Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Toekomst ARM  (gelezen 3896 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 749
Re: Toekomst ARM
« Reactie #15 Gepost op: 25-06-2024, 19:23 »
Formulier ingevuld.
Ik heb Arm al lang niet meer gebruikt, omdat er steeds van alles misging. Ferd ook al eens benaderd om hulp aan te bieden. Maar geen reactie.

Dank voor de initiatieven!
Ik zie liever een forum, in de vorm zoals we al hadden. Er zijn diverse platforms met software die wel werkt. Onderbrengen op een bestaand platform zoals Noppenforum is misschien wel het makkelijkste. Een financiële bijdrage vind ik geen probleem. Als er nog een assistent beheerder nodig is, ben ik beschikbaar.
Let the show go on!!
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: Toekomst ARM
« Reactie #16 Gepost op: 25-06-2024, 19:37 »
Noppenforum wordt al heringericht en is functioneel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Toekomst ARM
« Reactie #17 Gepost op: 27-06-2024, 12:47 »
Nice. Heb mijn twintig jaar oude account op Noppenforum maar weer eens uit de motteballen gehaald. Nu komen wachtwoord wijzig mailtjes weer gewoon binnen  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 647
Re: Toekomst ARM
« Reactie #18 Gepost op: 27-06-2024, 14:37 »
Begin deze week is de manier waarop het forum email verstuurd aangepast. Mochten er dingen zijn waar iemand bij Noppenforum niet uit komt, stuur mij dan even een berichtje, dan help ik je verder.


member extra handen zijn altijd welkom.
Beheerder van Noppenforum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Toekomst ARM
« Reactie #19 Gepost op: 28-06-2024, 14:58 »
Hallo allen,
Allereerst wil ik even melden dat ik er weinig verstand van heb, dus iets zinnigs over wat de mogelijkheden zijn hoef je van mij niet te verwachten.Wel weet ik het volgende
- dat ik niet op facebook zit te wachten (heb ik niet, nooit gehad en wil het ook niet)
- het belangrijk is voor het voortbestaan om het zo toegankelijk mogelijk te hebben voor nieuwe leden
- dat het eenvoudig moet zijn met foto's uploaden dan wordt er sowieso meer gepost lijkt me, het enthausiasme is er wel, kijkend naar de watsappgroep die we aangemaakt hebben voor de MS1000 dit jaar.
- er wordt teveel plezier beleefd aan deze hobby om dit te laten stoppen
- Jaarlijkse kosten is voor mij ook geen probleem

Nu lees ik in dit draadje, maar ook in 2 andere draadjes ("brabo 600 2024" en "het forum is dood....") de verschillende opties en verschillende personen die hier evt een voortouw in willen nemen. Dat is sowieso natuurlijk al erg fijn om te horen.
Mijn vraag is, hoe krijgen we op korte termijn de koppen dezelfde kant uit.
Met andere woorden, wat is het actieplan.
We kunnen wachten tot Kasper een antwoord van Ferd krijgt, al laat het verleden zien dat hij slecht tot niet reageert helaas.We kunnen niet al te lang wachten.
Is het een idee om een kleiner comite op te starten waar men op niveau kan overleggen wat te doen?Er lijkt nu namelijk niet direct een plan te komen.
Zou wel mooi zijn als er zich nu een aantal mensen aanmelden, wissel de telefoonnummers uit, start een appgroep en probeer tot een oplossing te komen.

Dit is van mij uit natuurlijk makkelijk gezegd want ik meld me er niet voor aan (aan mij heb je niets) excuus alvast.Maar hopelijk wordt er zo wel actie ondernomen.
WIE een bijdrage denkt te kunnen leveren, meld je aub. 
Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 647
Re: Toekomst ARM
« Reactie #20 Gepost op: 28-06-2024, 19:46 »
Er zijn meerdere opties, maar de twee meest concrete opties die nu spelen zijn (bij mijn weten):

- Ferd staat toe dat Allroadmaniacs overgenomen wordt, waarbij we de content kunnen behouden
- ARM leden verhuizen naar het Noppenforum en gaan daar verder.

De eerste optie zou voor de content het fijnste zijn. Dan raken we niets kwijt. Michel3vb is betrokken bij dat proces.
De tweede optie is een optie die we nu al hebben, want het Noppenforum draait en is beschikbaar. Het nadeel is dat we dan wel content kwijt gaan raken.

Ik ben eigenaar van het Noppenforum, dus dat is een kort lijntje. ;) Ik heb ook direct contact met Michel, zodat we snel kunnen schakelen als er iets komt vanuit Ferd. Het heeft wel mijn voorkeur om zo snel mogelijk een knoop door te hakken, want dan kunnen individuele leden bijvoorbeeld nog stukken van topics hier overbrengen naar Noppenforum. Bijvoorbeeld een topic over een motor project, of een super reisverhaal. Dan is die content veilig.
Beheerder van Noppenforum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Toekomst ARM
« Reactie #21 Gepost op: 01-07-2024, 06:55 »
Iemand deelde laatst met mij een linkje van een gereedschap waarmee je in één actie, als gebruiker (dus niet als systeembeheerder) ons hele forum kon leegslurpen en overzetten naar een ander forum. Wat was dat ook weer? Nuttig?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Toekomst ARM
« Reactie #23 Gepost op: 01-07-2024, 19:02 »
Ja, idd! Maar lees net dat je admin rechten niet hebben!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 430
Re: Toekomst ARM
« Reactie #24 Gepost op: 01-07-2024, 20:46 »
Er zijn meerdere opties, maar de twee meest concrete opties die nu spelen zijn (bij mijn weten):

- Ferd staat toe dat Allroadmaniacs overgenomen wordt, waarbij we de content kunnen behouden
- ARM leden verhuizen naar het Noppenforum en gaan daar verder.

De eerste optie zou voor de content het fijnste zijn. Dan raken we niets kwijt. Michel3vb is betrokken bij dat proces.
De tweede optie is een optie die we nu al hebben, want het Noppenforum draait en is beschikbaar. Het nadeel is dat we dan wel content kwijt gaan raken.

Ik ben eigenaar van het Noppenforum, dus dat is een kort lijntje. ;) Ik heb ook direct contact met Michel, zodat we snel kunnen schakelen als er iets komt vanuit Ferd. Het heeft wel mijn voorkeur om zo snel mogelijk een knoop door te hakken, want dan kunnen individuele leden bijvoorbeeld nog stukken van topics hier overbrengen naar Noppenforum. Bijvoorbeeld een topic over een motor project, of een super reisverhaal. Dan is die content veilig.
Inderdaad de juiste samenvatting.Laten we nog heel even geduld hebben of Keewhip nog iets van Ferd hoort en anders gaan we naar optie 2 en dat is het Noppenforum!
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 647
Re: Toekomst ARM
« Reactie #25 Gepost op: 01-07-2024, 21:03 »
Ja, idd! Maar lees net dat je admin rechten niet hebben!

Wil je echt een kopie maken van alle berichten gekoppeld aan alle gebruikersnamen etc. dan heb je admin rechten nodig. Natuurlijk kun je wel gewoon eigen berichten plaatsen op het Noppenforum als je ze over wilt brengen. Zie bijvoorbeeld het verslag van de WYOA 2023 door @Gezwindespoed hier: https://board.noppenforum.nl/viewtopic.php?t=15098.

Je kunt dat het makkelijkste doen door naar jouw bericht te gaan op ARM, dan “bewerken” te kiezen, dan de hele post kopiëren en hem dan in een nieuw bericht te plakken op Noppenforum. ;)
Beheerder van Noppenforum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Toekomst ARM
« Reactie #26 Gepost op: 03-07-2024, 07:43 »
Hallo allemaal,


De huidige beheerder van ARM, Ferd, heeft aangeven per 1 augustus de stekker uit het forum te trekken. Dat betekent dat alles op zwart gaat en dat we onze manier van communiceren kwijt zijn. Tijdens de Midsummer dit weekend was dit uiteraard nummer 1 onderwerp van gesprek. Om het 1 en ander centraal te houden lijkt het mij verstandig om dit topic aan te houden voor alle vragen, ideeën etc.


Wat er tot nu toe besproken is tijdens de Midsummer:


- Keewhip (Kasper) gaat proberen om met Ferd contact op te nemen en onderzoeken of er toch nog mogelijkheden zijn om het huidige ARM te behouden en het beheer aan iemand anders over te dragen


- Als dat niet lukt is de voorkeur om een eigen forum te beginnen. Eigen identiteit, klein schalig en alles zelf in de hand. Facebook, Reddit, Twitter etc worden niet als optie gezien omdat veel leden aan geven daar geen account te willen hebben.


- Omdat het redelijk kort dag is, nog een goeie maand, leek het de aanwezige bij de Midsummer wel verstandig om alvast zoveel mogelijk email adressen van ARM'ers te verzamelen. Als het niet meer lukt meer om voor 1 augustus een oplossing te vinden dan kan nadien per email nog wel gecommuniceerd worden als er bijvoorbeeld een nieuw forum wordt gestart.


De vraag aan iedereen is om via onderstaande formulier even je naam en email adres achter te laten. Met de gegevens zal absoluut niets gebeuren behalve communicatie over de toekomst van ARM. Zodra er een oplossing is gevonden zullen de gegevens ook weer verwijderd worden.


https://forms.gle/HpucayDb5jWD5d4UA


Vragen, ideeën of oplossingen. Brand los hieronder!

EVEN EEN SCHOPJE ERTEGEN AAN ALS HERINNERING
Graag via de link je mailadres achterlaten als je op de hoogte geworden wil houden van de doorstart/overstap van dit forum
Voor 1 Augustus!
Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: Toekomst ARM
« Reactie #27 Gepost op: 03-07-2024, 21:48 »
Zal maar niet bijna 8000 berichten overzetten naar Noppenforum 7900 berichten zijn toch nonsense van mij.
Heb me aangemeld m,n oude account aangepast op Noppenforum en ben blij dat het zo is opgelost.
Ferd bedankt je hebt het toch een hele lange tijd gedaan en met dit forum toch heel wat rijders in het zadel geholpen.
en de rest zie ik op Noppenforum.


aju propje



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Toekomst ARM
« Reactie #28 Gepost op: 10-07-2024, 11:31 »
Iemand deelde laatst met mij een linkje van een gereedschap waarmee je in één actie, als gebruiker (dus niet als systeembeheerder) ons hele forum kon leegslurpen en overzetten naar een ander forum. Wat was dat ook weer? Nuttig?
Dat klinkt allemaal makkelijker dan het in werkelijkheid is. Heb het laatst gedaan van phpBB (versie 2007) naar vBulletin (laatste versie) en dat was een behoorlijk geklooi.


Wat wel een optie is dat de huidige beheerder (Ferd?) alle berichten in de database dumpt in Excel. In phpBB was da redelijk eenvoudig. Zoiets kun je dan op een Google share ofzo zetten zodat iedereen dat kan raadplegen. Is houtje-touwtje maar dan heb je de geschiedenis wel bewaard.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 647
Re: Toekomst ARM
« Reactie #29 Gepost op: 10-07-2024, 12:42 »
Och, het valt allemaal wel mee hoor. Het is een beetje afhankelijk van de toegang die je hebt. Als je FTP en database toegang hebt, dan is het redelijk vlot gepiept om over te zetten naar een gelijk forum. ARM draait nog niet eens een hele verouderde versie van SMF, dus dat kost waarschijnlijk een uurtje of twee om op een andere plek draaiend te krijgen. Nog wat meer tijd om alle linkjes weer te laten functioneren.

Wil je overstappen van de ene forumsoftware naar de andere (zoals jij hebt gedaan), dan wordt het allemaal wel een trapje lastiger. Dat ligt dan vooral ook aan de database structuur etc.
Beheerder van Noppenforum