Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk  (gelezen 46847 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #525 Gepost op: 06-09-2007, 22:27 »
aanhanger achter je GS?
5 liter 10w50 achterop binden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #526 Gepost op: 07-09-2007, 07:52 »
Allebei niet echt een optie.
Ik vrees dat het 'volgende keer beter' gaat worden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #527 Gepost op: 07-09-2007, 07:58 »
 :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #528 Gepost op: 07-09-2007, 10:39 »
Achja joh, jammer. Maar dan hoef ik de volgende keer ook niet een tankwagen olie achter me aan te laten rijden.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #529 Gepost op: 07-09-2007, 11:14 »
OK, dan koop ik wel een Kawa........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #530 Gepost op: 07-09-2007, 11:33 »
OK, dan koop ik wel een Kawa........

Die volg ik effe niet?


Overigens: een gewaagd idee:

- Ik rij de Big van Shifty naar Frankrijk, de kawa kan dan bij Shifty op de aanhanger. Gewoon rustig met 80-100 om de bandjes te sparen. Benzine, etc. is dan voor mijn rekening uiteraard, evenals eventuele schade.
- De Kawa gaat met Bolski weer terug naar Beverwijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #531 Gepost op: 07-09-2007, 11:42 »
hmmm, mja dat ondermijnt het hele idee waarom ik met de aanhanger ga, om de bandjes te sparen omdat ik er kenda trackmasters opgezet heb.
400km op noppenbanden is denk ik niet heel goed en tevens een beetje zonde (zijn gloed nieuw).

Ik begrijp dat je érg graag meewilt, we kunnen daarom allicht proberen jouw kawa op de aanhanger erbij te zetten. Ik ga naar het travelmaniacs weekend dit weekend, vanaf zaterdag middag verwacht ik er te zijn. Als je in staat bent daarheen te rijden met de kawa dan kunnen we daar eens kijken of de kawa er een beetje bij past en tevens aan de experts vragen of het een beetje verandwoord is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #532 Gepost op: 07-09-2007, 12:40 »
Ik wil graag mee, en vervoer is een eerste vereiste. Als dat niet rond is hoef ik niet eens aan de rest te beginnen. Van de baas op het werk krijg ik die dagen hoogstwaarschijnlijk ook wel, de baas thuis zou nog enige overredingskracht nodig hebben.

Met Trackmasters is het inderdaad niet al te verstandig om 400km asfalt te overbruggen

De zaterdag is officieel volgepland (ik moet pa en broer helpen met opruimen, yech, pestwerk), maar Alphen is niet bepaald een wereldreis vanuit Oss. Daar vind ik wel wat op, eventueel kan het 's avonds.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #533 Gepost op: 07-09-2007, 12:40 »
Of je huurt even een aanhanger.Kost niet veel meer dan dat je aan benzine en banden kwijt bent als je op de motor gaat.
Ik heb onderstaande eens een keer gehuurd en die lag als een blok op de weg met mijn KTM er op (Aalpoel, Waddinxveen nummer heb ik niet meer, maar staat in telefoonboek)

Omschrijving:
Te huur motortrailer voor 2 motoren,U krijgt de aanhanger mee inclusief, Spanbanden, volwaardig reservewiel, Disselslot en kabelslot.
Tevens is de aanhanger voorzien van "caravan"steuntjes aan de achterkant, zodat de aanhanger met de motoren erop los van de auto kan blijven staan.

Prijzen:
€ 15,- per dag
€ 30,- per weekend
€ 60,- per week
€ 110,- per 2 weken

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #534 Gepost op: 07-09-2007, 12:41 »
Die volg ik effe niet?

Als ik die van jou mee terug neem, heb ik een gratis Kawa.

Als je niet meegaat, nou, dan koop ik er wel een.

 ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #535 Gepost op: 07-09-2007, 12:50 »
Ik ben de vorige keer met een Michelin Enduro 4 voorop en een MT21 achter gewoon hard naar Appie in Frankrijk gereden (150+) en net zo terug gereden. Die enduro 4 is een relatief zachte band die ik gebruikt had overgenomen. Van extra asfalt-slijtage na die ritten aan die band was niets te zien. Hoeft immers alleen maar te rollen! Slijten komt van trekkracht op de noppen volgens mij. Nu liggen er Baja's voor en achter op. Volgens mij valt de slijtage wel mee als je voldoende bandenspanning hebt en niet al te hard optrekt en (vooral) niet te hard remt.
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #536 Gepost op: 07-09-2007, 13:10 »
600 km (?) / 1 op 14 * €1.30 (?rijd zelf diesel)= ongeveer €60....en geen bandenslijtage. Overigens rijd je in Frankrijk ook veel op de weg en op harde ondergrond. Ik laat mijn kale voorband er dus nog maar even op liggen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #537 Gepost op: 07-09-2007, 13:10 »
Mijn aanhanger mag je zo mee, hij staat alleen niet in de buurt.

Ben je ook naar de baja's peter? Ook een lekker bandje he :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #538 Gepost op: 07-09-2007, 13:26 »
ktm640 jouw kale band had een lengte van 18mm, nu is die 12?-11?
dat is voor ons enduro wannabee's vrijwel nieuwe band (max hoogte 13mm).

Een aanhanger heeft alleen zin als men ook een auto heeft, ja lieve ,mede mensen er zijn mensen(bikkels!) op deze aardkloot die winter en zomer op de motor rijden.
Dus dan heb je geen aanhanger nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #539 Gepost op: 07-09-2007, 13:36 »
Beetje grip voor is toch wel fijn, ook in Frankrijk in de klei en in sporen. Om die reden heb ik de vorige keer naar Appie mijn MT21 voor vervangen voor de Enduro Comp. En wat betreft de slijtage: ik rem met noppen op asfalt wat meer op de motor en met de achterrem. Ook in de stad gaat dat prima en echt niet langzaam.  :o  Ietsie pietsie meer anticiperen. Voor gebruik ik vooral om bij te remmen. Dan kun je best lang met je banden doen.
De Baja voor bevalt prima, de achterband ligt er net op, heb ik nog niet mee off road gereden. En een aanhanger? Als je samen gaat prima, maar als ik alleen ga rij ik net zo lief zelf. Is ook fun. Maar dat is met een LC8 iets logischer dan met een eencilinder en ook afhankelijk van de weersomstandigheden.
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......