Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen  (gelezen 7447 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #30 Gepost op: 31-10-2006, 10:51 »
Mijn 2 centen,

Vanuit de aanstichters van dit forum snap ik de discussie heel goed: het is ooit opgezet als allroadforum, maar het gehalte lichte fietsen neemt hand over hand toe. Persoonlijk zit ik veel (te veel) op dit forum omdat:
1. Ik mijn hobbygeleuter kan delen met anderen idioten;
2. Ik veel mensen regelmatig in den levenden lijve kan ontmoeten;
3. Wij geen regels hebben over het merk en het type motor wat je hebt (hou ook niet van regels);
4. De leden elkaar respecteren (geen geziek! Ik ken heel wat forums waar dat anders is omdat mensen elkaar niet persoonlijk kennen, deze hangt samen met puntje 2);
5. Er veel te doen is en veel spontaan voor elkaar wordt georganiseerd (geen commissies enzo die dingen moeten regelen).

Wat het afbakenen van dit forum betreft hink ik zelf een beetje op 2 gedachten. Aan de ene kant vind ik dat het allroad gebeuren ons basisgeloof, onze fundamentel overtuiging is: dat is wat ons bindt. Aan de andere kant zie ik dat allroaders zich ook ontwikkelen als rijder: ze kopen wat anders of kopen er wat bij en gaan extremere dingen doen. Ik kan tegenwoordig niet meer een jaar op reis, hoe graag ik dat ook wil...

Vanuit die redenering zou ik het juist een heel sterk punt vinden van dit forum als dat meeontwikkelt: het gaat mij namelijk niet om de motor waarop iemand rijdt, het gaat mij om de mensen met wie ik mij hobby deel. Ik zou het jammer vinden dat ik die niet meer kan ontmoeten op dit forum omdat ze toevallig een motor kopen waarvan wij vinden dat dat geen allroad meer is...(want dat is dan de consequentie!!). Daarnaast gaan veel forums juist kapot aan te strakke regels...(en daarom groeit denk ik ons forum juist zo hard en is het zo levendig).

Verder denk ik dat de discussie over afbakening alleen 'gezeur' gaat opleveren omdat de definities van de motoren niet helder zijn: het gaat erom wat je er als lid mee doet: de een rijdt een allroadrit op een LC8, de ander op een DRZ. De een rijdt met diezelfde LC8 op een crossbaan alle lichte brommers eruit  ;) Voor de een is een Suziki V-strom een reismotor, voor de ander een Husqy TE 610...Laten we dus ajb die discussie over de definitie van een allroad niet voeren, want daar komen ze in de motorbladen al niet eens uit: er zijn geen harde criteria voor. HET GAAT OOK NIET OM DE MOTOR WAAROP IEMAND RIJDT, het gaat erom wat hij daarmee wil doen en of-ie zich wel of niet bij ons thuisvoelt: dat selecteert zichzelf uit. En niet iedereen heeft er meer dan 1 in de schuur staan.

Om te voorkomen dat het een oeverloze discussie wordt over welles/nietes allroad, moeten we denk ik de volgende vraag beantwoorden:

De basisvraag is: is het schadelijk voor dit forum (of het noppenforum) als er ook 'enduro getinte' onderwerpen besproken worden, of is dat juist een sterk punt?  . Met als achterliggende vraag: volgen de leden het forum of is het juist andersom?

Ik ben geneigd te kiezen voor het tweede...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #31 Gepost op: 31-10-2006, 11:44 »
Forum vlgs de Dikke van D:

fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

Blijkbaar zijn wij deskundigen ;D

Ik zou het prettig vinden als het forum de mensen volgt. Er worden in ons land al genoeg onzinnige dingen gedaan en/of besloten omdat "de regels nu eenmaal zo zijn". Dat die regels ooit een bedoeling hebben gehad schijnt niet meer te tellen >:(
Laten wij alsjeblieft verstandiger zijn.


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #32 Gepost op: 31-10-2006, 11:53 »
het beste beleid is géén beleid
my 2 cents ;)
Groeten,
D@@n

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #33 Gepost op: 31-10-2006, 11:57 »
Leuke discussie zo  :-*, wat ik minder vind is dat er een redelijk grote groep van het noppenforum wordt weggetrokken. We hebben ons met de allroads al afgesplitst, en nu komen de enduro's er ook bij. In mijn ogen niet fair richting Freek, op de motor wil ik best competatief meerijden, maar met de diverse fora vind ik dat wat minder  :confused:

Wat is jullie visie daarop?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #34 Gepost op: 31-10-2006, 11:59 »
Het is wellicht een idee om ze samen te laten smelten. ;D De raakvlakken zijn heel groot en goot in aantal.

Waarom zijn ze uit elkaar gegaan ?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #35 Gepost op: 31-10-2006, 12:07 »
Ik kijk ook wel vaak ff op Noppenforum, maar da's geloof ik toch (voornamelijk) een andere groep rijders met voornamelijk interesse in cross en georganiseerde enduroritten. De mensen die op beide actief zijn hebben veelal ook een allroad (gehad) en zijn actief op meerder fora.

Het voordeel van samenvoegen zie ik niet 1-2-3.
Het nadeel zou kunnen zijn dat je een groep trouwe bezoekers daar een bepaalde kant op dwingt.


GJ :D
(@D@@N: was jij niet beleidsamptenaar of zo ::)  )
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #36 Gepost op: 31-10-2006, 12:16 »
Leuke discussie zo  :-*, wat ik minder vind is dat er een redelijk grote groep van het noppenforum wordt weggetrokken. We hebben ons met de allroads al afgesplitst, en nu komen de enduro's er ook bij. In mijn ogen niet fair richting Freek, op de motor wil ik best competatief meerijden, maar met de diverse fora vind ik dat wat minder  :confused:

Wat is jullie visie daarop?

Vraag het Freek.

Voor mij is het simpel. Ik reis graag buiten de hoofdwegen. Om dat goed te doen ben ik gaan oefenen in Nederland. De leukste manier om dat te oefenen is met een lichte enduro.
Ik wil gewoon lol hebben op een motor en dat kan op straat niet meer, maar crossen is niet iets waar ik lol in heb.

Het onbekende tegemoet gaan op een motorfiets is wat ik leuk vind.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #37 Gepost op: 31-10-2006, 14:20 »
Leuke discussie zo  :-*, wat ik minder vind is dat er een redelijk grote groep van het noppenforum wordt weggetrokken. We hebben ons met de allroads al afgesplitst, en nu komen de enduro's er ook bij. In mijn ogen niet fair richting Freek, op de motor wil ik best competatief meerijden, maar met de diverse fora vind ik dat wat minder  :confused:

Wat is jullie visie daarop?

Ik vraag me af of Freek dat ook zo ziet, en hoe erg is dat dan?

Wat mij betreft maak je in ieder geval een 'denkfout': AM trekt geen leden weg van het noppenforum, die beslissing ligt bij de mensen zelf en daar heb je als forum (Noppenforum of AM) helemaal geen invloed op. Ik zie hier ook regelmatig mensen vanuit het GS-forum zich aanmelden, is dat dan ook niet fair?

Het kenmerk van internet communities is nu eenmaal dat de leden zich vrij bewegen en zich aanmelden waar ze zich het meest thuisvoelen. De vraag is dus dan waarom mensen van andere fora naar AM trekken. Daar kunnen die mensen zelf het beste antwoord op geven.  Daarnaast vraag ik mij af hoeveel mensen op meerdere forums actief zijn en dus ook daadwerkelijk 'weggetrokken' worden...In mijn optiek is het forum er voor de leden en niet andersom. Dat betekent dus niet sturen, gewoon laten gaan.

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #38 Gepost op: 31-10-2006, 18:34 »
Zo! ff dagje werken en je hebt een topic van 3 pagina's  ::)

Voor mij is het vrij simpel, alles wat veilig (en leuk) te rijden is met de AT zal ik ook met die fiets blijven doen.
Gewoon lekker naar het evenement toe rijden, al dan niet met tent, ritje doen en weer op dezelfde fiets naar huis. Dus eigenlijk waar een allroad voor gemaakt is.

De KTM is er eigenlijk bij gekomen om wat meer andere ritjes of af en toe een crossbaantje mee te pakken. Vooral omdat ik 3 van de 4 keer niet kan vanwege m'n werk heb ik nu meer keuze wat betreft evenementen.

Ik zou het bv niet in m'n hoofd halen om de MS1000 op een enduro te rijden terwijl er een superfiets voor in de schuur staat, daartegenover zou ik (als ik erbij was geweest) de ARM-crossdag waarschijnlijk met de KTM gedaan hebben.

Ik betwijfel ook of er mensen bij het Noppenforum weggetrokken worden. Daar zitten toch veel echte crossers die er niet over zouden peinzen om op een 200+ brommert de blub in te gaan.

Het forum wordt ook steeds groter en daarmee ook de variëteit aan motoren, ik vind dat niet echt verkeerd en eigenlijk wel leuk.
Toch denk ik dat het een echt Allroad-forum zal blijven, de meeste echte endurorijders en crossers zullen waarschijnlijk toch meer bij het Noppenforum blijven.

Verder niet te veel regelen, vrijheid blijheid  en de ongedwongen sfeer is nog steeds één van de grote voordelen van dit forum. Laten we daar wel zuinig op zijn  ;)

Erik.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #39 Gepost op: 31-10-2006, 18:52 »
Best een aardige discussie zo :)

Bijna 2 jaar geleden nu ben ik mij gaan interesseren voor een allroad motorfiets. Op internet wat info gevonden en uiteindelijk stond ie dan hier in de schuur, mijn KTM 640 Adventure. Waarom de Adventure? Tja, ik had wel eens iets gelezen over offroadritten enz en met deze fiets zou je zonder problemen het zand op kunnen zoeken. En ik vond het een mooiere motor dan bv een BMW of Aprillia. Op een gegeven moment bij Henk Seppenwolde eerst maar eens een cursus gevolgd, want zoals gezegd had ik de balle verstand van offroadrijden. Daarna wel eens een beetje naast de weg getuft maar nooit echt een rit gereden ofzo.

Na wat rondstruinen op internet in aanraking gekomen met Noppenforum. Al snel kwam ik er achter dat daar voornamelijk crossers en enduro rijders zitten. De ritten die daar vermeld worden waren zegmaar niet echt geschikt voor mij als beginner op een Adventure. Maar via het Noppenforum het Allroadmaniacs forum ontdekt. En daar hadden de mensen het wel over ritjes voor motoren ala Adventure. En er wordt gepraat over zwaardere motoren, lichtere motoren, over reizen, over rally's, over gereedschap, over aanpassingen. Kortom, hier wordt besproken waar mijn interesses liggen. En niet elk draadje volg ik even nauwlettend hoor. Als een onderwerp mij niet aanstaat lees ik niet verder. Het is een beetje als met televisie, als het je niet aanstaat ga je wat anders kijken.
Daarom denk ik ook niet dat het ene forum ten koste van het andere forum gaat. De mensen melden zich daar aan waar ze zich qua onderwerpen het beste thuis voelen. En voor mij is dat hier.

Wat ik maar wil zeggen: laat iedereen die discussie voeren die hij/zij wil voeren. Wil je niet meedoen met de discussie, dan doe je niet mee. Net zo als met evenementen, er zijn nu eenmaal evenementen die voor de ene groep rijders meer geschikt zijn als voor de andere. Maar laat die beslissing bij de rijders of de organisator van een evenement! Bij een evenement met allemaal enduro's zou ik me niet op mijn gemak voelen, dus doe ik daar niet aan mee. Maar daarom mogen de leden van dit forum van mij best een evenement opzetten wat geschikt is voor lichte enduro's. En als ik wat meer (lees veel meer) ervaring op het gebied van offroadrijden heb, dan zal ik ook best wel wat extremere ritten willen rijden. Kijk naar iemand als Dr. Bean, die rijdt met zijn zware LC8 ook van alles.

Dus als je mijn mening wil: gewoon door blijven ouwehoeren over alles wat met allroadrijden te maken heeft! En dan bedoel ik eigenlijk mee alles wat wij zoal doen aan rijden.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #40 Gepost op: 31-10-2006, 19:06 »
Zo te lezen is de (= mijn) samenvatting: we zijn het allemaal eens, we zijn lekker bezig en moeten niks wezenlijks veranderen. Iedereen is welkom, relaxte sfeer, iedereen pikt er uit wat-ie wil, veel leuke initiatieven, geen gezeik over andere merken, enz. Wel goed om dat eens met elkaar vast te stellen. Is zeker niet vanzelfsprekend voor zo'n goed bezocht forum.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #41 Gepost op: 31-10-2006, 19:47 »
Gert for president!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #42 Gepost op: 31-10-2006, 21:22 »
Gert for president!

een president die niks doet dus?  ;D
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #43 Gepost op: 31-10-2006, 21:42 »
dat zijn de beste :stupid:

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #44 Gepost op: 31-10-2006, 21:46 »
Donaties graag op Postbank #$#$#$# t.n.v. Het Zwarte Gat op de Kaaimaneilanden
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain