Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen  (gelezen 7444 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
[knip..............]

Maar ik denk, zoals GSGJ voorstelt, dat je misschien wel iets met klasses moet doen.  Daarnaast zou je er, naar mijn bescheiden mening ook alleen maar 4T/allroads (minimaal 398 cc 8)) moeten toe laten. Dat is, als je er specifiek een ARM evenement van wil maken.

[................/knip]
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroedmaniacs-evenementen
« Reactie #1 Gepost op: 30-10-2006, 21:38 »
Dus een Huskie 450 TE (118kg, 50pk) mag wel, een XR250 (ook 118kg, ietwat minder pk) mag niet  ::)

Laat dan gewoon iedereen die wil meedoen ...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroedmaniacs-evenementen
« Reactie #2 Gepost op: 30-10-2006, 21:40 »
geweldig, ik ben er bij en wil wel helpen ook. (maar niet langs de kant!!)
En geen 2 takkers er bij nee :)..
Ik zou dan een eis op geluid er bij zetten ofzo. anders ben je snel genoeg ook van dit terrijntje af :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroedmaniacs-evenementen
« Reactie #3 Gepost op: 30-10-2006, 21:45 »
Aparte 2t-klasse maken?

Zou lullig zijn als die jongens (en meisjes) thuis bij de kachel moeten blijven zitten.


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroedmaniacs-evenementen
« Reactie #4 Gepost op: 30-10-2006, 22:52 »
Lijkt mee een goed plan 1 en 2 cillinder klasse gescheiden.

En voor de wedstrijd op de wegschaal, ik zal wat rollen lood mee nemen zullen we die Husky rijder eens wat zwaarder maken  :P   118 kg, Tis een vrouwe brommer :-*

Nee zonder gekheid een goed plan, ik ben voor :)
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroedmaniacs-evenementen
« Reactie #5 Gepost op: 30-10-2006, 23:23 »
Geen 2-takten? oh....  :-\

Ik zou gewoon gaan voor twee klassen, dus een allroadklasse en een enduroklasse. Ik denk dat iedereen het verschil wel weet en dat er dus geen discussie zal zijn welke motor in welke klasse valt.

ff over het geluid, een 2-takt maakt wel een scheller geluid dan een 4-takt maar met een goede endurodemper is ie echt stil en draagt het geluid veel minder ver dan van een 4-takt enduro.

Dus waarom er geen 2-takten mee zouden mogen doen snap ik niet, een maat van me heeft een CR500 enduro en die is zeker stiller dan het gros van de 4-takt enduro's (en sneller   :D )


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroedmaniacs-evenementen
« Reactie #6 Gepost op: 30-10-2006, 23:38 »
Ze zijn gewoon bang om van een vrouw te verliezen  ;D

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroedmaniacs-evenementen
« Reactie #7 Gepost op: 31-10-2006, 00:38 »
Ik zou gewoon gaan voor twee klassen, dus een allroadklasse en een enduroklasse. Ik denk dat iedereen het verschil wel weet en dat er dus geen discussie zal zijn welke motor in welke klasse valt.

Misschien als dit in samenwerking met het Noppenforum gedaan zou worden?

Citaat
Dus waarom er geen 2-takten mee zouden mogen doen snap ik niet,

Ik denk dat een 2T en/of een enduroklasse een beetje buiten de doelgroep van dit forum valt. Niet dat ik mensen buiten wil sluiten, maar het aandeel cross/enduro brommers bij AllRoad evenementen wordt de laatste tijd aardig wat groter. Het geluid is natuurlijk maar een (klein) deel van de discussie. Hoofdzaak is denk ik dat het niet de bedoeling is (denk ik nu even op persoonlijke titel) dat evenementen via het AllRoadManiacsforum geregeld en besproken gaan worden die eigenlijk op het Noppenforum thuis horen.

"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroedmaniacs-evenementen
« Reactie #8 Gepost op: 31-10-2006, 00:53 »

Ik denk dat een 2T en/of een enduroklasse een beetje buiten de doelgroep van dit forum valt. Niet dat ik mensen buiten wil sluiten, maar het aandeel cross/enduro brommers bij AllRoad evenementen wordt de laatste tijd aardig wat groter. Het geluid is natuurlijk maar een (klein) deel van de discussie. Hoofdzaak is denk ik dat het niet de bedoeling is (denk ik nu even op persoonlijke titel) dat evenementen via het AllRoadManiacsforum geregeld en besproken gaan worden die eigenlijk op het Noppenforum thuis horen.



Zit ook wel weer wat in, het is natuurlijk een wel ALLroad-forum.

Maar dan is het wat mij betreft meer een discussie van wél of géén enduro's toelaten en niet wel of geen 2-takten, er vanuit gaande dat iedereen met een goedgekeurde demper rondrijdt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #9 Gepost op: 31-10-2006, 06:31 »
Marten lijkt mij een leuke dag en als ik wordt toegelaten ook zeker kom.

Misschien als dit in samenwerking met het Noppenforum gedaan zou worden?

Ik denk dat een 2T en/of een enduroklasse een beetje buiten de doelgroep van dit forum valt. Niet dat ik mensen buiten wil sluiten, maar het aandeel cross/enduro brommers bij AllRoad evenementen wordt de laatste tijd aardig wat groter. Het geluid is natuurlijk maar een (klein) deel van de discussie. Hoofdzaak is denk ik dat het niet de bedoeling is (denk ik nu even op persoonlijke titel) dat evenementen via het AllRoadManiacsforum geregeld en besproken gaan worden die eigenlijk op het Noppenforum thuis horen.



Tja wordt een probleem ,onder de allroadmannen met zware motoren komen oojk steeds meer mannen met een licht fietsje. Als je deze uit wil sluiten dan moet je alleen motoren vergelijkbaar met motoren boven de 600 cc toelaten.150 kg drooggewicht dat zijn allroadmachines.

Knoop anders maar een paar rolletjes lood op je motor.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #10 Gepost op: 31-10-2006, 07:20 »
Citaat
onder de allroadmannen met zware motoren komen oojk steeds meer mannen met een licht fietsje

Dan komen ze toch gewoon op de zware brommer?? Hebben ze het in het verleden ook op gedaan, en hoeft bij deze evenementen zeker geen belemmering te zijn om gewoon op de GS1150 of zo te komen.

Precies zoals Bas aangeeft:
Citaat
Ik denk dat een 2T en/of een enduroklasse een beetje buiten de doelgroep van dit forum valt

en XRV-rider (what's in a name??)
Citaat
het is natuurlijk een wel ALLroad-forum

Ik kan er denk ik zo twintig opnoemen die naast de KTM3/4/5../WR4... nog een 950/990/1150/@/Alp/Tenere etc in de schuur hebben staan.

(btw, ik zal even splitsen en Martens topic schoon maken)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #11 Gepost op: 31-10-2006, 07:45 »
Maar waar leg je de grens tussen allroad en enduro?

Van een 2T allroad heb ik nog nooit gehoord, maar een DR-Z dan? Dat is allebei volgens mei mij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #12 Gepost op: 31-10-2006, 08:09 »
Volgens mij moet je het gewoon zoeken in het (voornamelijk) organiseren van allroad achtige dingen. Als iemand dan graag wil "afzien" op z'n enduro moet ie dat toch lekker zelf weten.

Een allroad ritje ook best voor een aardig deel uit leuke verharde wegen bestaan. Anders is het toch een offroadritje geworden. (Zo een offroadritje vind ik trouwens ook leuk met m'n allroad)

Je krijgt dan, denk ik, vanzelf een "ledenbestand" met allroadrijders. Is er dan een keer iets waarbij een endurofietsje echt veel geschikter is (zoals een cursus op een zandvlakte, dat moet echt zwaar geweest zijn met sommige machines) heb je toch in eerste instantie de aktieve leden die meedoen. Al dan niet met een 2e lichter fietsje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #13 Gepost op: 31-10-2006, 09:00 »
 :stupid:

verder niets aan toe te voegen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #14 Gepost op: 31-10-2006, 09:15 »
Erwin  :stupid:

Maar zo'n crossbaan en ik ben  niemand tot overlast,zou ik toch graag mee pikken. Ik voel mij nog niet zo zeker tussen die snelle crossers.