klaas / GSGJ
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #23 Gepost op: 31-10-2006, 10:24 »
Ik zie helemaal niks in het uitsluiten van mensen op basis van hun type motoren. Als je graag een bepaalde klasse motor ziet, organiseer dan iets voor die mensen. Zo zal ik ergens de komende maanden een Allroad rit op poten zetten in omgeving Ede... ongeveer 50% astfalt door een mooie omgeving in herfstkleuren. Erg leuk voor iedereen op een allroad, maar (denk ik) tenenkrommed voor iemand op een 2t.
Dat is denk ik een veel betere manier, niemand uitsluiten maar de evenementen in een bepaalde richting sturen. Wil je meedoen op een 2takt? Prima! Het gros zal toch voor een Allroad kiezen, en daar gaat het me om!
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #24 Gepost op: 31-10-2006, 10:26 »
Gert Jan,   :-* :-*

En nou niet meteen een 2 takt kopen :-X
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #25 Gepost op: 31-10-2006, 10:27 »
Cathodion for president. :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #26 Gepost op: 31-10-2006, 10:27 »
Trouwens wanneer gaan we naar de crossbaan ?

Voelt iemand er wat voor om op Nunspeet te rijden? Zwaar maar je kunt daar het langst doorrijden ongeacht de regen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #27 Gepost op: 31-10-2006, 10:28 »
Gert Jan,   :-* :-*

En nou niet meteen een 2 takt kopen :-X

 :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #28 Gepost op: 31-10-2006, 10:33 »
Ben wel benieuwd naar de definitie van een crosser/enduro en allroad.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #29 Gepost op: 31-10-2006, 10:49 »
Als je dingen organiseerdt op openbare weg of ruimte dan is een kenteken een must lijkt mij. Dus dan valt een crosser af.

Ga je naar een afgesloten baan heb je geen kenteken nodig, lijkt me. Desondanks zou ik zeggen dat iedereen die meedoet een kenteken moet hebben.(mijn mening)

Laat iedereen rijden wat hij wil rijden en welke rit/evenement hij wil rijden, rekening houdend met je eigen niveau en het niveau van de rit, maar respecteer ook de keus van een uitzetter of organisator en val iemand niet aan omdat hij als deelname eis zegt bv. alleen 2T of alleen boven de 650cc of alleen honda/yam/soes/bmw.