Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TET Polen 2024  (gelezen 130 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4383
TET Polen 2024
« Gepost op: 18-09-2024, 08:37 »

Hier ook het verhaal maar posten om toch wat leven in de brouwerij te houden. Meer info op Noppenforum.


Day 0 (820km; Nijmegen - Jelenia Gora))


Omdat Steven brand had gehad in z’n meterkast, was het onzeker of de trip door zou gaan als gepland. In m’n hoofd maak ik al een plan B dat bestaat uit monteren van oude achterband, 800km over snelweg door Duitsland en Polen, monteren van een nieuwe achterband en gaan. Ik vind ook al een mooi wild kampeerplekje naast de afslag van de snelweg in Polen naast de track. Op de geplande vertrekdag is er goed nieuws. Steven gaat mee, maar om hem meer rust en tijd te gunnen om z’n zaakjes te regelen, vertrekken we zaterdag en gaan zondagochtend aan de TET beginnen. Een dag minder rijden dus wat we wel goed kunnen maken door een stuk af te snijden of wat langere dagen te maken.


Zaterdag rond 9u hebben we mijn motor bij die van Steven op de aanhanger gezet en vertrekken met een verse kan koffie en broodjes. De trip gaat voorspoedig al zijn er wel veel wisselingen van snelweg ipv lange stukken rechtdoor. Nadat we de “Tunnel der Deutschen Einheit” door zijn wordt het rustig op de snelweg en zijn het hele stukken rechtdoor. Rond 19u zijn we op 30km van de camping en gaan eten bij een wegrestaurant. We laten de camping weten er zo te zijn.





De camping blijkt een ecologische boerderij camping te zijn met nog zo’n 5 andere gasten. We laden de motoren af, maken de tassen vast en maken ons bed klaar. Steven in z’n tentje en ik onder de sterren op m’n luchtbed. Om 19u15 gaat de zon onder en een half uur daarna is het al aardig donker. Helaas geen biertje om op de goed heenweg te proosten. Ik ga douchen om de plak van de rit te verwijderen want het was een hete dag in de auto. Op tijd gaan we onder de wol.








Dag 1 (267km; Jelenia Gora - Predocin)


Ik wordt om 6u15 wakker van de zon op m’n gezicht. Een aardige nacht gehad met mooie sterren. Ik maak koffie klaar en we eten krentenbollen. Om 7u30 staan we startklaar, maar de camping bazin komt pas over een uurtje. Als we hebben betaald en de auto op een goede plek hebben gezet vertrekken we rond 8u45. We gooien de tanks vol en beginnen aan de track richting het Oosten van Polen. Mooie slingerweggetjes met aardig wat hoogteverschil worden afgewisseld door leuke paden met best wel wat stenen en heuveltjes. Het lijkt een beetje op Noord-Oost Frankrijk. Al snel wordt het flink warm en de paden zijn behoorlijk stoffig. Een beetje regen zou zeker niet verkeerd zijn, al is dat beetje een gevaarlijk begrip, komen we de rest van de week achter.





Na 50km krijgt Steven een lekke band. Al snel blijkt een oude plakker los te hebben gelaten. Omdat er bib-mouse vet in de band zit doen we geen poging de band te plakken, maar wisselen we voor een nieuwe binnenband. De oude gaat achterop om deze binnen een paar km ongemerkt te verliezen. Onderweg zien we 1 andere TET rijder in tegemoetkomende richting met een blauwe, geloof Tenere. We komen ook nog langs bunkers/hangars voor kleine vliegtuigen en ander militair materiaal. We zien ook nog een ree op een erg vreemde plek liggen "slapen". We overwegen om deze mee te nemen uit de tunnel om te dienen als diner.





Na 250km gaan we boodschappen doen want Steven had een mogelijk mooi wildkampeerplekje gezien aan een rivier. Dit plekje blijkt inderdaad erg geschikt. Al snel ontdoen we ons van de zweterige kleren en koelen we af in de flink stromende, niet erg diepe rivier. Daarna drinken we bier, maken onze bedden klaar en maken een pasta maaltijd. Daarna nog een biertje terwijl we een mooi kampvuurtje hebben om de muggen weg te houden en de boel een beetje te verlichten. Het pad langs ons plekje wordt gebruikt door de locals om bij hun favoriete visstek te komen of een rondje te paraderen op welk voertuig dan ook. Niet lang daarna duiken we de slaapzak in.





None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2346
Re: TET Polen 2024
« Reactie #1 Gepost op: 18-09-2024, 10:53 »
Leest weer lekker weg, ik wacht op meer