Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Toekomst ARM  (gelezen 3195 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 430
Toekomst ARM
« Gepost op: 24-06-2024, 10:38 »
Hallo allemaal,


De huidige beheerder van ARM, Ferd, heeft aangeven per 1 augustus de stekker uit het forum te trekken. Dat betekent dat alles op zwart gaat en dat we onze manier van communiceren kwijt zijn. Tijdens de Midsummer dit weekend was dit uiteraard nummer 1 onderwerp van gesprek. Om het 1 en ander centraal te houden lijkt het mij verstandig om dit topic aan te houden voor alle vragen, ideeën etc.


Wat er tot nu toe besproken is tijdens de Midsummer:


- Keewhip (Kasper) gaat proberen om met Ferd contact op te nemen en onderzoeken of er toch nog mogelijkheden zijn om het huidige ARM te behouden en het beheer aan iemand anders over te dragen


- Als dat niet lukt is de voorkeur om een eigen forum te beginnen. Eigen identiteit, klein schalig en alles zelf in de hand. Facebook, Reddit, Twitter etc worden niet als optie gezien omdat veel leden aan geven daar geen account te willen hebben.


- Omdat het redelijk kort dag is, nog een goeie maand, leek het de aanwezige bij de Midsummer wel verstandig om alvast zoveel mogelijk email adressen van ARM'ers te verzamelen. Als het niet meer lukt meer om voor 1 augustus een oplossing te vinden dan kan nadien per email nog wel gecommuniceerd worden als er bijvoorbeeld een nieuw forum wordt gestart.


De vraag aan iedereen is om via onderstaande formulier even je naam en email adres achter te laten. Met de gegevens zal absoluut niets gebeuren behalve communicatie over de toekomst van ARM. Zodra er een oplossing is gevonden zullen de gegevens ook weer verwijderd worden.


https://forms.gle/HpucayDb5jWD5d4UA


Vragen, ideeën of oplossingen. Brand los hieronder!

KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: Toekomst ARM
« Reactie #1 Gepost op: 24-06-2024, 10:45 »
Ingevuld.


Ghulst heeft hier aangegeven dat hij eigenaar is van Noppenforum en we daar dus verder zouden kunnen.
Mits hij die site werkend krijgt (kan me er niet aanmelden) lijkt me dat de betere optie.


We kunnen ook proberen een hoekje op MF te krijgen, al zal dat denk ik neerkomen op dat we in Off-road sub-forum daar tussen komen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Toekomst ARM
« Reactie #2 Gepost op: 24-06-2024, 11:06 »
Als Noppenforum weer actief wordt dat denk ik de beste optie als ARM er echt mee stopt en Ferd blijft vasthouden aan zijn besluit. Beetje zelfde structuur, historie ben je kwijt, dat is wel jammer maar niet onoverkomelijk.
Ik heb net weer ingelogd (via tapatalk), dat ging soepeltjes.
Mensen moeten dan misschien een nieuw account aanmaken, alle vragen die al zijn gesteld, en je hebt geen zin te zoeken naar t antwoord: je  kan m nog een keer stellen!
Ik zie dat wel zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 324
Re: Toekomst ARM
« Reactie #3 Gepost op: 24-06-2024, 11:15 »
Ingevult
Here today , gone tomorrow op de T7 husky701 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4275
Re: Toekomst ARM
« Reactie #4 Gepost op: 24-06-2024, 12:05 »
Vasthouden aan die kleinschaligheid en idee afgeschermd te moeten zijn is misschien wel de doodsteek. Lijkt mij juist dat dit het versneld doodbloeden van het forum (zoals duidelijk al jaren te zien is) alleen maar versterkt. Dan verhuis je met de ?50? ?100? actieve leden die er nog zijn naar een ander gesloten doosje, hoe lang voor er daar nog 5 of 10 over zijn?

Je moet maar afwachten of de grotere hoeveelheid lezers wel de moeite nemen daar een account aan te maken en 'mee verhuizen'.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: Toekomst ARM
« Reactie #5 Gepost op: 24-06-2024, 12:18 »
Dat forum moet er vooral actief uitzien en makkelijk benaderbaar zijn.


Op de telefoon werkt ARM bijvoorbeeld flut. Vanuit mijn brommertijd was ik nog wel eens actief op Derbiforum en hoewel dat niet zo goed werkt als MF is dat wel iets meer mobiel afgestemd en gewoon werkbaar. Dat maakt dat dat het actiefste brommerforumpje is gebleven dat ik ken.


Bereikbaarheid moet goed zijn en daar ontbreekt het ARM aan. Ook een goede pagina die alle laatste reacties laat zien, ongeveer zoals hier was, werkt erg goed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 459
Re: Toekomst ARM
« Reactie #6 Gepost op: 24-06-2024, 12:28 »
Inderdaad
Gemakkelijk foto's kunnen posten etc ...
Dan zou ik hier al wat meer reisverhalen, activiteiten posten en we zien toch allemaal graag plaatjes, ook als je trips, reizen, activiteiten ziet komt iedereen automatisch meer in actie en kan dat alleen maar beteren


Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1025
Re: Toekomst ARM
« Reactie #7 Gepost op: 24-06-2024, 12:32 »
Ingevuld. Mag ik voorstellen dat er nog een veld aan dat google formulier wordt toegevoegd namelijk Huidige ARM nickname.


Anyway, als Rolling Mavericks wil ik wel een steentje financieel bijdragen om een eventueel nieuw forum van de grond te krijgen.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Toekomst ARM
« Reactie #8 Gepost op: 24-06-2024, 12:56 »
Zo maar een idee

Een dedicated ARM topic op
 Motor Forum?

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 245
Re: Toekomst ARM
« Reactie #9 Gepost op: 24-06-2024, 13:57 »
- Keewhip (Kasper) gaat proberen om met Ferd contact op te nemen en onderzoeken of er toch nog mogelijkheden zijn om het huidige ARM te behouden en het beheer aan iemand anders over te dragen
Ik heb inmiddels een e-mail naar Ferd gestuurd met een voorstel om het forum over te nemen en hem te vrijwaren van kosten, wettelijke verlichtingen en eventuele zorgen.
Nu hopen dat deze mail goed ontvangen wordt en dat we eruit gaan komen.

Fingers crossed!


Hier zijn we uitgekomen:


Goede hoop dat we hier ook uit gaan komen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 647
Re: Toekomst ARM
« Reactie #10 Gepost op: 24-06-2024, 16:55 »
Ghulst heeft hier aangegeven dat hij eigenaar is van Noppenforum en we daar dus verder zouden kunnen.
Mits hij die site werkend krijgt (kan me er niet aanmelden) lijkt me dat de betere optie.


Klopt. Ik ben de eigenaar/beheerder van Noppenforum. Daar kan ik ook groepen extra aanmaken/aanpassen om de discussies vanaf ARM voort te zetten. Ik zou ook nog steeds voorstander zijn van het overnemen van het forum. Ik heb dat met een paar andere forums ook al gedaan. Als Ferd dat wil, dan kan dat wel. Inclusief de wet- en regelgeving. Maar daarbij is hij vooral aan zet.


Erwin, laten we even contact hebben, dan kan ik kijken waarom jij niet kon aanmelden.

Beheerder van Noppenforum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2546
Re: Toekomst ARM
« Reactie #11 Gepost op: 24-06-2024, 18:02 »
ik ben lid op arm noppenforum en motor forum


ik ga mee (of blijf hier als dat mogelijk is) naar waar arm verhuisd
duh kan op beide toch gewoon inloggen.


maar noppenforum heeft mijn voorkeur bo0ven motorforum
als we toch naar motor forum verhuizen dan verhuist de brabo600
daar iig niet mee naar toe.
is geen dreigement ofzo ook geen pressiemiddel olm mijn zin te krijgen.
maar ik heb slechte ervaringen gehad daar en doe dat gewoonweg niet


p.s de lijst ingevuld


Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: Toekomst ARM
« Reactie #12 Gepost op: 25-06-2024, 09:03 »
Op Noppenforum even goed rondgekeken en eigenlijk ben ik van mening dat het los van of all-road maniacs sluit de betere optie is.


De website werkt gewoon veel beter en is op telefoon goed te doen. Dat is tegenwoordig erg belangrijk! ARM is gewoon dusdanig gedateerd dat ik weinig hoop zie dat dat vlot getrokken kan worden.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: Toekomst ARM
« Reactie #13 Gepost op: 25-06-2024, 10:38 »
Ik zou ook voor het Noppenforum gaan

Post Merge: 25-06-2024, 11:09
https://board.noppenforum.nl/viewtopic.php?t=15086

Post Merge: 25-06-2024, 11:20
Vasthouden aan die kleinschaligheid en idee afgeschermd te moeten zijn is misschien wel de doodsteek. Lijkt mij juist dat dit het versneld doodbloeden van het forum (zoals duidelijk al jaren te zien is) alleen maar versterkt. Dan verhuis je met de ?50? ?100? actieve leden die er nog zijn naar een ander gesloten doosje, hoe lang voor er daar nog 5 of 10 over zijn?

Je moet maar afwachten of de grotere hoeveelheid lezers wel de moeite nemen daar een account aan te maken en 'mee verhuizen'.
Eens! Overstappen naar Noppenforum is niet moeilijk voor zowel individu als admin, maar deze verouderde software upgraden en weer werkend maken is een veel werk en de vraag is dan, komen de weggelopen mensen terug?
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 647
Re: Toekomst ARM
« Reactie #14 Gepost op: 25-06-2024, 12:09 »
Er wordt ook gewerkt aan het Noppenforum en suggesties zijn welkom. ;)
Beheerder van Noppenforum